Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA/GPS] europese versie van route66, dekking Polen?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn ouders gaan in augustus via duitsland naar Polen reizen, mijn vader is nu dus op zoek naar een navigatie systeem. Het gaat hem voornamelijk even om welke software te gebruiken, ik zit te kijken naar TomTom en naar Route66.

Weet iemand toevallig of de europese versie van route66 ook dekking heeft in Polen? In het lijstje op de site staat Polen er niet bij maar er staat wel alle hoofdwegen, kan iemand mij iets specifieker vertellen in hoeverre route66 dekking in Polen heeft?

En zijn er misschien alternatieve software gps pakketten op de markt die ook NL/duitsland/polen goede dekking hebben?

Ik zoek een goede aanbieding, het liefst in combinatie met een mobiele telefoon (bv. nokia 6600)
maar het probleem is dat je bijna overal alleen de benelux kaarten erbij krijgt, in dat geval moet je de europa kaart er weer bij kopen en dat is dan weer prijzig. Vandaar dat ik denk dat een goede europa kaart in een combi aanbieding het beste is. Aparte Polenkaarten heb ik niet kunnen vinden, en switchen tussen kaarten is ook een beetje onpraktisch. Het mooiste is als je in 1x kan doorrijden zonder met het ding bezig te zijn (dus route in NL bepalen helemaal tot aan het eindbestemming) want mn ouderrs zijn niet heel erg handig met dit soort dingen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 01:46 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

Sabbi

je denkt aan mij.

Koop je toch een tomtom go 700 voor je vader, hoeft hij nergens over na te denken, aandoen en gaan.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Sabbi schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:34:
Koop je toch een tomtom go 700 voor je vader, hoeft hij nergens over na te denken, aandoen en gaan.
Als TomTom tegenwoordig over de grens kan navigeren zonder continu kaarten te wisselen zou dat een oplossing zijn. Helaas is het wel zo met die dingen dat het typenummer ook meteen de prijs aangeeft.
De combinatie GSM met een losse Route 66 Europa is dan goedkoper.

Ik heb ook alleen 3 dingen gezien: Route 66 Europa los, Route 66 Benelux los en Route 66 Benelux met een Nokia 6600, weliswaar bij de Mediamarkt.

Overigens zou ik niet voor de ANWB EnginJoy kiezen omdat de ANWB gestopt is met hun Engin navigatiepakket. Support zal misschien nog wel een tijdje doorlopen maar het is dus einde verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
nee mn pa wil een handheld! we hebben net 1 gekocht, maar blijkt west europa te zijn, geen polen volgens mij

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:49:
[...]

Als TomTom tegenwoordig over de grens kan navigeren zonder continu kaarten te wisselen zou dat een oplossing zijn.
De 700 kan door heel Europa navigeren, zonder dat je de kaarten hoeft te wisselen. Daarnaast zit er ook nog een bluetooth-carkit in. :Y)
Helaas is het wel zo met die dingen dat het typenummer ook meteen de prijs aangeeft.
Dat is een feit: pricewatch: TomTom Go 700 (Europa)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:31:
nee mn pa wil een handheld! we hebben net 1 gekocht, maar blijkt west europa te zijn, geen polen volgens mij
Handig dat je daar voor de aankoop ff naar hebt gekeken! :X

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 26-07-2005 17:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
heb ik wel gedaan en voor zover ik wist hadie geen Europa maar goed, bij de dixons hebben ze mijn vader 200% verzekerd dat er wel Polen bij zat, dus bij de Dixons gaan ze dat ook maar oplossen.

