moederbord fans draaien maar pc doet niks

Pagina: 1
Acties:

• Mattitzz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01 10:16
Is er een manier om te checken of je moederbord brak is? Heb namelijk een k8n neo 2 platinum en die wil nu helemaal nie starten. De fan van de cpu cooler draait maar daar blijft het bij. Geen beeld geen geluid. Met de d-bracket krijg ik altijd vier rode ledjes, wat op een slechte cpu wijst. Kan me echter moeilijk voorstellen dat het de cpu is, want met andere cpu's is het net hetzelfde liedje. Zou het kunnen dat iets in de socket brak is, waardoor het handeltje niet marcheert en waardoor ik altijd vier rode leds krijg?

Verwijderd

heb je die 4pin voedings connector er wel inzitten?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
toevallig het clear cmos jumpertje in de clear stand laten zitten?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Dat is een Asus mobo toch? Misschien is je BIOS brak, heb ik laatst nog gehad. Ik had mijn pctje iets te snel iets te hard overgeclockt, sommige Asus-mobo's gooien dan in paniek de hele bios leeg :?

Bij biosflash.org (oid) kun je je chip laten herprogrammeren of een nieuwe laten toesturen.

Let wel: ik zeg niet dat dit het is, maar bij mij (zelfde symptomen) was dit het wel. Misschien een onderzoekje waard? :)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:00

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Mischien geheugen er niet in ... zitten .... of kapot ?

Vake bei te bange

Verwijderd

Martinator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:52:
Dat is een Asus mobo toch? Misschien is je BIOS brak, heb ik laatst nog gehad. Ik had mijn pctje iets te snel iets te hard overgeclockt, sommige Asus-mobo's gooien dan in paniek de hele bios leeg :?
Het is een MSI..

Trouwens ASUS heeft iets van CrashFree BIOS 2 dan douw je de cd in de pc en update de gecrashde bios

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
A8N, K8N, lijkt allemaal zoveel op elkaar tegenwoordig :+
Trouwens ASUS heeft iets van CrashFree BIOS 2 dan douw je de cd in de pc en update de gecrashde bios
Dat was er nog niet ten tijde van Socket A, iirc. Mijn Asus A7N8X-E Del. heeft het iig niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Martin op 25-07-2005 22:04 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:39
Martinator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:03:
[...]

A8N, K8N, lijkt allemaal zoveel op elkaar tegenwoordig :+

[...]

Dat was er nog niet ten tijde van Socket A, iirc. Mijn Asus A7N8X-E Del. heeft het iig niet.
t gaat ook om socket 754 :+

(weltrusten iedereen :D)

Verder: Zit de voedingsconnector op je moederbord er goed in? als hij er niet helemaal goed inzit dan kunnen de fans wel draaien maar de rest dus niet....

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het 'toevallig' zo dat het e.e.a. komt na het vervangen van je CPU? (zie je andere topic)

Dan lijkt het me dat je iets (?) niet goed hebt gedaan of doet.

ARME AOW’er

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Lijkt mij dat je moederbord het niet (meer) doet. 4 rode LED's is namelijke de code voor òf kapotte cpu òf kapot mobo. Probeer een ander mobo zou ik zeggen (als dat mogelijk voor je is).

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

iPiX1999 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:26:
Lijkt mij dat je moederbord het niet (meer) doet. 4 rode LED's is namelijke de code voor òf kapotte cpu òf kapot mobo. Probeer een ander mobo zou ik zeggen (als dat mogelijk voor je is).
.. òf vergeten die 4pins voedingsnoer aan te sluiten.
Ik las in een ander topic dat ie dan ook 4 rode leds geeft.

• Mattitzz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01 10:16
Nee de vierpins voeding is aangesloten. Heb wel eens het jumpertje van de cmos toevallig op clear laten zitten, kan dit veel kwaad toch? De cpu kan ik jammer genoeg niet testen in een ander mobo. Ik denk dat het echt wel dood is, zal dan maar een rma worden. En ik heb idd de cpu vervangen, maar ik ben hier heel voorzichtig geweest. Het is zo dat ik dit bordje tweedehands gekocht heb van iemand. Toen ik het kocht wouden we het testen maar toen we bezig waren met de setup in elkaar te steken merkte die persoon dat hij geen voeding meer had met een extra 4-pins. Omdat die man al zoveel moeite had gedaan, nam ik hem op zijn woord. Nu blijkt dat hier bij mij thuis, met een vierpins stekker aangesloten het ding ook niet werkt. Nu die man ging het bordje rma'en en mij het nieuwe bezorgen. Kwou er enkel zeker van zijn dat het bordje echt wel kapot is. Nu ja ik vermoed van wel, mss heeft ie ook eens geboot met de cmos jumper op de clear stand. Het is zo dat ik het gedaan heb, ik heb het bordje zo van hem gekregen. Zou dat het bordje eventueel beschadigd hebben?

Edit: Antwoord gevonden in faq. Tzal een rma worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Mattitzz op 27-07-2005 02:10 ]

Pagina: 1