Ons BREIN is op vakantie: Mod met mening voor meer punten.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
Ik gooi er maar effe een voorbeeldje bij....

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1357260

Zoiets op PLUS vier?

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:00
ik zie het punt niet... tja. beetje kinderachtige reactie, maar who gives a fuck..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Dit soort moderaties kun je verwachten bij elk nieuwsitem over Brein, als iemand het opneemt voor Brein staat dat al snel op -1 of lager, als iemand een opmerking maakt tegen brein kan diegene rekenen op een +3 of hoger.

Let's face it, zodra Brein in zicht komt verdwijnt bij velen intelligentie :P

Bij nieuwsitems over Brein kijk ik ook expres niet naar de opvolgende discussie, die gaat toch nooit ergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Och ik vind hem wel goed. De vergelijking is wat krom, maar dit is dus wel letterlijk wat Brein aan het doen is. Straffen voordat de daad begaan is :) Hou maar lekker zo staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

Goedkoop scoren met een kinderachtige opmerking idd.
gepowermod naar 0 overbodig

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom 0 overbodig? Deze reactie lokt in mijn ogen alleen maar heftige discussie uit, en hadden we daar geen aparte tag voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

G33rt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:00:
Waarom 0 overbodig? Deze reactie lokt in mijn ogen alleen maar heftige discussie uit, en hadden we daar geen aparte tag voor? :)
Deze reactie lokt geen heftige discussie uit, maar het artikel zelf. Deze reactie is eigenlijk een simpele voorstelling van datgeen eigenlijk al in het artikel stond in de vorm van een stompzinnig niet overdreven voorbeeld.

In de nesting van deze reactie overigens geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sodejuu, Brein is wel het eerste bedrijf dat straffen met terugwerkende kracht uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

G33rt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:00:
Zover ik kan overzien lokt die reactie helemaal geen discussie uit G33rt, en die aparte tag waar je het over hebt is toch niet 'troll'? (als in: goedkope populaire opmerking)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
+1 Grappig vind ik in dit geval passend. Niet meer en niet minder.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:09:
Sodejuu, Brein is wel het eerste bedrijf dat straffen met terugwerkende kracht uitvoert.
Dat zouden ze vast wel graag willen Ect. maar ze delen geen straffen uit, ze kunnen hooguit een claim neerleggen die middels de rechter al dan niet gehonoreerd kan worden.
imho hebben ze geen poot om op te staan en is het niet meer dan het gebruikelijke gedreig en media geblaat om de consument te indoctrineren.

Het gaat mij echt te ver om te denken dat een rechter een consument zal veroordelen omdat deze netjes bij een postorderbedrijf iets koopt.

Ik vind het overigens wel uiterst slap van Teledirekt om zich te verschuilen achter 'onrenabel om een advocaat in de arm te nemen'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Martinator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:46:
Dit soort moderaties kun je verwachten bij elk nieuwsitem over Brein, als iemand het opneemt voor Brein staat dat al snel op -1 of lager, als iemand een opmerking maakt tegen brein kan diegene rekenen op een +3 of hoger.

Let's face it, zodra Brein in zicht komt verdwijnt bij velen intelligentie :P

Bij nieuwsitems over Brein kijk ik ook expres niet naar de opvolgende discussie, die gaat toch nooit ergens over.
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vraag me af welke intelligentie mensen hebben die BREIN gaan verdedigen.
De basis waarom ik dit zeg staat in dit bericht. Dat maakt alle discussie eigenlijk overbodig.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1359663

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zie de relatie van Brein met die post niet zo :?
En de reactie van jou die er op volgt nog minder . . . (imho offtopic at best).

Ook al ben ik bepaald geen voorstander van Brein & Co. als er ononderbouwde trollende/flamerige reacties zijn dan worden die daar op afgerekend, modden moet objectief gebeuren op basis van feiten, niet op basis van ongenoegen en verdenkingen.
Ik zal met plezier alle flames en trollen aan het adres van Brein & Co. naar +4 opwaarderen als de bewijslast rond komt en Brein & Co. verwezen worden naar een misstap in het door de regering opgelegde systeem. Maar tot het zover is moeten we ons houden aan feiten . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
Precies, ook al ben je het niet of juist wel eens met de geposte mening, dan mag je er dat niet toe verleiden een post op of af te waarderen. Het gaat erom of de post een goede redenatie heeft, informatie verschaft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Het slaat nergens op Botoo.
Ik ben zelf zeer geinteresseerd in dit soort politiek-sociaal-economische zaken (laat ik het zo maar noemen) en weet er dus wel iets vanaf.

http://www.tweakers.net/r...Posting&ParentID=1359663:
Laatste jaren veel dingen op de markt gekomen die ook "must" zijn.

