Toon posts:

A7V333-X Fan doet het wel, doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic gaat over een "oudje"; mijn oude Athlon XP systeem.

Het bestaat uit een Asus A7V333-X met een Athlon XP 2100+ (op 1533 MHz ingesteld en
zelfs ondergeklokt op 1333 MHz).
De overige componenten zijn niet zo boeiend (Geforce 4200 en Intel Netwerkkaart).
Het probleem is dat het systeem spontaan uitgaat na verloop van tijd.

Nu ben ik er al achter, met dank aan het BIOS en de Asus Probe dat de CPU te warm wordt (>80 C),
en dat de fan niet snel genoeg actief wordt. Het stomme is dat de fan het op zich (soms) wel doet. De BIOS instellingen voor de CPU fan maken geen indruk, volgens de Asus Probe zit de CPu fan uit zijn neus te boren totdat het te laat is.

Heeft iemand suggesties ten aanzien van hoe ik de CPU fan "hardhandig" automatisch continu voluit kan laten draaien?

Verwijderd

Q-Fan uitzetten in de bios. Dan draait ie gewoon max

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Of probeer het proggy speedfan mocht dat niet lukken. Aan te raden is om Qfan idd uit te zetten.

Speedfan? > Google :) (hint: www.almico.com)

Instagram / YouTube

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
En anders draadje afknippen, en in een molex drukken ? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:02:
En anders draadje afknippen, en in een molex drukken ? :)
Zoiets stelde iemand anders ook al voor, hij gaf aan dat er ook een soort van "verloopstekkers" voor zijn. Pluspunt is dat je koeler dan continu op volle toeren draait. Dat ga ik zeker even uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:59:
Of probeer het proggy speedfan mocht dat niet lukken. Aan te raden is om Qfan idd uit te zetten.

Speedfan? > Google :) (hint: www.almico.com)
QFan uitzetten heeft nog niet het gewenste resultaat.

Speedfan geeft leuke info (nou ja, je ziet de temperatuur oplopen), maar ik kan de fan er niet mee tot actie dwingen.
Pagina: 1