[3DMark05]Slechte score

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik hoor menig moderator nú al zuchten bij het lezen van de topictitel: Het zoveelste slechte-score-in-3dmark-topic. Maar helaas is het algemene topic dat hieraan gewijd was gesloten, dus zie ik mij genoodzaakt het op deze manier op te lossen.

Door naar het probleem:

Specs van mijn PC:
AMD Duron Applebred @ 2266Mhz
512MB PC2700 geheugen
Gigabyte 7VRXP mobo
Radeon 9500 @ 9700, standaard kloksnelheden (276/270 gpu/mem), 128mb geheugen
Drivers: ATI catalyst 5.6, softmodded
Directx 9.0c

Linkje: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1061862

Als ik mijn PC benchmark in 3DMark 2005 dan krijg ik een bijzonder slechte score van slechts 577. Andere mensen met een vergelijkbaar systeem halen scores van 1700 en hoger. Een nadere blik op de resultaten leert mij dat deze slechte score waarschijnlijk volledig te wijten is aan de 2e benchmark: Firefly forest. Zoals je kan zien haal ik bij deze benchmark 0,2FPS terwijl dit rond de 5 zou moeten zijn. In 3DMark 2003 kan mijn systeem overigens prima meekomen met de anderen.

Ik heb al gezocht hier op GoT en op internet, maar ik ben nog geen vergelijkbaar probleem tegengekomen, en ik heb dan ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand enig idee waarom juist déze benchmark het zo slecht doet?

Overigens vermoed ik dat dit probleem samenhangt met een belabberde framerate in Battlefield 2:
Op 1024x768 haal ik met alle settings low en 80% zicht zo'n 20 à 30 fps.
edit:
Ik bedenk me nu dat een betere titel zou zijn: [3DMark05]Slechte score in "Firefly forest" benchmark. Zou een passerend modje zo aardig willen zijn dit te veranderen :> ?

[ Voor 15% gewijzigd door Krankenstein op 26-07-2005 02:43 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik hoor menig moderator nú al zuchten bij het lezen van de topictitel
:D

Wat heb je zelf al uitgeprobeerd? Vaak help het om de drivers (ook de drivers voor het moederbord) te vernieuwen :)

Verwijderd

Ik heb eens naar die link van futuremark gekeken, maar hij geeft aan dat ie jouw kaart gewoon als een 9500 ziet en niet als een 9700.

Dat zou al een hele goede verklaring kunnen zijn.

2de verklaring zou kunnen zijn dat je misschien de AA en AF in windows zelf aan hebt staan in het driver tabblad, dat haalt je performance ook flink onderuit.

En wat betreft BF2, dat is nou eenmaal een zwaar eisend spel en dat kan die 9500 misschien toch niet helemaal aan.
Anders zou ik em op 800x600 zetten, op die resolutie ziet het spel er ook wel redelijk nice uit, gezien de resolutie.

Verder zou ik het even niet weten, mocht ik nog iets bedenken, dan laat ik wel weten.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Dat 'ie hem als 9500 ziet klopt. Dat komt erdoor dat de gehackte drivers de naam van de kaart niet aanpassen. Hij werkt toch echt als 9700. Drivers veranderen kan ik even proberen.