Gemakkelijk geld verdienen?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb me voor een vriend verdiept in het hele abonnementsgebeuren wat betreft mobiele telefoons.
Nu kwam ik echter het volgende tegen op GSM.nl:

Bij een 1 jarig Debitel-Vodafone abbo (17,50) krijg je een K750i gratis. Stel je hebt nog een mobieltje liggen, dan verkoop je de K750i (Want: origineel en simlockvrij).

Je krijgt dan dus zo'n 290 euro voor je K750i, en betaalt in totaal 12*17,50=210 euro (geen aansluitkosten)

Je zou dan dus 80 euro ontvangen, en toch een jaar lang 'gratis' veel kunnen bellen.

Maar let op; het wordt nog gekker:

Je krijgt bij hetzelfde abbo een Sony DAV-SB300 home cinema set + SonyEricsson T290i helemaal gratis...

Die set kost nieuw zo'n 400 euro. Dus als je die verkoopt voor 350 euro, en de T290i voor 50 euro, ontvang je 400 euro. Je betaalt echter nog steeds 210 euro in datzelfde jaar aan Debitel.

Je zou dan dus 190 euro ontvangen, terwijl je toch een jaar lang wederom 'gratis' kan bellen!

Dat kan toch eigenlijk niet, zie ik iets over het hoofd? Niet dat ik van plan ben dit te doen, maar het viel me wel ontzettend op. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan dachten...

In theorie kan je dus, als je al een prepay telefoon hebt, zoals ik, een jaar lang gratis bellen en er ook nog 200 euro bij uit krijgen ook...?? >:)

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mits je ook alles verkocht krijgt. Maar je zou uiteraard de foon gesealt in de doos kunnen laten zitten zodat de koper ook weet dat ie echt nieuw en ongebruikt is. Een die home cinema set is altijd leuk als je die niet kwijt raakt (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :))

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

Stewie!

Keen must die!

Hahaha

Ze maken jou dus wijs dat iemand echt 290 voor een losse GSM betaald en er ook mensen zijn die een budget home cinema setje voor 350 van je kopen 8)7

Ik zal je een geheimpje vertellen: als je die cinema set niet voor 350 verkoopt maar voor 550, dan heb je nog 200 euro extra winst, cash in je handje _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Stewie! op 25-07-2005 22:09 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Tim_R
oVeRLoaD schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:02:
Mits je ook alles verkocht krijgt. Maar je zou uiteraard de foon gesealt in de doos kunnen laten zitten zodat de koper ook weet dat ie echt nieuw en ongebruikt is. Een die home cinema set is altijd leuk als je die niet kwijt raakt (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :))
Inderdaad, de telefoon moet je uiteraard in de doos laten zitten... hehe :)

• Tim_R
DaMorpheus schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:08:
Hahaha

Ze maken jou dus wijs dat iemand echt 290 voor een losse GSM betaald en er ook mensen zijn die een budget home cinema setje voor 350 van je kopen 8)7
Ik weet zeker dat je een K750i in de doos voor 290 euro kan verkopen, ja... Misschien iets minder, maar niet veel. About die home cinema set: Die kost nieuw 400 euro ongeveer, wat ik heb gezien dan, en dan kan je hem inderdaad wel voor 350 euro verkopen, nieuw in de doos. :)

BTW Nou nou wat een sarcasme, je wordt hier ook gelijk de grond ingeboord :/

Ow dubbelpost sorry :>

[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 25-07-2005 22:12 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 02:06
Jou theorie klopt, alleen de praktijk is anders.... :P
Ik denk niet dat je die spullen kan verkopen voor die prijs, zo ja ben jij een goede verloper/afzetter.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

Stewie!

Keen must die!

Timmyboy_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:10:
[...]