-mobiele telefoonkosten
-internetkosten
-digitale cameraatjes
-dvd films
-games
-mmo tarieven.

Echt lading dingen waar mensen vroeger niks aan besteden.
En ja je kunt het nog altijd maar 1x uitgeven.
Het is een feit dat jongeren hier een behoorlijk deel van hun geld tegenwoordig aan uitgeven.
Als je dat geen feit noemt, dan heb je een behoorlijke plaat voor je kop.
Het is verre van offtopic, zoals het weer eens belachelijk gemod is door JOU, want in het stuk heeft t engelse brein het erover dat zij zien dat er de laatste 10 jaar minder verkocht worden (ze zeggen geloof ik 'de laatste jaren'). Dit staat dus in het orginele tweakers nieuwsbericht.
Dit bericht van Bangkirai is 100% een van de belangrijkste redenen hiervoor, wat zeer aansluit bij de info uit de rest van het bericht (grote downloaders kopen ook veel).
Als dit niet omhoog gemod wordt, dan slaat jullie systeem werkelijk nergens op. Dan gaat het niet om wat een goed en inzichtelijk bericht is, maar wat jij als oppermod ervan vind.

En onderstaand bericht is geen troll, maar een mening. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat op troll-modden slaat echt nergens op.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1360569

Maar het gaat mij dus om dit bericht: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1359663 (mijn eigen bericht kan me niet zoveel schelen).
Dat hoort minimaal op +3 te staan. Of te wel de mening van de oppermod moet er vanaf en terug naar wat de tweakers zelf hebben gezegd. In dit geval wisten die het beter.
(en dat zeg ik niet snel)

Edit:
Nog even het stukje uit t nieuwsbericht quoten:
De belangenvereniging van de Britse muziekindustrie BPI verwelkomt het onderzoek maar plaatst wel een aantal kanttekeningen. 'Het is bemoedigend dat veel filesharers legale diensten beginnen te gebruiken. Onze zorg is echter dat de totale uitgaven aan muziek zijn gedaald', aldus BPI-woordvoerder Matt Philips.

[ Voor 13% gewijzigd door Quacka op 29-07-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Topicstarter
@Quacka.
Wat me hier enorm stoort, en dan gaat het zowel om je eigen post die je aanhaalt en vanwaar je vindt dat dat geen troll is, zowel als je gedrag hier. Ik weet niet of ik het een feit mag noemen van je, maar je respecteert niet dat een andere een andere mening heeft dan jou.

@je eigenlijk aangehaalde post.
Het zal wel waar zijn wat er in staat, echter: voegt het iets toe aan de discussie, ook mijn mening is ergens tussen 0 en 2 om het vriendelijk te houden, niet op grote hoogte dus.
Het enigste wat, als ik het hele gebeuren van je zo lees, is dat het een stoel voor jou is om een troll richting mensen met een andere mening te geven.
Dus om weer echt terug te komen op het topic zoals ik dit origineel gestart heb, als je het eens bent met een mening, en met name in dit soort topics gedurende de lange hete broeierige zomer, dan heb je eerder de neiging om een +4 uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@quacka idd:
Ik vond jouw post hierzo echt fantastisch. Na alle discussies van de afgelopen jaren staat er 1 iemand op en schrijft in 1 post precies de waarheid zoals het echt is en hoe het echt moet. De rest van de mensheid moet van schaamte ei'k in de hoek staan. Althans, zo post je dat.

En inhoudelijk moet je dus een ei 5 minuten in kokend water leggen, maar wel nadat je de luchtkamer hebt lekgeprikt. Indien je 'm zolang hebt laten dobberen op een zacht vuurtje, kan je het ei eruit halen en ff laten 'schrikken' ofwel onder de koude kraan. Een gaar ei kan je altijd herkennen door deze een zet te geven zodat 'ie snel ronddraaid. Hou 'm ff vast en een gaar ei blijft stilliggen. Een niet-gaar ei heeft nog een vloeibare massa die dus nog een impulsmoment heeft en dus na het vasthouden weer verder draait. Tricky busseniss dus.
Waar dit op slaat? Hoe inzichtvol het ook moge zijn, het is in deze context offtopic... net zoals jou post tussen de mensen die zowel illegaal als legaal de grootste afnemers zijn: je post verklaart waarom mensen minder muziek kopen en heeft dus niets te maken met mensen die illegaal downloaden en door al het gedoe toch liever legaal downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 29-07-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Quacka, ik vraag me nu af of ik een normale reactie moet plaatsen of dat ik me moet laten verleiden tot de beledigende 'discussie'manier die jij er op na schijnt te houden :|
Met termen als 'plaat voor je kop [..] weer eens belachelijk gemod is door JOU [..] slaat jullie systeem werkelijk nergens op.' maak je een zinvolle discussie lastig en zet je jezelf imho(!) op een wankel voetstuk.

