Bestanden delen werkt niet meer na windows update

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41
Ja weer een bestenden delen probleem...

Ik heb 2 pc's met XP home en 1 met Pro. Beide home pc's kunnen prima met elkaar overweg. De pro pc heeft ook al een hele tijd goed meegewerkt op een enkele keer na. Nu sinds een paar dagen zijn de shares niet meer te benaderen. Volgens mij is het gebeurd na het installeren van de laatste windows updates. Verder heb ik alleen iTunes geinstalleerd.

-Pingen gaat goed.
-Pro pc is zichtbaar in explorer.
-Alle pc's zitten in dezelfde werkgroep.
-NetBios staat aan.
-Bij het openen van een share krijg ik een inlog scherm (in het engels, terwijl beide home pc's NL zijn) ook wanneer ik vanaf de Pro pc zelf een share probeer te benaderen (via de netwerk locaties)
-Guest staat aan

Wat heb ik al geprobeerd:
-Zoveel mogelijk topics doorgelezen en oplosingen geprobeerd. De FAQ volledig doorgenomen, hielp ook niet.
-Alle pc's hebben een fixed ip met subnetmask. Al maanden ongewijzigd en nog steeds hetzelfde (is na gekeken)
-Inloggen op de share specifiek met Guest, Gast, Administrator op de pro pc met wachtwoord

Ik kom er niet meer uit. |:( 8)7 Iemand nog ideeen.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Kan je niet bij Software de optie "Updates weergeven" aanvinken ?
FF de laatste update verwijderen om zeker te zijn ( wel kijken naar datum ).
Virus ? :|
Naar microsoft gaan en kijken in hun Product Solutions Centers.

Verwijderd

Kijk eens of de windows firewall wel uit staat.

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41
De firewall staat uit.

Ik had eigenlijk nog nooit geprobeerd een update te uninstallen. Maar dat was het dus ook niet.

Heb nog geprobeerd de Guest account toe te voegen bij de permissies van sharing en security. Zelfs met Full Control blijf ik een inlog scherm krijgen.
Externe gebruikers kunnen om een of andere reden niet meer als guest inloggen blijkbaar. maar inloggen als mijzelf met paswoord en al lukt ook niet meer. Kan het misschien ergens in het gebruikersbeheer zitten?

Was ik maar een punt dan was ik het einde