Ik weet zeker dat je een K750i in de doos voor 290 euro kan verkopen, ja... Misschien iets minder, maar niet veel. About die home cinema set: Die kost nieuw 400 euro ongeveer, wat ik heb gezien dan, en dan kan je hem inderdaad wel voor 350 euro verkopen, nieuw in de doos. :)

BTW Nou nou wat een sarcasme, je wordt hier ook gelijk de grond ingeboord :/

Ow dubbelpost sorry :>
Sarcasme omdat het risico geheel bij de koper ligt. Krijg je het niet verkocht voor die prijs? Krijg je het uberhaupt verkocht?
Welke gek koopt een GSM voor 290 als hij hem zelf ook gratis kan bestellen?

Dat cinema setje zal heus wel 400 euro kosten, bij de dure shops op de hoek. Maar niemand zal er dan 350 voor geven. En met een beetje geluk vind je een vergelijkbaar budget setje voor 200 euro bij de media markt.

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Tim_R
Hm... Maar stel dan dat je die K750i voor 250 verkoopt, heb je nog steeds 40 euro winst... En die winst dat vind ik nou juist zo onlogisch aan het verhaal.
DaMorpheus schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:17:
[...]

Sarcasme omdat het risico geheel bij de koper ligt. Krijg je het niet verkocht voor die prijs? Krijg je het uberhaupt verkocht?
Welke gek koopt een GSM voor 290 als hij hem zelf ook gratis kan bestellen?

Dat cinema setje zal heus wel 400 euro kosten, bij de dure shops op de hoek. Maar niemand zal er dan 350 voor geven. En met een beetje geluk vind je een vergelijkbaar budget setje voor 200 euro bij de media markt.
Voordat ik dit hele verhaal kende had ik zeker een simlockvrije, originele K750i in-the-box gekocht in de V&A op de frontpage voor 280-290 euro en mijn Vodafone Prepay-simmetje eringestopt... Gezien ik niet zoveel bel, snap je ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Tim_R op 25-07-2005 22:20 ]

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Het punt is ook. Waarom zou iemand een dure telefoon nu nog los kopen. Je zorgt toch gewoon dat je een goedkoop abbo neemt met een goede telefoon. Ondertussen zal iedereen dat toch wel weten....

Zo krijg ik nu een nokia6610i gratis bij een abbo voor gemiddeld 8,75 per maand (voor een jaar lang).
zie gsmstunter.nl

Verwijderd

ik ga dus geen K750i of een home cinnema set kopen op internet :D

• Tim_R
Chewy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:18:
Het punt is ook. Waarom zou iemand een dure telefoon nu nog los kopen. Je zorgt toch gewoon dat je een goedkoop abbo neemt met een goede telefoon. Ondertussen zal iedereen dat toch wel weten....

Zo krijg ik nu een nokia6610i gratis bij een abbo voor gemiddeld 8,75 per maand (voor een jaar lang).
zie gsmstunter.nl
Daar zit hem het probleem! Ik heb 4 weken terug een losse K750i gekocht voor 339 euro en een PrePay-simmetje van Vodafone, en ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd!

Ik wist nog niets van dat hele abbo-gedoe, en dacht dat mij dat alleen geld zou kosten ipv opleveren!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Naja als je nog wat gekken (no offence :P) zoals jij kunt vinden, kan je wel dat handeltje draaien :7

Verwijderd

bestaat zo'n actie nog? volgens mij is alles minder aantrekkelijk op dit moment.

Verwijderd

www.gsm.nl -> zakelijk

Bv TomTom + 2 toestellen
Dell Laptop + 2 toestellen
Philips LCD TV + 2 toestellen
Sony Camcorder + 2 toestellen

etc

Misschien zelf eerst eens zoeken op internet?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Timmyboy_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:23:
[...]
Ik wist nog niets van dat hele abbo-gedoe, en dacht dat mij dat alleen geld zou kosten ipv opleveren!
Dit zet me even aan het denken!
Volgens mij zit het zo:
Prepay-bellers denken dat ze goedkoper uit zijn dan met een abonnement
Abonnementen bij telecombedrijven zijn loeiduur, om bovenstaande theorie in stand te houden
Via de juiste weg betaal je 3 keer niks voor een abonnement
Samengevat: hoe meer je betaald, hoe minder je krijgt :)

