[Debian] AMD64 port vreselijk onstabiel?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Debian draait (for varying degrees of draaiing :P) hier op een Athlon64 die verder volledig stabiel is: FreeBSD, Gentoo, zelfs Fedora draait prima. Debian is echter compleet onstabiel. Willekeurige hangs tijdens het normaal gebruik van Gaim of K3B. Firefox segfault regelmatig.

Het rare is dat dezelfde software onder Gentoo of FreeBSD prima draait.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Tja, je geeft niet echt veel informatie he? For the record, mijn debian A64/unstable draait prima (A8N-SLI Deluxe, 3700+ @ 2650 MHz, 2x 1 Gb Kingston, 2x WD 200 Gb, 6x Seagate 250 Gb, XFX 6600 en nog een e1000 gigabitkaartje).

Misschien kun je eens een memtest86 run laten lopen? Of wel uitgebreid vermelden welke hardware er precies meedoet?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022
thunder7 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:29:
Tja, je geeft niet echt veel informatie he? For the record, mijn debian A64/unstable draait prima (A8N-SLI Deluxe, 3700+ @ 2650 MHz, 2x 1 Gb Kingston, 2x WD 200 Gb, 6x Seagate 250 Gb, XFX 6600 en nog een e1000 gigabitkaartje).

Misschien kun je eens een memtest86 run laten lopen? Of wel uitgebreid vermelden welke hardware er precies meedoet?
Ik heb erg vergelijkbare hardware. (Ook A8N-SLI, GF6xxx, SATA, 1GB RAM)... Maar hoe kan het dat Gentoo, FreeBSD et al. perfect stabiel draaien en dat Debian constant kapot gaat?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Geen idee, maar het lijkt me sterk dat het aan Debian ligt, want ook bij ons draaien 2 servers(aeolue en asclepius) prima, zelfs onder een redelijke load.

Hoe merk je dat het 'stuk gaat', wat voor entries staan er in je logs op het moment dat het fout gaat ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ziggy79
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-03-2019
Geen idee, maar het lijkt me sterk dat het aan Debian ligt, want ook bij ons draaien 2 servers(aeolue en asclepius) prima
Omdat debian bij jou goed draait kan het dus niet aan debian liggen???????

Ik zie me dit soort conclusies al aan klanten vertellen:
Nee hoor meneer aan uw computer kan het niet liggen want bij ons draaien ze goed, alle 20 ;)

Ziggy79

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

ziggy79 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:01:
[...]

Omdat debian bij jou goed draait kan het dus niet aan debian liggen???????
Het is gewoon appels en peren vergelijken; die t.net-servers draaien (neem ik aan) geen grafische shell en TS zegt dat Debian juist vastloopt bij gebruikt van k3b, gaim, firefox etc, met andere woorden alleen bij grafische apps.

Even voor de zekerheid: je hebt toch wel de 64 bits-ISO gedownload he?

offtopic:
moet onstabiel niet instabiel zijn?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ik draai vanaf vorig jaar september dagelijks Debian 64 als desktop en heb gister mijn eerste vastloper gehad. En dat kwam waarschijnlijk door brakke hardware (ben nog aan het memtesten).

Specs:

Asus K8V-X
AMD64 3400+
512 PC3200 Kingston RAM (sinds gister een el cheapo 1 GB DDR module erbij gedaan dus eigenlijk 1,5 GB aan RAM maar ik vermoed dat mijn crashes daarmee te maken hebben).
GF FX 5600
SBLive! Value. (1024)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Deze crashed zijn meestal inderdaad geheugen gerelateerd. Jammer genoeg moet je dan wel alle geheugen bankjes testen voordat je het weet :(.
Pagina: 1