Het is in ieder geval een Palm Tungsten E2 met een Tom Tom west europa KIT (bluetooth GPS)
ik heb de hele handel naar huis genomen, even de mappen installeren en de boel installeren thuis, wat me wel opviel is dat het palm apparaat geen nederlandse taal heeft, hopelijk is dit met een update te verhelpen want anders wordt het een dikke ellende voor mijn pa

(bij de Dixons werd mn vader verzekerd dat het apparaat ook in het NL werkte, dat is voor de TOMTOM applicatie uiteraard wel het geval, maar de PALM zoals die uit de doos komt heeft het zelf niet en dat is wel belangrijk want mijn vader wil later ook met de handheld zelf gaan werken, anders hadie net zo goed een alles-in-één oplossing kunnen kopen zoals jullie hierboven ook aanraden!!!

wordt vervolgd ;-)

• pven
  • Niet online
Ik ben benieuwd! :)

In mijn TomTom GO zit Polen wel, maar de dekking is blijkbaar maar iets van 30%. Desondanks is het blijkbaar toch goed mogelijk om ermee door Polen te navigeren.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, bij de dixons zeiden ze dat Polen er wel bijzat, met een dekking van 19% (alleen de hoofdwegen) ik ga morgenochtend even alle kaarten installeren, alleen het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de TOMTOM applicatie aangeeft dat hij geen bruikbaar signaal van de GPS ontvanger krijgt. Beide apparaten zijn goed opgeladen, naar mijn weten heb ik de bluetooth verbinding goed ingesteld, het gps-apparaat word ook herkend door de PALM. Maar zowel buiten als binnen geen signaal. In het tomtom boekje staat ook geen FAQ oid of een checklist. waar kan dit mogelijk aan liggen? Het zal wel iets kleins zijn, ik heb hem wel aan iig en de statuslampjes branden ook: hij is nu helemaal (alle lampjes) oranje en af en toe flikkert er een blauw kleurtje doorheen, wat dit betekent staat niet in de handleiding

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 00:54 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Laat de GPS ontvanger gerust een uurtje buiten liggen met vrij zicht op de hemel. Een cold start kan de eerste keer vaak een hele tijd duren. Dit heeft te maken met het ontvangen van de zogemaande almanac data.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem de hele avond al op mijn kamer in de oplader liggen, heeft zo'n drie a vier uur de tijd gehad om dat te doen, neem dus aan dat er iets is. Maar weet niet wat het constante branden van het oranje lampje inhoud, maar ga even zoeken hiernaar

update:

in het GPS gedeelte geeftie aan, geen gps apparaat, dit betekent dat het bluetooth gedeelte toch niet goed is ingesteld. Vreemd! apparaat verwijderen en opnieuw proberen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 01:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het apparaat verwijderd maar nu krijg ik helemaal geen vebinding meer met de GPS, hij ziet hem gewoon niet meer

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Maar ligt ie dan ook met vrij zicht op de hemel zoals in de post hierboven aangegeven?

Vooral de 1e keer belangrijk, maar ook als je thuis ff wil testen: eerst naar buiten, en als je buiten het signaal hebt kun je eventueel naar binnen, bij het raam hou je dan meestal signaal

Van het weekend met de Dell Axim X5 met TomTom3 werkte het nog behoorlijk lang binnen, nadat we wel eerst buiten het signaal hadden opgezocht.

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op mijn ouders adres ook buiten signaal gezocht, werkte niet.
Maar de tomtom software heeft dus geen kaart van Polen, die kan er alleen extra bij aangeschaft worden door een upgrade te doen voor 59 euro naar de tomtom5 software. Dan krijg je onder andere de kaart van Polen erbij. De hele mikmak en zooi gaat nu terug naar dixons die

A) hadden beloofd dat palm ook in NL werkte (kan vast wel maar blijkbaar niet vanuit de doos)
b) beloofd hadden dat er ook een kaart van Polen bij zat
c) hadden geclaimed dat het om de nieuwste tomtom ging (wat het dus niet is)

Overigens vond ik het Palm apparaat wel top, netjes voorzien van de nieuwste PALMOS

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 11:49 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik heb eigenlijk nog nooit een PDA gezien met een nederlandstalig OS.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:40:
A) hadden beloofd dat palm ook in NL werkte (kan vast wel maar blijkbaar niet vanuit de doos)
Standaard zijn Palm PDA's zonder NL taal ondersteuning. Hiervoor is wel een commercieel pakket beschikbaar maar dat werkt niet op alle Palm programmatuur die beschikbaar is (dat is er heel wat).
Het pakket is niet gratis, kost geloof ik een dollar of 30.