Telfort heeft nu een leuke actie: 90% korting op het abonnement, direct bij Telfort! Debitel (winkel) heeft ook acties gehad: een jaar helemaal gratis bellen.
Ik zit te wachten op de dag dat dit soort acties normaal zijn: gewoon direct bij de provider een normaal bedrag betalen i.p.v. 30 euro voor 2 uur bellen per maand! Dan hoeven ze ook niet meer 400 euro aan een tussenhandelaar (=webwinkel) te geven, die dan weer bijna dat hele bedrag aan jou geeft.... Blijkbaar verdienen de telecombedrijven op deze manier toch meer (omdat er ook mensen zijn die de volle mep betalen?), terwijl er heel veel geld bij de tussenhandel terechtkomt!
Wat mij betreft staat de telecombranche dan ook nog in de kinderschoenen: het is de enige branche die adverteert met wat je gratis krijgt, en niet met wat je moet betalen...

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ja het klopt wat hier allemaal gezegt wordt, ik werk bij een bedrijf wat research doet in de telecom business en nederland is het enigste land met een verstoord gsm klimaat. In andere landen betaal je dus gewoon de volle pond of iig veel meer dan hier voor een telefoon bij je abo. Heeft te maken met dat erzoveel concurrentie hier is, het gaat ze allemaal maar om die aansluitingen en die kopen ze maar al te graag (mooi voor jaar resultaten en totaal aantal abonnees).Vooral de grote ketens als media marks hebben ongewoon mooie aanbiedingen om zei nog eens extra goedkoop aan de incentives komen.Als bv gsmshop.nl een abonnementje afsluiten krijgen ze daarvoor betaalt van de desbetreffende operator en ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat dat bedrag meer is dan dat ze aan jouw weggeven :) .Dit geld niet alleen voor abonnementen maar ook voor prepaid. Een prepaid telefoon, zeg de SE k750i kost een stuk meer los dan dat je hem prepaid koopt met nog beltegoed ook. Zelfs daar subsideren operators op!

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 23-08-2005 14:40 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:59:
www.gsm.nl -> zakelijk

Bv TomTom + 2 toestellen
Dell Laptop + 2 toestellen
Philips LCD TV + 2 toestellen
Sony Camcorder + 2 toestellen

etc

Misschien zelf eerst eens zoeken op internet?
Zakelijk? Nee, dat ben ik niet.

Zoeken? Ja, gedaan maar niets 'Particulier' gevonden.

Verwijderd

subtiele hint... in belgië krijg je zo GEEN kado'tjes bij het nemen van een abonnement, hooguit een gratis gsm-hoesje. ebay.be is misschien een mogelijkheid?

btw: als je beetje goeie site neemt (stijl www.Tweedehands.be), verkoop daarop dingen die je nog niet hebt en iets duurder dan in de winkel, en dan ga je ze snel ff halen als ze verkocht zijn. zo'n 50a100 in de maand oprapen daarmee is vlot te doen, maar of dat echt gemakkelijk is? je moet er toch heel wat voor over en weer lopen

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
even over de aanname in de startpost:
waarom zou iemand 350 euro voor een home cinema set neerleggen, alstie hem ook voor 210 euro kan kopen, met een gratis telefoon abo erbij
dus....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

http://www.telecomvergelijker.nl/ staat vol met dit soort aanbiedingen, zowiezo krijg je al "geld toe" door de abbo constructies.

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 14:16
rac-on schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:21:
even over de aanname in de startpost:
waarom zou iemand 350 euro voor een home cinema set neerleggen, alstie hem ook voor 210 euro kan kopen, met een gratis telefoon abo erbij
dus....
dat weten veel mensen niet

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:38

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb dit in het verleden wel eens geprobeerd. Het is inderdaad wel mogelijk om zo winst te maken. Echter niet zo makkelijk als Timmyboy_ ons doet geloven.