Een aantal argumenten zijn al door koppie peest en Ecteinascidin verwoord, maar ik wil je toch mijn visie niet onthouden:
Ik ontken nergens dat bangkirai ongelijk heeft, maar imo is het in deze contekst offtopic (zou je het ontopic oordelen dan kan je die opmerking bij een groot deel van de nieuws items plaatsen, geld speelt immers bijna altijd een rol en kan je het slechts eenmaal uitgeven). Zoals ik het zie hebben de uitgaven van mensen niets te maken met het nieuwsitem. Dat gaat n.l. over het feit dat Illegale muziekdownloaders ook grootste legale downloaders lijken te zijn.

Jij haalt er in jouw post Brein bij en vervolgens krijgt iedereen die 'Brein verdedigd':? (oja wie?) 'een gigantisch bord voor hun kop' toebedeeld. Een trollmoderatie ligt dan al snel voor de hand en als jij vind dat je slechts je mening geeft dan moet je er mee leven dat je mening op zo'n aanvallende manier ventileren niet altijd goed ontvangen word.
(overigens heb je die trollmoderaties van reguliere bezoekers en niet van powermods)
Dan gaat het niet om wat een goed en inzichtelijk bericht is, maar wat jij als oppermod ervan vind.
Mag ik dat een flame noemen?
Ik ben doorgaans niet te flauw om iets te verklaren, evt. te verdedigen, en zonodig bij te stellen, dus mij voor oppermod uitmaken is niet alleen beledigend naar mij toe, maar daarmee haal je ook de (even grote) mening van de andere (power)mods onderuit.

Hier@TMF doen we dingen in overleg, en iedereen die iets bij wilt dragen in de discussie is welkom, zelfs als dat op een l*llige manier gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 30-07-2005 01:34 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
En je kan ook al niet lezen.
De belangenvereniging van de Britse muziekindustrie BPI verwelkomt het onderzoek maar plaatst wel een aantal kanttekeningen. 'Het is bemoedigend dat veel filesharers legale diensten beginnen te gebruiken. Onze zorg is echter dat de totale uitgaven aan muziek zijn gedaald', aldus BPI-woordvoerder Matt Philips.
Dit staat in het bericht, bijdehand.
Dus als iemand dan uitlegd hoe dit komt, dan zou dat offtopic zijn? Kom nu zeg... Je bent nu gewoon te zwak om je fout toe te geven.
Te triest voor woorden. Wie jou je functie heeft gegeven, zou zich nog eens goed achter zijn oren moeten krabben.

Laat ik voor de rest mijn bek maar houden, want jullie kunnen niet tegen kritiek. Prima hoor, maar sluit dit forum dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijk, als je niets in argumentatie ziet, op een lompe manier doordramt en alleen je eigen mening heilig stelt, wordt je op TMF toch echt teleurgesteld. Maar dat je een discussie een hoek probeert in te drijven door te gaan trollen/flamen, maar je punt natuurlijk er niet sterker op. Desondanks zie ik het licht:
Een echte +4 inzichtvol. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer...
Dit bericht geeft 100% precies weer wat Brein aan het doen is; daar zijn de bezoekers van de site het mee eens want ze modereren het met +4 inzichtvol. En wat doet de "powermod", die modereert het naar overbodig. Sorry hoor, maar ik geef Quacka hier helemaal gelijk in.
Dit bericht: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1359663, precies hetzelfde verhaal. Een perfecte samenvatting van het hele spook dat BREIN achterna loopt te jagen. Kopieren is niet de oorzaak van omzetterugval, maar alle andere dingen waar jongeren hun geld aan uitgeven. Ook een door de bezoekers zeer gewaardeerde mening, maar toch wordt hij naar 0 gemodereerd.