Ik heb wel eens gelezen dat sommige fabrikanten van PDA's met Windows Mobile erop de Nederlandstalige versie van Windows Mobile erop zetten. Uiteraard ook tegen betaling.

Het kan dus wel, het is alleen niet goedkoop.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn vader is op het ogenblik ook in Polen. Welliswaar op de fiets, maar wel met GPS. Hij gebruikt hem niet in Polen omdat de dekking daar simpelweg heeel erg laag is, ongeveer alleen maar de grote wegen etc, maar als je ouders over grote wegen gaan lijkt TomTom me de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, 19% dekking oid, alleen de hoofdwegen, op de fiets heb je er dan helemaal niks aan, maar GPS gebruik je ook niet voor hoofdwegen maar voornamelijk juist de kleine wegen

bedankt iig voor alle reacties, mijn vader heeft een goede kaart van Polen gekocht bij De Slechte voor 1,5 euro :D

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11 08:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GPS navigatie lijkt me toch wel een stuk makkelijker dan een papieren kaart als je half Europa moet doorrijden.

Gewoon een mooie PocketPC pda kopen, gps-ontvanger met draad (geen gezeik), mooie houder erbij, TT5 erop en gaan met die banaan. Als de taal van het besturingssysteem een probleem is voor je vader moet je je echter serieus gaan afvragen of hij wel in staat zal zijn om een pda te kunnen bedienen, want het is toch allemaal vrij voor de hand liggend en het benodigde vocabulair is minimaal.

Ik denk dat ze je bij bedrijven zoals PDAshop.nl, die zich specifiek toeleggen op pda's en pda-navigatie, veel beter kunnen helpen dan bij Dixons. De prijzen zullen ook beter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben het helemaal met je eens, daarom had hij ook beter voor de TomTom 700 kunnen gaan, all-in-one, de PDA zie ik hem sowiezo niet snel gebruiken, toen ik het pakket open maakte en alle accessoires zichtbaar werden begon het mn pa al te duizelen, begin er dan niet aan zou ik zeggen!

Wellicht zijn de all-in-one systemen met volledige europa-kaart in prijs gedaald volgend jaar en zijn de slechte ervaringen van het kaart lezen voor hem tegen die tijd een goede reden om alsnog een tomtom te kopen. Volgens mij is mn pa vandaag nog langs het kpn business center gereden voor advies, ben heel benieuwd wat daar uit is komen rollen, zul je zien datie op het laatste moment toch weer wat heeft gekocht (beetje beinvloedbaar mn pa als het om dit soort dingen gaat)

:D wellicht komt er nog een rits reacties bij de komende dagen hehe :D

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil mn pa toch liever een all-in-one,

bij de kruidvat licht voor E 299,- een Axxion navigatiesysteem met NAVTEQ software (kaarten voor west-europa) Iemand ervaring met het systeem? Ik heb de website opgezocht maar kon geen informatie vinden over welke landen exact ondersteund worden en hoeveel dekking er is.

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zEQB3TYdES2vgGgHp49y7oYSBUNXwwY_HfhCKTZSg1kOxntFVd_s7UqP2Il8Eyd3Y0LSlq7dkJJpA/00.jpg?MdToken=5282012225322601

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 12:28 ]

• Henk007
Ik zou niet erg snel zo'n onbekend merk kopen in verband met support en updates.

• pven
  • Niet online
Bij dat ding van het Kruidvat heb ik mijn twijfels over de details. Op zich ziet het er leuk uit, maar je kan nergens zien/vinden hoe gedetailleerd de kaart is. Bij TomTom weet je bijvoorbeeld dat ze veel huisnummers erin hebben zitten, dat kan ik hier niet vinden. Dat de bijgeleverde geheugenkaart 128Mb is, zegt volgens mij genoeg over de detaillering (bij mijn TomTom is de map, inclusief alle details, ongeveer 1,3Gb).

• Henk007
Over dat Axxion ding is er inmiddels een eigen topic:
Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)
Pagina: 1