Toon posts:

Mijn PC maakt lawaai, Welke koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn PC in een kast staan en deze maakt veel lawaai. Nu komt het volgens mij ook door de kast maar ik heb nog alles qua koelers origineel. Naar mijn mening is het de voding die het meeste lawaai maakt, maar hoe kontroleer ik nu welke het meest lawaai maakt?

Wat is jullie advies om mee te beginnen?

Alvast bedankt voor de aandacht

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon ventilator stilhouden en kijken wat het verschil is in geluid. Op die manier kom je er wel achter.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Installeer speedfan eens, en zet je cpu koeler tijdelijk in snelheid omlaag. Luister of je veel verschil hoort.
Vermoedelijk is het de voeding (welke kast heb je?) of de processorkoeler (wat voor processor heb je?).
Meer info graag :)

Nederlander in België

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Bij mij was altijd cooler van voeding of NorthBridge die zo veel herrie maakte. Cpu coolers maken meestal minder lawaai.

Lucky Goldstar

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Ligt eraan, hoor je een zoemtoon, of is het vooral luchtgesuis? Vertel ook welk moederboard je hebt, en welke videokaart.

Nederlander in België

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sorry mijn glazen bol is stuk 8)7
Hoe kunnen wij dit nou weten :P

Gewoon elke fan even stil houden. Als het irritante geluid over is weet je welke fan rot is :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Elektronicanet schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:35:
Installeer speedfan eens, en zet je cpu koeler tijdelijk in snelheid omlaag. Luister of je veel verschil hoort.
Vermoedelijk is het de voeding (welke kast heb je?) of de processorkoeler (wat voor processor heb je?).
Meer info graag :)
niet elk moederbord kan met speedfan overweg ;)
maar er wordt vaak gezegd dat je ff elke fan in je kast stil moet houden, en dan horen welke het meest geluid maakt...
een fan een paar seconde stil houden kan geen schade aanrichten, due ga je gang ;)
meestal is het idd de voeding, maar de northbridge of de VGA kan ook veel herrie maken...
moet je toch maar ff bezig gaan met het stilhouden van de fans :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Natuurlijk kunnen wij onmogelijk aangeven wat het meeste herrie maakt in jouw pc 8)7

Wat ik altijd doe is een fan stilhouden, een disk afkoppelen etc. Gewoon logisch nadenken en stap voor stap alles bij langs, dan kom je er wel achter wat de grootste bron van auditieve overlast is :)

Tip: doe een search op geluid in de hardware fora; er zijn erg veel onderdelen verkrijgbaar om je pc stiller te maken (stillere voeding, stillere fan's, ophangsystemen voor HDD's etc.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.