Je moet alleen wel de echt goede aanbiedingen zien te vinden. Het snel uitrekenen en snel beslissen. De echt goede aanbiedingen duren namelijk meestal niet lang. En daar bij komt dat de prijs waarvoor je je nieuwe spullen kunt verkopen in de practijk toch tegen vallen. Mijn ervaring is dat mensen via eBay etc. maar een fractie meer willen betalen voor een nieuw toestel dan voor een zo-goed-als-nieuw toestel. Maar als je hier rekening mee houd dan kun je er zeker winst mee maken.

Let wel op dat er veel tijd in gaat zitten om een nette advertentie op te zetten en alles uit te zoeken. Tevens kun je dit niet onbeperkt doen aangezien elk abo wat je neemt centraal geregistreerd word. En zo bijvoorbeeld Debitel kan zien dat je al 2 kpn abo's hebt en dan kan beslissen om je aanvraag "af te wijzen"

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

mah.. vorig jaar heb ik een gratis orange abbo van 30 euro/maand gekregen (12mnd, 360 euro cashback). Na 6 maanden omlaag naar 20 abbo dus 60 euro winst.
Beetje mee gebeld vanuit buitenland op vakantie (hoofd abbo was een vodafone 300 gratis :9 ).. en de rest (zo'n 250 euro) gecashed waardoor ik nog zo'n 150a160 euro extra terug kreeg.

Dus kostte me totaal 0 euro, en behaalde zo'n 200+ euro winst.

Nu weer een orange abbo van 32,50/maand, niet geheel gratis maar ong. 5 euro/maand .. bel ik gewoon mee en wat ik aan het einde van het jaar over houdt dat cash ik weer zodat ik weer op 0/maand uit kom.. of zelfs nog wat winst.

Het kan dus wel.. maar ik zou afblijven van al dat doorverkoop rommel.. de kans is groot dat je er mee blijft zitten of dat je gezeik krijgt.. en dat het allemaal niet zo rooskleurig is als je plant. Ook is dat erg veel moeite voor die paar tientjes.

Owjah.. heb ook 2 gratis debitel abbo's met daarbij een gratis beertender (+2 gratis fustjes :+) en een gratis home cinema set.. maar die 2 dingen heb ik niet doorverkocht aangezien ik ze zelf wel leuk vond :)

Laatst maar weer m'n gratis laptops verkocht.. kreeg ik van pc shop en bedrijf omdat ze gingen verhuizen.. en weer paar nieuwe gekocht (kapot, opgeknapt) en weer met winst verkopen :) dit laatste vond ik gewoon leuk om te doen.. beetje laptops knutselen, maar doe ik nooit meer.. te weinig winst en kost relatief teveel moeite..kan bijna net zo goed gaan werken :z

Ik win nooit wat bij loterijen.. dus ik vind.. moet m'n eigen geluk maar maken (zelf drukken mocht niet ;( )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:18 ]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:13:Nu weer een orange abbo van 32,50/maand, niet geheel gratis maar ong. 5 euro/maand .. bel ik gewoon mee en wat ik aan het einde van het jaar over houdt dat cash ik weer zodat ik weer op 0/maand uit kom.. of zelfs nog wat winst.
Cash? Hoe zet jij beltegoed om in cash? Klinkt interessant én te mooi om waar te zijn..

Verwijderd

lees dit topic maar eens door :)
werkt het beste met orange, aangezien je daar service nummers ook vanuit je bundel betaald.
Andere aanbieders kun je het ook mee doen (met belminuten), maar dat werkt wat anders en is stukken minder rendabel (50cnt/10min ofzo).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:21 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Valt me op dat mensen denken dat niemand meer 2e hands telefoons koopt voor gekke prijzen! Ik heb net bij de Vodafone actie the n-gage gekocht en mijn 2e hands CX65 van 10 maanden oud nog verkocht voor €95,-!! Zijn nog genoeg mensen die 2e hands telefoons willen kopen voor hoge (voor de insiders dan) prijzen, ze weten gewoon niet waar/hoe het goedkoper kan!
Pagina: 1