[XP] 16-kleuren mode forceren

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik probeer een XP installatie op 16-kleuren mode te krijgen, maar Windows blijft maar volhouden met allerlei SVGA modes... Dit heb ik geprobeerd:
  • De videodriver uninstallen. Bij de volgende heb ik dan 800x600x32bpp met de videodriver die ik eraf gegooid had. Vrij nutteloos dus.
  • Opstarten met de optie "VGA-modus inschakelen". Dan krijg je dus geen VGA, maar SVGA, 640x480x32bpp om precies te zijn |:(
  • Opstarten in veilige modus. Dit geeft ook weer 800x600x32bpp met de normale videodriver (lekker als de videodriver de problemen geeft en je het in veilige modus wil fixen).
Waarom hebben ze die 16-kleuren mode nou opeens zo moeilijk gemaakt? Als ik nou iets wil testen, moet ik me dus eerst in allerlei bochten wringen om een test-setup (met 16 kleuren) te maken :?

Anyway, iemand een idee? :)

日本!🎌

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat het gewoon niet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat gaat niet werken :) Nou ja, custom drivertje misschien... XP is toch echt minimaal 640x480x256 voor zover ik weet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan gewoon via display properties, settings, advanced, adapter en dan 'list all modes' (of NL vertaling hiervan ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 25-07-2005 21:40 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het kán wel, moet je er een kaartje in stoppen die niet meer kleuren aankan.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Palomar: bijna :) Ik kan 256 kleuren kiezen (die wilde ik ook testen), maar nu nog 16 kleuren.

Fairy: dat wordt lastig met VMware :)

日本!🎌

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmz, vreemd. Ik heb een Radeon 9800SE (zelfde als jou volgens je specs) en bij mij staat onderaan wel 16 colors.

Probeer het anders es met een progje als Powerstrip. Daar kun je ook altijd veel mee tweaken. Ik weet niet zeker of de kleurdiepte er ook mee kan worden ingesteld, maar het valt te proberen ;)

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Het lukt, maar je moet dat rechtstreeks in het register gaan aanpassen.
Ik weet alleen niet meer waar het juist staat...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

PS als je software aan het testen bent voor gebruikers die op 16 kleuren modus draaien moet je je werkelijk afvragen of je zulke mensen wel als klant WILT hebben ;)

PS. Je kunt overwegen om de test in Windows 2000 te doen, die kan wel makkelijk op 16 kleuren dacht ik.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee m'n app adviseert zelfs dringend om minimaal "hoge kleuren" te gebruiken, maar het moet allemaal wel gewoon werken, ook al is het lelijk :)

Maareh, zelfs met PowerStrip krijg ik em niet op 16-kleuren mode. Ik denk dat ik er eigenlijk wel voorzichtigjes vanuit kan gaan dat er niemand is met 2000 of XP op 16 kleuren, want ook in 2000 lukt het me niet.

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

16 kleuren. Je zou in je registry eens kunnen zoeken naar BitsPerPel (vermoedelijk onder HKLM\CurControlSet\Services) en deze waarde op 4 zetten om te zien of het helpt :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

_Thanatos_ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:29:
Nee m'n app adviseert zelfs dringend om minimaal "hoge kleuren" te gebruiken, maar het moet allemaal wel gewoon werken, ook al is het lelijk :)

Maareh, zelfs met PowerStrip krijg ik em niet op 16-kleuren mode. Ik denk dat ik er eigenlijk wel voorzichtigjes vanuit kan gaan dat er niemand is met 2000 of XP op 16 kleuren, want ook in 2000 lukt het me niet.
Nou als je dan al in 16 kleuren modus werkt dan ben je volgens mij ook slim genoeg om te weten dat jou programma er dan ook niet meer uitziet.
Pagina: 1