Ideën voor nieuwe pc..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Gegroet.

Ik zit al een tijdje te pijzen over het in elkaar zetten van een nieuwe pc maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn op het moment zoveel verschillende moederborden, videokaarten, processoren etc...

Ik hoop dat ik met mijn topic hier goed zit, maar als het niet zo is moet je het ff zeggen.

Ik zoek dus nieuwe onderdelen voor mijn pc want de onderdelen die er nu inzitten zijn al aan het aftakelen (na 4 á 5 jaar).
Ik heb nodig een nieuw moederbord/processor/videokaart/voeding optioneel een HD, in mijn comp zitten een dvd-brander/speler diskette drive, en een monitor + kast heb ik ook nog ;) dus dat hoef ik niet ;). En ik heb ook geen voorkeur voor bepaalde merken, bv, Nvidia of Readon, Asus of MSI, etc ik wil gewoon de beste prijst kwaliteit ratio.

Ik heb 700euro te besteden, ik werk vrij veel met flash/photoshop maar niet echt met supergrote bestanden. Ik speel erg veel wow, en ik wil het nou wel eens spelen zonder bang te zijn dat die crasht!

Dus ik heb 700 euro te besteden voor moederbord/processor/videokaart/voeding en mocht het mogelijk zijn, een HD. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 26-07-2005 00:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) € 183,-
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 121,45
1GB PC3200 DDR (Dane-Elec) € 99,-
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD € 159,90
Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W (ATX) € 80,-

€ 642,-

ik geloof dat je zo wel een heel eind kan komen.
maar probeer zelf ook een beetje te zoeken. zoek benchmarks op bvb tomshardware.com en kijk wat daar leuk presteert zoek de prijs op en ga zo steeds verder.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
wow, mooi lijstje, maar nu mag je zelf met was suggesties komen. Mocht je van ons een aantal suggesties willen, check de BBG van juli en mei, dan kom je vast wel een stuk verder

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm zo werkt dat hier niet echt. Er is wel een topic "wat kan ik hier het best aan upgraden, deel XX" meen ik, moet je maar effe opzoeken. En effe policy van dit forum checken enzo. :)

edit: na drie jaar geregistreerd te zijn, zou je dat eigenlijk wel moeten weten ;) .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zoals ik al zei, wist ik niet ckr of deze topic hier goed staat ;). Dit is niet echt een upgrade voor een nieuwe pc, dus ik ga die mensen in het andere topic ook maar niet lastig vallen. En hieronder staat een topic met 25 replies over hetzelfde als ik, alleen geef ik meer info :p.

Ik zou graag verschillende hardware onderdelen vergelijken maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken, ik weet bv niet welk mobo goed past bij welke processor etc..

Iig bedankt voor de replijs, ik zal die config ckr even van nader bekijken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed) € 183,-
Prima.

Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 121,45
Sli, ook leuk voor de toekomst.

1GB PC3200 DDR (Dane-Elec) € 99,-
Ik heb nog een bankje met geheugen liggen dus dit is overbodig :).

Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD € 159,90
Is dit een SLI videokaart? aangezien de mobo sli ondersteunt..

Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W (ATX) € 80,
En dit is de voeding ckr, 420W, dat zal wel wat trekken

[ Voor 65% gewijzigd door MrVegeta op 26-07-2005 00:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volg mijn advies nou maar, dat werkt het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Haha oke, ik zal daar ook even posten of zij goede ideën hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sorry, lam antwoord :X

[ Voor 93% gewijzigd door Motrax op 26-07-2005 00:58 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

hmmm, helemaal eens met wat hierboven al gezegd is, als je de bomen niet meer ziet in het bos dan moet je je ogen open doen en als je een speciale of 'de beste' boom wilt hebben dan moet je zoeken :P

Maar Shunt geeft je al een idee, alleen heb ik daar wel een paar opmerkingen bij. Allereerst kiest hij een socket 939 processor en moederbord uit, de processor keuze is uitstekend, maar om daar dan (als ik het goed lees tenminste) 1 reepje van 1Gb geheugen bij te doen is niet handig, neem liever 2 van 512 (of als je echt gek wilt doen 2 van 1GB) om zo van dual channel gebruik te maken en de rating van 3200+ waar te maken (met maar 1 reepje geheugen presteerd hij precies hetzelfde als een socket 754 3000+ processor)

Ten tweede wordt er een SLI moederbord aambevolen, ik neem aan met het argument van 'upgradebaarheid' dmv een tweede 6600GT te plaatsen in de toekomst. Bij die upgradebaarheid zijn echter wel een paar aantekeningen te maken: allereerst moet het een precies dezelfde 6600GT zijn, dat kan over een jaar wel eens lastig zijn. Daarnaast bied SLI dan in lang niet alle gevallen een prestatieverbetering, en waar het die wel bied is het met 60% ofzo
edit:
vergeet die 60% ook maar: zie VGA Charts VI: PCI Express Update Summer 2005 @ Toms Hardware, 3DMark2005 maakt er gebruik van en presteert dan erg goed, maar dat was te verwachten van 3Dmark. Doom3 is ook heel aardig, vergelijkbaar met een 6800Ultra, verder zijn alle benchmarks ronduit triest te noemen voor de 6600GT in SLI opstelling
Dat betekend dat je nu een mid-range kaart hebt met dito prestaties en over een jaar met een 2e kaart erbij alweer een mid-range duo met mid-range prestaties. Dit echter wel met de kosten van 2x een nieuwe kaart en met dubbele stroomkosten en dubbel lawaai van de koeler. Ikzelf koop dan liever nu een iets betere videokaart en wanneer die niet meer voldoet verkoop ik die en koop de dan weer erboven liggende videokaart, de kosten zijn bijna gelijk (zeker als je de dubbele stroomkosten meetelt) en je prestaties zijn nu én dan beter.

Ikzelf ben dus geen voorstander van SLI, behalve als je nu al het beste van het beste wilt, dus 2x een 6800ultra of zelfs een 7800ultra, anders heb ik liever 1 goede videokaart ipv 2 middelmatige. Daarnaast is het SLI moederbord duurder dan een gewone nForce4 Ultra zoals de Asus A8N-E

Bespaar dus liever een paar tientjes op het moederbord en gebruik die om een betere videokaart te kopen, een 6800GT ofzo óf houdt deze videokaart en koop 2GB geheugen voor WOW :P

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 26-07-2005 01:23 ]

9800x3d

Pagina: 1