En dan als klap op de vuurpijl
Een echte +4 inzichtvol. :9~
Een ongelooflijke troll van de moderator zelf. (Waarbij hij voor het gemak het echt inzichtvolle deel van het bericht waar hij op reageert even 'over het hoofd ziet'
jullie kunnen niet tegen kritiek. Prima hoor, maar sluit dit forum dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:00:
Erg jammer...
Dit bericht geeft 100% precies weer wat Brein aan het doen is; daar zijn de bezoekers van de site het mee eens want ze modereren het met +4 inzichtvol. En wat doet de "powermod", die modereert het naar overbodig. Sorry hoor, maar ik geef Quacka hier helemaal gelijk in.
No offense, maar de PM is juist ontworpen voor popi-reacties die brugklassers zo tof vinden dat 'ie direct naar +4 gaat. Op een techsite hebben we toch niets aan een +4 omdat iemand een stomme grap maakt over de lul van Tim Kuijk. Dat jij dat nog een +4 inzichtvol noemt is dan jouw keuze, maar verwacht niet dat het een objectieve waarheid is.
En zelfs dan, indien je meent van wel, zet je argumenten op een rij, open een topic en probeer te overtuigen ipv een passieve houding dat het toch een verloren zaak is. Op GoT lopen veeeeeeel meer users rond dan slechts de 7 PM's.
Die andere reactie is net zo'n verhaal: het is IMHO offtopic en op basis van mijn eigen waarnemingen en ervaring kom ik tot die conclusie... die toevallig exact hetzelfde is als die van Botoo. Da's geen inteelt, dat is het resultaat van jarenlang oefenen zodat 1+1=2 consequent 2 blijft. Maar ook die discussie kan men aangaan., waarmee ik dus op :
Waarbij hij voor het gemak het echt inzichtvolle deel van het bericht waar hij op reageert even 'over het hoofd ziet'
[...]
reageer. Die 'inzichtvolle' staat lijnrecht op het open karakter van een subforum en verder goed verpakt in een 7tal diepe beledigingen. Iedereen die een 7tal diepe beledigingen en een open duer opschrijft verdient het niet om serieus te worden genomen op het open-deurpunt. Ook wij hebben een niveau van zelfrespect te handhaven, want een site dienen is iets anders dan alles te slikken.

Brein-reacties zijn altijd tricky, omdat Brein echt fundamenteel eenzijdig werkt (en dus fout genoemd kan worden). Echter, de open deuren, de serie offtopics en het onbeargumenteerde gewauwel dat in die draden verschijnt is vaak waar, maar voegt toch echt niets toe aan de discussie. Alleen vinden een hoop mensen nonnozelle reacties over het apparaat van Tim leuk en sturen ze dat onterecht omhoog. Jammer, helaas de praktijk maar er bestaan reparatie-lapmiddelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je het verkeerd begrepen: het gaat niet om het apparaat van Tim het gaat om wat hij ermee doet en wat hij ermee zou kunnen doen en of hij daar niet alvast voor gestraft kan worden.

Het zou me niet kunnen schelen als je hem naar +3 of +2 mod, maar 0 vind ik veel te laag.
En zelfs dan, indien je meent van wel, zet je argumenten op een rij, open een topic en probeer te overtuigen ipv een passieve houding dat het toch een verloren zaak is.
Dat topic is er al: dit topic.
Op GoT lopen veeeeeeel meer users rond dan slechts de 7 PM's.
Maar die users kunnen - zelfs niet met z'n allen - de powermod ongedaan maken.
Die 'inzichtvolle' staat lijnrecht op het open karakter van een subforum
Welk "open karakter"? Mijn ervaring is, dat (vrijwel) elk commentaar op mods, de site, of het beleid in het algemeen onderuit geschoffeld wordt met non-argumenten. Ik kan me dus ook helemaal vinden in het "jullie kunnen niet tegen kritiek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:33:
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen: het gaat niet om het apparaat van Tim het gaat om wat hij ermee doet en wat hij ermee zou kunnen doen en of hij daar niet alvast voor gestraft kan worden.
De kern van die post kan misschien wel kloppen ja. Maar lees jij dit stukje:
Ecteinascidin schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:27:
No offense, maar de PM is juist ontworpen voor popi-reacties die brugklassers zo tof vinden dat 'ie direct naar +4 gaat. Op een techsite hebben we toch niets aan een +4 omdat iemand een stomme grap maakt over de lul van Tim Kuijk. Dat jij dat nog een +4 inzichtvol noemt is dan jouw keuze, maar verwacht niet dat het een objectieve waarheid is.
ook? Die post had ook anders verwoord kunnen worden. Anders dan een "popi-reactie die brugklassers zo tof vinden." Kennelijk passen die niet binnen het karakter dat t.net probeert te handhaven. Daar mag je best een discussie over beginnen lijkt me?
En dan nog, al was die post anders geformuleerd, dan is het niet meer dan een samenvatting wat in het nieuwsartikel zelf gezegd wordt? Overbodig dus? Imo is die 0 gewoon terecht...
Welk "open karakter"? Mijn ervaring is, dat (vrijwel) elk commentaar op mods, de site, of het beleid in het algemeen onderuit geschoffeld wordt met non-argumenten. Ik kan me dus ook helemaal vinden in het "jullie kunnen niet tegen kritiek".
Laten we het er maar op houden dat mijn ervaringen wat dat betreft heel wat postiever zijn. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 30-07-2005 13:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:33:
Op GoT lopen veeeeeeel meer users rond dan slechts de 7 PM's.
Maar die users kunnen - zelfs niet met z'n allen - de powermod ongedaan maken.
Jahoor,dat kan wel. Natuurlijk is daar wat mankracht voor nodig maar als je de post van bangkirai als voorbeeld neemt zien de moderaties er na 24 uur zo uit:
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Inzichtvol, -1: Off-topic, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, +0,67: Inzichtvol, -0,57: Overgewaardeerd, +0,44: Inzichtvol, -3,54: Off-topic, Som: 0 / 10x
De powermoderatie is rood weergegeven.

