[Wireless] Netwerk soms traag

Pagina: 1
Acties:

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Ik heb een Philips wireless base station wat direct aan mijn ADSL modem hangt en als access point werkt voor het netwerk. Met mijn laptop log ik in voor draadloos internet. Nu is mijn probleem, dat de verbinding niet constant is.

Dit merk ik o.a. aan:
  • Bij het downloaden via GrabIT! verandert de snelheid van 0.0 kb/s naar 320 kb/s terwijl ik via een "normale" verbinding (dus met een ethernet kabel) een snelheid haal van 120 kb/s (gemiddeld dus)
  • Bij het luisteren van muziek streams valt regelmatig de verbinding weg (heel irritant), waarna hij het na een paar minuten weer oppakt
  • Windows rapporteert de snelheid standaar dop 54 Mbps/sec, maar regelmatig valt het terug naar 32, 24, 11, 5.5 en soms zelfs 1 mbps/sec.
Kortom heel irritant. Iemand enige idee?
By the way: Intell PRO /Wireless 2200BG adapter in de laptop. Firewall van windows staat aan

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Niemand???

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 11:41

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd? Heb in het begin zelf liggen kloten tot dat ik een storingsvrij kanaal had. en nu gaat ie goed

macOS 26.2

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16

lier

MikroTik nerd

Staat er in de buurt nog andere wireless apparatuur ?
Encryptie aan staan ?
Kwaliteit van het signaal ?

[ Voor 33% gewijzigd door lier op 27-07-2005 15:19 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing