Asus N6600 + Abit KT7a Forceware problemen

Pagina: 1
Acties:

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 15:47
Goedenavond allemaal,

Sinds een weekje heb ik Asus N6600 Videokaart aangeschaft voor mijn kleine broertje. Dit is een Geforce 6600 met 256 MB met een AGP aansluiting. Deze videokaart heb ik in een Abit KT7a Raid Moederbord met KT133a chipset gestopt.

Verder geeft 2D beeld in Windows, BIOS helemaal geen problemen en werkt probleemloos. DivX etc. speelt die allemaal goed af.

Echter bij games (3D) doen zich problemen voor. Ik krijg bij diverse games verticale gekleurde strepen over het beeld. Soms heb ik alleen maar blokken en zie ik helemaal niets en loopt het spel vast. Kan alleen afsluiten met CTRL + ALT + Delete met taak afsluiten. Nu heb ik dus verschillende Forceware drivers geinstalleerd en geprobeerd. Ik blijf helaas dezelfde fouten houden. (bijvoorbeeld bij Need For Speed Underground 2). Bij Grand Theft Auto - San Andreas heb ik allemaal artifacten en geeft hij bomen en auto's niet goed weer. Verder heb ik in 3D Mark 2003 zo'n 3800 punten. Dus veel sneller dan mijn Ti4200 met AMD64 3200+ .

Voorbeeld van de weergave:

Afbeeldingslocatie: http://cc785212-a.hgv1.dr.home.nl/Image1.jpg

De drivers die ik geprobeerd heb:

Nvidia Forceware 71.24
Nvidia Forceware 77.72
Nvidia Forceware 80.40 (nieuw)
Asus Officiele Drivers 71.24 (Originele CD)

Nu geven deze drivers allemaal hetzelfde probleem. Het ziet er nog steeds niet uit. Vervolgens een andere voeding geprobeerd. Er zat een 250 Watt voeding in en heb daarna dus maar een 400 Watt geprobeerd. Dit lost helaas weer niets op.

Daarna heb ik een andere videokaart geprobeerd en deze gaf gewoon beeld in 3D games (veel te sloom :-( ) Maar dat ligt aan de grafische chip (FX5200). Geen artifacten.

Nu zullen jullie wel zeggen dat de kaart wellicht niet goed functioneerd. Dus om dit uit te sluiten heb ik die in mijn PC gestopt. Dit is een AMD Athlon 64 3200+ met een MSI 8KN Socket 939 Mobo. Hierin werkt hij probleemloos. Dus die kaart is wel degelijk goed.

Wat kan dit in hemelsnaam zijn? Vooral omdat ik dat jochie niet wil teleurstellen.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 26-07-2005 01:34 ]

• thestiffmeister
Ow ja, misschien ook nog ff belangrijk om te vermelden. Die grafische chip is uitgerust met zo'n PCI-express naar AGP converter. Ik weet niet of dit nog van invloed is. En hoe dit bijvoorbeeld combineert met een KT133a chipset. En het is een Thunderbird 1400 AMD processor

[ Voor 11% gewijzigd door thestiffmeister op 26-07-2005 02:03 ]

• thestiffmeister
Ik geef hem maar ff een schopje. B.T.W. Windows XP is compleet opnieuw geinstalled. Dit lost ook niets op.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik vraag me af of het board de kaart wel kan leveren, ik weet wel dat de Kt7a al problemen had om een Geforce2GTS te poweren. Ik denk dat dit toch een van de vele problemen zijn met de kt133A. Fastwrites, AGP op 1x, etc uit?

• thestiffmeister
De videokaart is gevoed met een aparte molex stekker vanaf de 350 Watt voeding. Ik zit mij af te vragen in hoeverre die KT133a chipset die kaart ondersteunt met zo'n bridgechip. Geen idee ??
Ik zal ff proberen als ik hem op AGP 2X zet.

[ Voor 13% gewijzigd door thestiffmeister op 26-07-2005 20:15 . Reden: Extra INFO ]