Je mag de voorzichtige conclusie trekken dat de resterende user reactie goed genoeg gemodereerd vonden (of dat niemand het meer interesseerde). Er waren slechts twee (of drie, afhankelijk van het mod-moment) plus moderaties nodig om de reactie een punt op te hogen.

De reactie van Alien_Mikie over het apparaat van Tim Kuik
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Inzichtvol, 0: Grappig, +1: Informatief, -1: Off-topic, +0,80: Inzichtvol, +0,67: Interessant, +0,57: Inzichtvol, -0,50: Troll, -0,44: Overgewaardeerd, +0,40: Inzichtvol, -3,50: Overbodig (x5), 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, +0,22: Grappig, Som: 0.22 / 15x
heeft na de powermoderatie tweemaal 0 gemodereerd en eenmaal +1 grappig gekregen. Ook daar kon de reguliere moddereter de eindscore nog beinvloeden.

@Quacka: als je normaal en beschaafd reageert zal ik daar op antwoorden, maar als je liever lomp en beledigend blijft doen dan negeer ik dat :X .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:47:
En dan nog, al was die post anders geformuleerd, dan is het niet meer dan een samenvatting wat in het nieuwsartikel zelf gezegd wordt? Overbodig dus? Imo is die 0 gewoon terecht...
IMHO is het niet zomaar een samenvatting van wat er in het artikel staat. Het is een andere manier om tegen hetgeen er in het artikel gezegd wordt aan te kijken. Een zienswijze waar niet ieder ander opkomt. Dat is m.i. bijzonder inzichtvol. Had je het een betere reactie gevonden als er gestaan had:
Ik ga alvast mijn buurman aanklagen voor verkrachting, hij zou eventueel in een later stadium zijn gereedschap daartoe kunnen gebruiken.
of
Ik ga alvast mijn buurman aanklagen voor inbraak, hij zou eventueel in een later stadium zijn gereedschap daartoe kunnen gebruiken.
of
Ik ga alvast mijn buurman aanklagen voor te hard rijden, hij zou eventueel in een later stadium zijn gereedschap daartoe kunnen gebruiken.
Allemaal zeggen ze precies hetzelfde, alleen zonder Tim en/of zijn gereedschap erbij te betrekken. Is het dan wel inzichtvol?
Jahoor,dat kan wel. Natuurlijk is daar wat mankracht voor nodig maar als je de post van bangkirai als voorbeeld neemt zien de moderaties er na 24 uur zo uit:
Mijn fout, ik dacht dat een artikel niet meer gemodereerd kon worden nadat een powermoderator langs was geweest.
Je mag de voorzichtige conclusie trekken dat de resterende user reactie goed genoeg gemodereerd vonden (of dat niemand het meer interesseerde).
Of dat iedereen die het wat interesseert zijn moderatiepunten al gebruikt had en/of in de thread gereageerd had.

Zowiezo vind ik het moderatiesysteem verkeerd. Als ik een SuperInzichtvolle (r) reactie zie, die al op +4 staat, kan ik daar mijn mening niet meer over geven. Als echter 1 minuut later iemand 'm -1 troll meegeeft, staat hij weer op +3, ik ga echter niet alle threads 2 of 3x door om te kijken of er nog een reactie is die ik alsnog omhoog wil modereren. (Daarbij komt nog, dat je bij een tweede keer bekijken niet zien welke je zelf al gemodereerd hebt). Het lijkt mij handiger om eindscores uit te delen waar dan een gemiddelde uit genomen wordt. Daarnaast vind ik het ook raar dat naarmate een artikel ouder wordt de moderatie minder waard wordt. Maar goed, dat is een andere discussie.
Pagina: 1