Display met eigen chip, onafhankelijk van proc.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Ik heb een tijdje geleden hier eens een keer een url voorbij zien komen van een man die met een basic chip een temp.display had gemaakt waarmee hij zijn temperatuur kon uitlezen zonder tussenkomst van de computer.

Is er iemand die die url heeft, ik heb al gezocht, maar kan niets vinden.

Of heeft iemand nog een url naar een website over iets soortgelijks / van die programeerbare chips

Bestuh!!

• Dennis Nijhuis
is dus niet helemaal wat ik zoek, ik bedoel een soort processortje waarmee ik signalen kan analyseren en signalen naar een lcd-display heen kan sturen.

Maar in ieder geval bedankt.

Bestuh!!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

maar dan zonder tussenkomst van je computer? Waar haal je die signalen dan vandaan?

Als het voor een temp. sensor is kan het gewoon volgens die link, anders heb je volgens mij gewoon een pc nodig.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon zon thermometertje van het leger "geleased" wel groot geen licht maar wel nauwkeurig :) tja gewoon hele ding er uitgezaagt
kan tussen binnen en buiten switchen en dan nog als hij bv 50 graden wordt gaat hij loeien en dat kan ook nog voor -20 ofzo :) maar dat vinkniet erg als het dat wordt

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op zaterdag 13 januari 2001 23:43 schreef SaURoN het volgende:
Ik heb gewoon zon thermometertje van het leger "geleased" wel groot geen licht maar wel nauwkeurig :) tja gewoon hele ding er uitgezaagt
kan tussen binnen en buiten switchen en dan nog als hij bv 50 graden wordt gaat hij loeien en dat kan ook nog voor -20 ofzo :) maar dat vinkniet erg als het dat wordt
Ohja zo'n thermometer van het leger!
oftewel hoe zien die er uit?
Als ze mooi zijn mag er ook wel eentje voor mij leasen. :)

• Dennis Nijhuis
nou, ik had dat een keer gelezen dat een of andere kerel dat had gemaakt, met aparte temperatuur sensors, waarvan hij dat liet zien op een display. Op een gewone parralelle display. Maar het gaat mij eigenlijk gewoon alleen om di chip, die kun je namelijk programmeren dat hij ingangen inleest, en omrekent, en daarna op het display zet. Dat is wat ik eigelijk zoek.

Bestuh!!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 23:47 schreef te(X)en het volgende:

[..]
Ohja zo'n thermometer van het leger!
oftewel hoe zien die er uit?
Als ze mooi zijn mag er ook wel eentje voor mij leasen. :)
Leasen wil ik best doen :)
Gaat je natuurlijk ook lease geld kosten permaand ;)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 23:55
Weet niet precies wat je bedoelt, maar kan het volgende zijn.

Er zijn ic'tjes die een temperatuur converteren naar een spanning. Deze spanning laat vervolgens door een multimeter ic omzetten in LCD signalen. deze lcd signalen zijn echter van een totaal ander soort, dan de signalen die een HD44780 nodig heeft

Er is ook een chip die temperatuur meet en breakpoints kan setten en volgens mij zijn output naar hd44780 stuurt...
check www.kitsrus.com en kit134

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op zondag 14 januari 2001 10:10 schreef MadCue het volgende:
nou, ik had dat een keer gelezen dat een of andere kerel dat had gemaakt, met aparte temperatuur sensors, waarvan hij dat liet zien op een display. Op een gewone parralelle display. Maar het gaat mij eigenlijk gewoon alleen om di chip, die kun je namelijk programmeren dat hij ingangen inleest, en omrekent, en daarna op het display zet. Dat is wat ik eigelijk zoek.
Dit kan toch echt met die eerste links die ik je gaf.
Daar is een temp sensor die geeft bij bepaalde temp een bepaald voltage af en dat voltage is dus gelijk aan de temperatuur en die wordt op de display gezet.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 23:55
Ja dat kan, alleen kan je hiervoor geen display gebruiken zoals we die uit amerika bestellen...

hiervoor gebruik je zo'n diplay dat bijv in een multimeter zit.

• te(X)en

te(X)en

plons...

Owww nu snap ik het, ja moet volgens mij wel kunnen met een of andere A/D omvormer maar welke je dan moet hebben weet ik niet.
Pagina: 1