Waterwetter

Pagina: 1
Acties:

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb mijn nieuwe asetek kt12 L30 setje draaiend, werkt goed, alleen had ik iets meer verwacht van de temperaturen, deze zijn voor mijn GF6800ultra 44graden idle en voor mijn cpu amd 3500+ 35 graden idle.

Ik heb als vloeistof gedemineraliseerd water gebruikt met de asetek anti algea fluid toevoeging.

Ik heb ook nog een flesje thermaltake coolant. Iemand ervaring met deze vloeistof? en zoja zal deze iets beter koelen als gewoon demi water met anti algea fluid?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Gewoon blauwe autokoelvloeistof gebruiken. Koelt prima en heeft een smerende werking voor de pomp en voorkomt aanslag en corrosie. Overal te koop en het kost ook nog eens weinig. :)

• nielsdegrave
zal ik eens gaan proberen dan. Ga zoiezo morgen even die thermaltake coolant testen om te kijken wat ie dan doet.

wat denk je btw van de temps die ik nu heb, draai momenteel niet océd

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
op welke snelheden loopt jou 3500+? die van mij is ook wc'ed op 11*230 35 graden iddle

• nielsdegrave
Die van mij loopt op 11*200 stock speeds dus, is wel een NewCastle btw

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik gebruik ook altijd gewoon de koelvloeistof voor de auto. Daar zit alles meteen in en het ziet er nog leuk uit ook. Je hebt ze groen,blauw en rood. Het kan best zijn dat er meer kleuren zijn maar ik heb ze nog niet gezien.

Ach ja..........

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vind ik nog best nette temps opzich.

Voor een enkele 120mm rad is het zeker niet slecht, heb zelf ook een single 120mm rad en mijn gpu temp is hetzelfde alleen mijn cpu temp ligt wel een stuk hoger.

Gebruik zelf gedestileerdwater met water-wetter.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik vind het niet zo'n slechte temperaturen eigenlijk.

Je moet geen wonderen verwachten van waterkoeling. (Waterkoeling is in principe niets anders dan luchtkoeling met een groot koeloppervlak).
Waterwetter zou een klein beetje van invloed zijn op je temperaturen, maar echt merkbaar zal het niet zijn.
Koelvloeistof voor in de auto is overigens een veel slechter koelmiddel. Wel beter tegen corosie e.d., maar ook een veel slechtere warmtegeleiding.

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik dacht er net aan, volgens mij is koelvloeistof een veel slechtere warmtegeleider dan water..

• nielsdegrave
Dan waren mijn verwachtingen van dit setje misschien iets te hoog, waarschijnlijk gekomen omdat veel reviews die ik gelezen heb vele lagere temps halen.

Dus de thermaltake coolant maar gewoon links laten liggen?

• PilatuS
  • Niet online
Als je die coolant toch hebt liggen zou je het best kunnen proberen, meer als 3 graden zal het denk ik alleen niet schelen.

Wil je echt betere temps zou je aan een 2e rad kunnen denken, persoonlijk vind ik het prima temps en zou ik het lekker zo laten.

• nielsdegrave
als het zo weinig scheelt probeer ik het binnenkort wel een keertje.

2e rad zou dat echt zoveel schelen? deze zou ik dan kunnen zetten tussen de cpu & gpu?

heb nu pomp->rad->cpu->gpu->pomp

Verwijderd

Je kunt ook de bestaande rad vervangen door een dual of een triple rad.
Het verschil is duidelijk waarneembaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 14:11 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dual of triple rad kan idd ook prima, waar je de eventueele extra rad plaatst maakt niets uit, dus gewoon doen wat het makkelijkste is.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Toen ik koelvloeistof voor de auto erin gooide, begon 't hele zaakje te schuimen :+

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• nielsdegrave
heb al een dual rad erop zitten.

• PilatuS
  • Niet online
Wat is het voltage van je fans op de rad dan ?

• nielsdegrave
voltage op fans is 7volt, maar op 12v merkte ik niet veel verschil

• PilatuS
  • Niet online
2 fans op 7 volt zijn zeker wel genoeg en je temps zijn helemaal niet slecht.

Als je de fans op 12 volt zet zou er na 15 min toch wel een paar graden verschil in moeten zitten, maarja dan heb je weer teveel herrie.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
nielsdegrave schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:10:
Ik heb mijn nieuwe asetek kt12 L30 setje draaiend, werkt goed, alleen had ik iets meer verwacht van de temperaturen, deze zijn voor mijn GF6800ultra 44graden idle en voor mijn cpu amd 3500+ 35 graden idle.

Ik heb als vloeistof gedemineraliseerd water gebruikt met de asetek anti algea fluid toevoeging.

Ik heb ook nog een flesje thermaltake coolant. Iemand ervaring met deze vloeistof? en zoja zal deze iets beter koelen als gewoon demi water met anti algea fluid?
ik heb hetzelfde setje, en heb ook een 3500gehad, en een 6800ultra

die temperaturen zijn heel normaal...mijn kaart is 42, en m'n cpu 37 idle (55/46 full load)

waterkoeling koelt maar een paar graden beter dan (goede) luchtkoeling....daar verkijken de meeste zich op.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-07-2005 18:09 ]

• nielsdegrave
ben net thuis, heb even 12volt switch gedaan, en heb even de rest van m'n case fans op full speed erbij aan gezet, cpu word dan idle 29graden en gpu 39 graden idle

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
nielsdegrave schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:11:
ben net thuis, heb even 12volt switch gedaan, en heb even de rest van m'n case fans op full speed erbij aan gezet, cpu word dan idle 29graden en gpu 39 graden idle
ahja...vergeten te vermelden....de sensor voor de cpu-temperatuur zit vaak een eindje van de cpu vandaan....doordat je nou waterkoeling hebt, geeft ie andere (lees: lagere) tems weer..

tel bij die 29 dus maar een paar graden bij (en bij die 35 misschien ook nog wel :X )

ik kijk net bij mij, en zie m'n cpu-temp (3200@2500mhz) op 39.5 graden staan....dus het word weer eens tijd dat ik de radiateur stofvrij maak :*)

• nielsdegrave
ik denk dat dat wel mee zou vallen, had namelijk met mijn zalman 7000cu ook idle temps rond de 32graden.
Pagina: 1