microfoon bromt als een idioot!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 21:38
Ik heb het volgende probleem:

Mijn microfoon bromt echt super hard. Als ik wil praten over ventrilo of teamspeak maakt het enorm kabaal. Je zou zeggen dat de mic kapot was maar dat is hij niet. Ik heb hem bij 2 verschillende pc's getest en daar werkt hij perfect. Ik heb het zowel bij mijn onboard sound (MSI K8N neo2 mobo) als bij mijn net nieuwe geluidskaart, SB live 24bit. Het ligt ook niet aan stroom kabels of de stekker ook niet aan de drivers!!. Ik heb al het mogelijke geprobeerd zelfs een nieuwe geluidskaart gekocht maar mijn geluid via de mic blijft gewoon niet om aan te horen....

Kan iemand mij AUB helpen want ik word helemaal gestoord!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
vaak helpt het om de recording volume in windows echt HEEL laag te zetten ( < 5% ofzo) en zeker mic boost aan te zetten.
in 90% van de gevallen krijg je dan het beste geluid uit je mic.

verder, is je PC geaard? zo ja, probeer eens zonder aarde, zo nee, probeer eens met. beide heb ik gezien met opneem problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Countess op 25-07-2005 21:32 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Je hebt zelf het meeste al uitgesloten, ik kan alleen een aardings probleem bedenken als oorzaak voor je brom.

Hang eens een draadje tussen je kast (metaal) en je verwarming (C.V.) of waterkraan.

Wel voorzichtig zijn he.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• recca
Nouja lijkt me sterk, want ik heb me kast verplaatst naar een andere kamer, waar ook een pc staat en waar het geluid wel goed was, maar niet via mijn kast! :S

Iets hardware matigs zou dat kunnen??

[ Voor 12% gewijzigd door recca op 25-07-2005 21:36 ]

• recca
Countess schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:31:
vaak helpt het om de recording volume in windows echt HEEL laag te zetten ( < 5% ofzo) en zeker mic boost aan te zetten.
in 90% van de gevallen krijg je dan het beste geluid uit je mic.

verder, is je PC geaard? zo ja, probeer eens zonder aarde, zo nee, probeer eens met. beide heb ik gezien met opneem problemen.
zowel geaard als ongeaard maakt geen verschil. Ik heb het nu net getest...

• recca
Grenco schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:31:
Je hebt zelf het meeste al uitgesloten, ik kan alleen een aardings probleem bedenken als oorzaak voor je brom.

Hang eens een draadje tussen je kast (metaal) en je verwarming (C.V.) of waterkraan.

Wel voorzichtig zijn he.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...Mijn pc staat anders wel 5cm van de verwarming van mijn kamer af..

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
recca schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:43:
[...]

zowel geaard als ongeaard maakt geen verschil. Ik heb het nu net getest...
recca schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:44:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...Mijn pc staat anders wel 5cm van de verwarming van mijn kamer af..
Hoe heb je het getest als je niet weet wat hij bedoelt?
Hij bedoelt gewoon, hang eens een draadje tussen je kast en de verwarming, dan is je computer ghetto-style geaard.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Je verwarming en waterleiding is geaard. dus door die even door te verbinden met je kast kun je testen of aarding werkt of niet. (als je geen geaard stopcontact in de buurt hebt )

Ik heb mijn pc geaard via de cv en er is geen brom te bekennen, maar als ik de aarde draad los koppel dan is er een brom op de achtergrond aanwezig. Ook op al mijn geluids kaarten.
EMU1820m + Audigy Platinum + Intern.

Ik zag ook dat er al een hoop te vinden is op GOT over dit probleem, dus ik zal zeker ook even zoeken op het forum. Zal vast wel een oplossing bij staan.

Succes

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• recca
Martinator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:48:
[...]

[...]

Hoe heb je het getest als je niet weet wat hij bedoelt?
Hij bedoelt gewoon, hang eens een draadje tussen je kast en de verwarming, dan is je computer ghetto-style geaard.
Had het geprobeerd met een geaard stopcontact en een niet geaard stopcontact. Maar ik had net mijn pc op mijn bed gelegt. Hij lag plat tegen de muur aan. Vervolgens had ik alles aangesloten en ging ik met mijn microfoon door de kamer lopen. Geluid hard aan ding niet op mute, en hoe dichter ik bij opjecten kwam zoals de muur bromde hij harder, maar aan de onderkant van mijn kast of tegen mijn beeldscherm aan was het gebrom weg...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Neem het eens op en post eens een voorbeeld.

Alles kan stuk.

• recca
remco_k schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:22:
Neem het eens op en post eens een voorbeeld.
http://www.members.lycos.nl/recca1/test/

Let maar niet op mijn stem/limburgs accent en wat ik voor onzin praat maar iemand had dit opgenomen hoe ik door ventrilo klonk! hehe
Pagina: 1