Toon posts:

maximale grootte dd omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik ben een image van mijn 9gb hd aan het maken met dd. Deze zet ik via het netwerk over naar mijn windows bak. Wanneer dd bij de 2gb aankomt geeft i aan dat de maximale grote bereikt is en stopt hij ermee. Is er een manier om dit te omzeilen?

Ik heb in de man gekeken maar daar staat dat je zelfs 1T (van terabyte) aan kan geven. Kortom hebben jullie dit wel eens meegemaakt? en hoe kan ik dit omzeilen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zet je hem over naar een filesystem dat niet groter aankan (FAT32 bijvoorbeeld)?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij gaat naar een ntfs schijf toe.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat voor procedure volg je precies?
Waar boot je van, wat voor filesystem backup je, maak je eerst lokaal een file aan of gebruik je een pipe om hem naar een smb share te sturen?

dus wat meer info, het lijkt nl. nog steeds op een filesystem limiet ergens, maar waar is met de informatie uit het bericht niet te zeggen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:36
Hoe heb je die windows machine gemount, met smbfs of met cifs? smbfs heeft een 2GB limitatie helaas, je zult cifs moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
tis inderdaad en filesystem limiet waar je tegenaan loopt.
Heb het probleem intussen opgelost, bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 15:55 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
de oplossing zou wel fijn zijn denk ik, voor als iemand anders het zelfde probleem tegen komt.
scheelt weer een topic.

Verwijderd

Topicstarter
dit is de oplossing,

om een complete image te trekken van hdd moet de image ge-chunckt worden. Dat kan op deze manier:

Dd if=/dev/sda1 of=/mnt/d/backup/sda1.img bs=1024k count=1950 skip=0
Dd if=/dev/sda1 of=/mnt/d/backup/sda1.img bs=1024k count=1950 skip=1950
Dd if=/dev/sda1 of=/mnt/d/backup/sda1.img bs=1024k count=1950 skip=3900

Enz.

Dit deelt de blokken op in stukken van 1950 mb
Pagina: 1