Problemen met 3COM Superstack 1100

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Hallo medetweakers,

Ik heb het volgende probleem, ik heb een 3COM Superstack II 1100, deze hangt achter een Alcatel
Speedtouch 510. De switch is een managable switch, maar er is één probleem, ik weet de login/pass combo niet meer, ik heb alreeds een stel standaard combo's opgezocht maar dit echter zonder resultaat.

Mijn vraag is nu: Moet ik de switch persé resetten of kan het ook zonder iets te managen?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
Het kan ook met een programma'tje van 3com, die scant dan alle poorten/IP's op de netwerkkaart.
Je moet dan dus de 3com switch met een netwerkkaart verbinden.

Ben alleen ff de naam van het programma vergeten... :X.

Je kunt het ook proberen met een programma als IPscan, maar dan moet je het geluk hebben dat de switch dezelfde subnetmask heeft.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Wokkel1982 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:39:
Hallo medetweakers,

Ik heb het volgende probleem, ik heb een 3COM Superstack II 1100, deze hangt achter een Alcatel
Speedtouch 510. De switch is een managable switch, maar er is één probleem, ik weet de login/pass combo niet meer, ik heb alreeds een stel standaard combo's opgezocht maar dit echter zonder resultaat.

Mijn vraag is nu: Moet ik de switch persé resetten of kan het ook zonder iets te managen?
Zou je het niet gewoon proberen en zien wat het doet?

Je zou trunks kunnen maken via de interface en nog een zwik andere simpele dingen. Misschien heb je het niet nodig, misschien wel. (ik heb geen idee wat een 1100 allemaal zou kunnen).

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Die switch doet het natuurlijk ook zonder 'm te managen, tenzij de poorten uitgeschakeld zijn natuurlijk. Er valt niet zo gek veel in te stellen dus ik zou 'm gewoon resetten als je d'r mee wilt spelen. Als je de standaard wachtwoorden zoals security/security al geprobeerd hebt kan je 3comcso/RIP000 via de seriele kabel gebruiken voor een reset.

• Wokkel1982
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:42:
[...]
Die switch doet het natuurlijk ook zonder 'm te managen, tenzij de poorten uitgeschakeld zijn natuurlijk. Er valt niet zo gek veel in te stellen dus ik zou 'm gewoon resetten als je d'r mee wilt spelen. Als je de standaard wachtwoorden zoals security/security al geprobeerd hebt kan je 3comcso/RIP000 via de seriele kabel gebruiken voor een reset.
Bedankt voor het advies. :)

Ik ga dat eens proberen alleen heb ik geen seriele kabel, die moet ik dan maar ergens opsnorren.

Maar die situatie is nu zo:
PC1
Internet ----> Speedtouch (10.0.0.138,255.255.255.0) ---> Switch /
\
PC2
PC1 krijgt nu het IP 10.0.0.150, en kan dus op internet. PC1 zat eerst direct op het modem aangesloten, misschien dat hij het daarom doet?.

PC2 krijgt geen IP, en pingen etc. gaat ook niet.

Wie weet wat ik fout doe?

• Wokkel1982
schopje
Pagina: 1