Toon posts:

NSLU2 Linksys Firmware poort probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis in mijn werk een linksys nslu2 met daaraan een harddisk in mijn netwerk hangen.
Binnen mijn LAN kan ik er data op zetten of vanaf halen.
Buiten mijn netwerk is het een http server en kan ik data er af halen, zij staan standaard op poort 80 ingesteld.
De firmware in deze apparaten is een uitgeklede versie van samba linux.
In het menu van de firmware kun je veel instellingen doen.
Ook de poort kan veranderd worden.
Ik wil de poort veranderen naar een ander nummer omdat er bij mij een linux server komt met xampp.
Zodra ik een ander poortnummer aan die nslu2 toeken, dan weigert hij nog data te schrijven naar de harddisk.
Als ik afwijk van poort 80, heb ik alleen nog maar de mogeliijkheid een poort hoger te kiezen dan 1024, een andere pakt hij niet.
Veel poorten al uitgeprobeerd, maar schrijven van data naar de harddisk achter mijn nslu2 lukt niet meer.
Linksys support ook deze vraag gesteld maar nog geen antwoord.
Mijn vraag is, is er een poort boven de 1024 die ook schrijven naar die harddisk weer toelaat of is dit een bug in de firmware, ik heb overigens de laatste firmware er in zitten.
Als er alleen maar 1 poort werkt, waarom zit die optie er in om de poort te veranderen?
Poort 8080 laat ook alleen maar toe om data van de schijf te halen en niet er naar toe.
Hier begrijp ik het echt niet meer.
Bedankt voor jullie informatie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, we hebben een hele hoofdgroep over Netwerken.

Met een dergelijk uitgebreide topicstart kan deze zo naar Network Troubleshooting

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Deze maar dicht, door in die andere.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 19:54 ]

Dit topic is gesloten.