Toon posts:

video game music (VGM) remixed en non remixed

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het op de goeie plek post maar ook de muziek/game liefhebbers van GoT mogen dit zeker weten:

Hier zal ik proberen een zo compleet mogelijke en LEGALE mp3 sites te posten. Sites waar je originele of remix versies van video game muziek (VGM) kunt downloaden:

De twee bekendste sites voor remixes:

*knip
Zoek op letter (naam van game) of download meteen rechts van de site de laatste nieuwe remixes.

*knip
Klik bovenaan op releases of WIP (work in progress) en download zo laatste nieuwe of game muziek dat nog in de maak is. (Zo kun je alvast je mening geven wat je van zijn WIP vindt en wat hij kan verbeteren voor de final versie)
Je kunt ook op game naam zoeken door op SEARCH (rechts bovenaan) te klikken en daarna zoeken op GAME naam. Als je een favoriete remixer hebt zoek je gewoon op ARTIST naam. Mijn persoonlijke favoriet is GECKOYAMORI. Zijn STREETS OF RAGE (sidescroller fighting game van de sega mega drive) remixes zijn top.

Persoonlijk vindt ik bovenstaande remix sites beide TOP maar OCREMIX kun je beter bezoeken met FIREFOX als webbrowser anders heb je zo een paar spyware te pakken die via popups naar binnen glippen! Dont blame them ze bieden tenslotte gratis muziek aan en zijn gratis upload host voor de remixers zelf! Die popups zijn voor hun een manier om een beetje HOSTING geld te verdienen. (tegenwoordig biedt internet explorer ook redelijke bescherming tegen spyware en FIREFOX is eigenlijk ook niet 100 procent veilig!)

Andere sites:

*knip

Scroll op deze site naar beneden en je komt heel erg veel links tegen naar sites van originele en geremixde muziek die je niet op de ocremix of vgmix vindt! Allemaal legaal! http://www.mirsoft.info heeft zelf ook heel veel te bieden maar dan in MIDI en MOD formaat, jammergenoeg niet op MP3 formaat maar dat moet de hardcore vgm liefhebber niet afschrikken!

Ten slotte nog een tutorial van de site GAMEMP3S.COM:

*knip

Het is in het engels en legt uit hoe je met DIRECT CONNECT op een van de beruchtse video game muziek HUBS terecht kunt, alwaar je COMPLETE albums van video game soundtracks kunt downloaden.... Je moet er wel wat voor over hebben en dat is zelf minstens 1 album ORIGINELE VGM album te delen. Maar als je er in zit geloof je gewoon niet dat je mp3s van je favoriete NINTENDO - SEGA - COMMMODORE 64 - AMIGA games hebt gevonden die je nooit zou kunnen vinden door te zoeken op het web...

DIRECT CONNECT VGM HUB is legaal maar er zijn veel gebruikers die ook illegale muziek ernaast HOSTEN en dat is wel wat minder. Ik persoonlijk bezoek het alleen voor de video game muziek. Alhoewel ik er nu al te veel van heb en de DIGITALE BLEEPJES mijn vrouwtje gek maken en de ruige SKATERS en GABBERS doen opkijken als ik voorbij rijdt met SUPER MARIO HEAVY METAL remix. En ik hoor ze roepen: "WTF wat een NERD! Ach ja ze herkennen het dus wie is er hier de NERD . Ik zal je dit zeggen de NOSTALGISCHE waarde is zo groot dat je er spijt van krijgt om dit soort muziek niet in je collectie te hebben! Mensen die raar opkijken weten niet wat ze missen met dit nostalgische orgie van game muziek. Mij rest jullie nog veel DOWNLOAD en LUISTER PLEZIER te wensen. En game ze tot je erbij neervalt!

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 25-07-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 11:00
Dit is niet echt iets voor SGD :)

Dit topic is gesloten.