P4P800 hangt na return standby

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb al een jaar een p4p800 moederbord die probleemloos functioneerd, met uitzondering van 1 ding :

Terugkeren uit standby geeft altijd hetzelfde probleem :
De pc werkt 1-2 minuten en dan hangt alles, soms een BSOD en soms gewoon stilstand.
Na een reset werkt alles weer zoals gebruikelijk.

Ik dacht altijd dat dit aan mijn grafische kaart lag, een 9800pro.
Sinds een paar dagen heb ik echter een nieuwe kaart, een 6800gt en precies hetzelfde probleem.

Iemand enig idee of dit op te lossen valt, want ik zet graag mijn pc uit/standby ivm stroomgebruik en het opwarmen van mijn kamer.

Het betreft de volgende config :
- p4p800, p4-2400 @ 12x250=3000, 1gig ram (4x256)
- 2xHd, 1 ata, 1 s-ata
- 2xDvd
- 6800gt, audigy, win xpsp2

Niet aankomen met een cleaninstall want ik het zoveel software dat het een hele vakantie zou duren om alles weer overnieuw te doen ;)

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Heb dit probleem bij al heel veel PCs gehad (van een P2 333Mhz tot en met deze P4 3Ghz)

Mij lijkt het gewoon iets in windows. Ik gebruik daarom ook dat hele standby geneuzel niet meer.

De hardware heeft nauwelijks inspraak in de actie dus zul je het moeten zoeken aan de software kant.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk even na of alle fans draaien na het terug komen uit standby.

Nu denk je misschien, waarom zouden die niet draaien: Nvidia heeft nog niet zo lang geleden een serie drivers uitgebracht met hierin een bug die ervoor zorgt dat na het opnieuw opstarten uit standby, de videokaart koeler stil staat. Misschien heb jij ook software die ervoor zorgt dat een fan stil blifjt staan.