Toon posts:

Computer Hapert op input van keys.

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Sinds een half jaar heb ik dit moederbord overgenomen van een tweaker op t.net. Er is op zich niks mis mee met het plankje maar met gamen en oa muziek / msn dan gaat mijn PC ontzettend haperen op teveel input op keys. Een voorbeeld hiervan is een toets gewoon inhouden terwijl winamp speelt, Dan gaat het geluid ontzettende haperingen vertonen. Met unreal tournament is hetzelfde probleem en kan je je voorstellen in een druk moment dat dit heel lastig kan zijn.

In de bios heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar kon het probleem niet vinden.

Ik zal even de specs erbij posten, Dit systeempje draait al een half jaar gewoon goed op dit punt na.

Epox 8rda3+ So/a / nforce 2 / 2xlan / audio.
AMD Athlon xp2000+ (1667mhz) / 133 / 12.5x
2xSamgsung 256mb pc2100 CL2 / 2 / 2 11.
Seagate 200gb / 7200rpm / 8mb cache op IDE.
Plextor CD Fikker en een LG dvd rom speler.
Ati Radeon 9600xt met zalman passieve koeling, Acer al1715 tft erachter.

Windows is meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Ik heb verder op m'n virusscanner na geen ongebruikte progs draaien. Spyware is ook het probleem niet, Dit is hardware related.

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Raar probleempje

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het toetsenbord en de geluidskaart een hardwareconflict veroorzaken, maar die kans lijkt me heel erg klein. Misschien even de eigenschappen vergelijken van de apparaatstuurprogramma's.

Het zou misschien ook nog lekstroom kunnen zijn van je computer/toetsenbord. Misschien helpt aarden. Ik heb wel eens gehad dat mijn hd-motor geluiden veroorzaakte op de geluidskaart. Het was een kastloze computer, dus daar zal het wel aan gelegen hebben. :P

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 19:24
wat heb je voor een toetsenbord?
is je toetsenbord aangesloten via de PS/2 of via usb?

Verwijderd

Topicstarter
Qua resources zitten ze ver van elkaar af (in apparaat beheer, geen conflicht noch sharing).

Zover ms system info kan ik uitlezen dat de geluidskaart (ac97 van cmedia) alleen met een usb controller deelt, en geen conflict is.

De keyboard is een standaard 101keys / ps2.

Aarding zit hier goed overigens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 03:07 ]

Verwijderd

Al eens in het BIOS gespeeld met de repeat-snelheid van het toetsenbord en dergelijke?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Springt je cpu gebruik toevallig omhoog wanneer je een toets ingedrukt houdt? De ac97 onboard geluidskaart heeft namelijk ook je cpu nodig.

Wat heb je nog meer aangesloten op je usb controller?

Verwijderd

Topicstarter
Cpu slaat aan ja zodra ik 1 van de keys vasthou.

Ik ga morgen ( zou vandaag ) er een snellere cpu in stoppen . Even kijken of dat mischien oplost.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Zet de PCI Latency Timer (o.i.d.) eens op 64 i.p.v. 32.
Controleer of je een aantal programma's hebt geïnstalleerd m.b.t. het toetsenbord.
Probeer eens andere (nieuwere/oudere) chipset/audio drivers.
Andere videokaart drivers willen soms ook wel eens helpen al is dit niet echt een goede oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door Thandor op 26-07-2005 20:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist pci latency timer op 64 gezet, Was no prob, Het probleem blijft echter nog steeds aanwezig. Ik heb ook Whatpulse keytracker aanstaan wat je denk ik wel bekend in de oren klinkt. Maar ook dit was al voordat wp er uberhaubt opstond.

Ik heb vroeger al wat andere drivers geprobeerd ook die van ms update (hardware certified) en van cmedia himself. Niks helpt. Ik vermoedt dat dit een soort kleine wachtrij veroorzaakt in de buffer van iets. Zodra winamp buffert gebeurd dit. Nu ook onder het typen lijkt het wel alsof ik een gare cd aan het draaien ben.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heb je in het BIOS ook opties m.b.t. caching staan ? tuurlijk staan die er :+
Video BIOS Cache e.d.

Zet deze eens op 'enabled' :)

[ Voor 20% gewijzigd door Thandor op 26-07-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is staat die al default op cached. Ik weet het niet zeker ik wacht even m'n download af van nieuwe sound drivers en kijk erna of het werkt ofniet.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Nieuwe realtek drivers geinstalleerd en alles werkt naar behoren :Y)

Verwijderd

Thandor schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:15:
Heb je in het BIOS ook opties m.b.t. caching staan ? tuurlijk staan die er :+
Video BIOS Cache e.d.

Zet deze eens op 'enabled' :)
Voor XP en 2000 was dat ook, wordt aangeraden system en video BIOS cache *UIT* te zetten.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:50:
[...]

Voor XP en 2000 was dat ook, wordt aangeraden system en video BIOS cache *UIT* te zetten.
Het is inderdaad verstandig om deze op 'disabled' te zetten. Op 'enabled' lijdt dit in moderne PC's meestal tot een héél klein beetje prestatieverlies.

Echter waren er problemen welke in sommige gevallen verholpen kunnen worden door het 'caching' in te schakelen ;)

Pagina: 1