Ik ben net begonnen met overclocken.
Ik heb een AMD 64 3500+ venice core Met een zalman CNP7000 alcu koeler erop,
2 X 512 MB PC3200 DDR400 geheugen van Kingston
op een asus a8n sli deluxe met het officiële laatste bios 1011
Ik krijg een blauw scherm als ik overclock.
Ik heb met clockgen mijn PC nu zeer lichtjes overclockt omdat ik denkt dat het iets met de timings te maken heeft of met het voltage.
Ik ben van plan dit gebruiken als overclock en ik weet dat mijn PC dit absoluut moet aankunnen.
Zeker mijn mobo en mijn processor, over het geheugen ben ik minder zeker:
frequency: 250 Mhz
multiplier: 10 X
HTT: 4 X
Memory: ???
Nu ben ik dus op zoek naar degelijke instellingen voor mijn BIOS ivm het geheugen
Ik heb hier gelezen dat je met 1T het best niet boven een freqentie 225 Mhz mag gaan.
Ik zal dus genoodzaakt zijn om in het BIOS 2T te gebruiken omdat ik hier toch over zal gaan.
Nu weet ik echter niet wat ik voor de rest moet kiezen om dit in te stellen:
Hoeveel MHz? de steppings? Weet iemand hoe je dit moet berekenen om tot optimale prestaties te komen.
Met het programma Everest ben ik wel te weten gekomen dat de steppings die mijn geheugen aankan deze zijn:
@ 200 Mhz 3-0-3-3-8
@ 166 Mhz 2-5-3-3-7
@ 133 Mhz 2-0-2-2-6
En hoe zit het met de cpu voltages en memory voltages? Moet ik die aanpassen of niet?
Ik heb een AMD 64 3500+ venice core Met een zalman CNP7000 alcu koeler erop,
2 X 512 MB PC3200 DDR400 geheugen van Kingston
op een asus a8n sli deluxe met het officiële laatste bios 1011
Ik krijg een blauw scherm als ik overclock.
Ik heb met clockgen mijn PC nu zeer lichtjes overclockt omdat ik denkt dat het iets met de timings te maken heeft of met het voltage.
Ik ben van plan dit gebruiken als overclock en ik weet dat mijn PC dit absoluut moet aankunnen.
Zeker mijn mobo en mijn processor, over het geheugen ben ik minder zeker:
frequency: 250 Mhz
multiplier: 10 X
HTT: 4 X
Memory: ???
Nu ben ik dus op zoek naar degelijke instellingen voor mijn BIOS ivm het geheugen
Ik heb hier gelezen dat je met 1T het best niet boven een freqentie 225 Mhz mag gaan.
Ik zal dus genoodzaakt zijn om in het BIOS 2T te gebruiken omdat ik hier toch over zal gaan.
Nu weet ik echter niet wat ik voor de rest moet kiezen om dit in te stellen:
Hoeveel MHz? de steppings? Weet iemand hoe je dit moet berekenen om tot optimale prestaties te komen.
Met het programma Everest ben ik wel te weten gekomen dat de steppings die mijn geheugen aankan deze zijn:
@ 200 Mhz 3-0-3-3-8
@ 166 Mhz 2-5-3-3-7
@ 133 Mhz 2-0-2-2-6
En hoe zit het met de cpu voltages en memory voltages? Moet ik die aanpassen of niet?