IBM 18GB naar de K*nker :(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik kreeg vanavond probleempjes met opstarten, geen OS op m'n Hd, Win2000 en Linux deden het niet meer, daarna heb ik hem op m'n Udma66 controller aangesloten et voila!, hij werkte :) , na een tijdje weer geprobeerd op m'n Udma33 en hij deed het weer.. yes!..
tot ik vanavond m'n computer weer aanzette en er geen hd herkend werd. niet op m'n Udma33 en ook niet op Udma66.. :(
Blijkt m'n HD toch dood te zijn, er komen hele wazige geluidjes uit.. dit is een IBM DJNA 371800 van 18GB volgens IBM dan (17,x geformatteerd) afgelopen november op HCC dagen gekocht.

heeft iemand ook problemen met deze drive gehad?.. let me know..

ohja...aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :(
zo dat moest er ff uit!!!!

sko

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-04 16:10

Muggie

8 pm

En wat heeft de spelende man nu geleerd ?

Geen troep op de HCC dagen kopen, sniksnotter.

Goed zo.

PSN: mug_8pm

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Opsturen = nieuwe krijgen ???

Verwijderd

Das opbeurend zeg muggie. komt Sko niet veel verder mee. Trouwens, als je alles maar boxed, sealed en untouched koopt zit je best redelijk.

Verwijderd

Tja...zucht IBM heh ?? Ik heb zelf gekloot met een IBM DRVS09...Na 1 week draaien ging de motor (of in ieder geval de transistoren die de motor aansturen) naar z'n grootje. Had de drive via internet (wel nieuwe, maar uit een "grijze" (maar niet gejatte !!) partij) gekocht. IBM geeft geen garantie omdat het een OEM is en heb via een computerbedrijf geprobeerde de drive terug te sturen (via Norrod...erg goede zaak...heeft vier leveranciers geprobeerd, de complete geschiedenis van de drive achterhaald, etc. ..echter helaas geen geluk). Heb nog een laatste mail naar IBM gestuurd, maar vanochtend dus antwoord...sorry meneer Heijs, we kunnen u niet helpen..en hier heeft u nogmaals de garantievoorwaarden. KORTOM: (ondanks dat ik verder nog drie snelle IBM's in de kast heb liggen): KOOP GEEN IBM OEM SHIT, WANT JE BENT ECHT GENAAID ALS HET STUK GAAT (OEM heeft slechts 30 dagen garantie, dus zelfs je eigen retailer zal sputteren....).
P.S. Zijn er nog techneuten die willen proberen mijn HD aan de praat te krjgen ??

Verwijderd

Kebben IBM 15.2 op de hcc gekocht...

1e exemplaar deed het niet ( :r duitsers!)
2e exemplaar loopt nog steeds als een zonnetje!

• Witte
  • Laatst online: 29-01 15:02
Vriend van me had ook een IBM HD gekocht. 10 GB, na twee weken naar de kl**e.

Houdoe

• Daan
  • Laatst online: 22-04 17:09
LOL :D

sorry... serieus probleem...

• Daan
  • Laatst online: 22-04 17:09
Euhm.... ik denk niet dat je er veel mee kan doen.. sorry..

• Orbit
  • Laatst online: 22-04 12:00
als het zo'n 7.200 Rpm ding is moet je erop letten dat hij het niet te warm krijgt, ik heb zo m'n eerste 7.200 Rpm drive gemold, was trouwens een quantum, nu heb ik een ibm mwaar 2 8x8 fannetjes staan op te blazen, gaat lekker nu. en, als het dus zo'n 7.200 toeren ding is moet je kijken of je drve-bays wel stevig in hun schoenen staan, die snelle schijven krijgen zelfmoordneigingen als ze niet stevig vast zitten.

dit helpt niet echt, maar zo hou je de volgende schijf mischien langer in leven

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:57
IBM geeft 6 maanden garantie op OEM schijven. Heb ik ze vandaag over gebeld. Dus: Zat je IBM alleen in een zakje (dus zonder mooie doos), dan heb je maar 6 maanden garantie bij IBM. Daarna moet je het maar zien te regelen met degene die het geval verkocht heeft.

• sko
  • Laatst online: 30-03-2025
hmmm.. dan ga ik toch IBM eens ff bellen..

Ik heb de schijf in november gekocht, das nog net geen 1/2 jaar dus..

sko

Verwijderd

Hmmmm...

Ik wil de pret niet drukken, maarreh... Volgens mij is de garantietermijn van nieuwe apparatuur enzow wettelijk minimaal een jaar...

Dus je leverancier is verplicht een oplossing te zoeken, no matter what.

Laat je niet afschepen met "Sorry meneer, blahblah"

Je hebt gewoon recht op werkende apparatuur als je het netjes via een legitieme leverancier koopt.

Verwijderd

Ik heb een HD koeler gekocht voor mijn IBM 18 gb. Heb ik nu 3 maanden. geen problemen gehad alleen een paar kapotte klusters

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Voor 'een paar kapotto klusters' ga ik anders al terug!
Als ik iets nieuw(s) koop wil ik ook dat het niet gelijk (of er een aantal maanden erna) al kapot is.

Of zit ik nu dom te lullen?

Verwijderd

SJR : Op mij kom je tamelijk zinnig over hoor. Meestal wordt er geadverteerd met > 100.000 (honderdduizend) MTBF, dus voor een gemiddelde gebruiker mag er pas na 100.000 uur draaien een fout optreden, en daar zouden bad clusters ook onder moeten vallen. Weet alleen niet of bad clusters meetellen of dat "Failure" een totale crash betekent.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50

admiral866

The King Personality Disorder

ff een comleet ander vraagje: (gaat nog wel een beetje over hd kapot maken)

Je kan een hd toch ook overklokken? Maar is dit afhankelijk van de pci-bus speed??

En wat is een normale snelheid voor een 72.000 rpm?

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde HD maar geen probs hoor. Ik koop meestal die dinge in de gewone comp toko omdat je em dan zonder gekut terug ken brenge en meteen een nieuwe krijg.

Toen ik em net had werdt ie wel heet, hing onderin m'n kast, nu op een ventilerend plekkie geplaatst en geen hete HD meer :)

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

_GraveR_: Ik wil de pret niet drukken, maarreh... Volgens mij is de garantietermijn van nieuwe apparatuur enzow wettelijk minimaal een jaar...
Is dit zo? Maar bij b.v. Alternate krijg je een 1/2 jaar garantie, dat zeggen ze vantevoren, is het dan ook nog zo?

Verwijderd

Conclusie:
Maxtor is beter...

Verwijderd

Alternate moet niet zo dom lullen. 1 jaar garantie is flauwekul, maar het half jaar dat zij geven is helemaal onzin. In de wet staat dat je als consument koopt bij een bedrijf dit valt onder een consumentenkoop. Er zijn allerlei dingen geregeld om de consument te beschermen, en er staat NERGENS dat de garantie en dus de verantwoordelijkheid van de leverancier na 1 jaar vervallen. Als je HD dus kapot gaat na 1 jaar en 1 dag dan moet je je dus niet met een kluitje in het riet laten sturen. En koop helemaal nooit een aantal jaren EXTRA garantie, stort het geld dan liever op mijn rekening.

Groeten, Frits

Verwijderd

TB

Alternate heeft ondertussen dit 'beleid' afgeschaft en geven netjes volledige garantie. Ik dacht dat ze een briefje hadden gehad van de consumentenbond >:)

Verwijderd

Admiral: Heb jij een 72.000 rmp schijf???? Hoe houdt je dat koel? LOL :)
Pagina: 1