Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Front Fan AeroEngine Sr.

Pagina: 1
Acties:

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 13:03
Ik heb net een "Aerocool AeroEngine Sr. Gamer Case" aangeschaft en een Gatewatch om de fans mee in te stellen. Helaas zaten bij de kast standaard 2-pins fans, en moeten het 3-pins fans zijn om ze aan de GateWatch te kunnen hangen.
Heb daarom nu 3-pins fans besteld en zat even te kijken hoe ik die erin ging krijgen. De rear en back fans worden geen probleem. Maar ik heb geen idee hoe ik bij de front fan kan komen (de 120mm fan) in deze kast. Heeft iemand deze kast en een idee hoe ik bij de fan kan komen (zonder ijzerzaag als het even kan :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door Dav0s op 25-07-2005 20:04 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Hij moet wel op de voeding aangesloten worden. de zwarte kabel van dat kabeltje naar de voeding is de ground, en de rode of gele de plus. die sluit je aan op een 3 pins fan connectortje (bij de casemod boer te halen, incl wat pinnetjes (neem er 3 als je er 1 verneukt) en dan kan ie op je fancontroller.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je het voorpaneel niet loskrijgen door schroefjes los te maken? Heb ik tenminste (niet dezelfde case).

• Dav0s
@ noksiejus: Thanx. Ik had ergens anders op het forum gelezen dat je een 2-pins fan wel een 3-pins connector kan geven, maar dat dit nog niet betekend dat je daardoor bijv. de RPM kan aflezen omdat hiervoor ook iets extra's in de fan moet zitten. Wil daarom toch graag ook weten hoe ik bij die front fan kan komen.

Bij de kast zat een klein briefje met uitleg, en hier staat ook op hoe je bij de front fan kan komen, maar het briefje dat er bij mij bij zat was van een heel ander type kast. :S

@ Br3zip: Ik heb geen schroefjes kunnen vinden om het voorpaneel mee los te schroeven.

[ Voor 42% gewijzigd door Dav0s op 25-07-2005 20:29 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dav0s schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:19:
@ Br3zip: Ik heb geen schroefjes kunnen vinden om het voorpaneel mee los te schroeven.
Ook niet in de binnenkant van de kast? Dat had ik namelijk en die kon ik ook eerst niet vinden :).

• Dav0s
Als ze daar zitten moeten ze achter de interne 5,25'' vakken zitten. Ik zal die eens proberen los te schroeven. Zag zonet trouwens wel wat aparts doen ik de kast op de kop zette, kon toen vanonder de front-fan zien. Het zag eruit alsof die niet met schroeven vast zat, maar met plastic pinnetjes. Ik hoop dat ik hem wel gewoon kan vervangen (als ik er bij kan komen) anders is ie wel erg mod-onvriendelijk... :S

EDIT: Na veel gepiel nu de voorplaat 5 cm eraf weten te krijgen. De front-fan zit vast aan die plaat met plastic nippeltjes en lijm :S :(

Die is er dus niet af te halen. Dus zal idd naar zo'n 2-pin to 3-pin stukje moeten zoeken, anders kan ik hem helaas niet aansluiten. Vind ik persoonlijk erg slecht van aerocool, om dit niet gewoon met schroefjes vast te maken...

EDIT 2: Kan aan mij liggen, maar ik kan nergens op internet een winkel vinden die adaptertjes van 2-pins naar 3-pins verkopen...

[ Voor 42% gewijzigd door Dav0s op 25-07-2005 21:12 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Dav0s schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:42:
Als ze daar zitten moeten ze achter de interne 5,25'' vakken zitten. Ik zal die eens proberen los te schroeven. Zag zonet trouwens wel wat aparts doen ik de kast op de kop zette, kon toen vanonder de front-fan zien. Het zag eruit alsof die niet met schroeven vast zat, maar met plastic pinnetjes. Ik hoop dat ik hem wel gewoon kan vervangen (als ik er bij kan komen) anders is ie wel erg mod-onvriendelijk... :S

EDIT: Na veel gepiel nu de voorplaat 5 cm eraf weten te krijgen. De front-fan zit vast aan die plaat met plastic nippeltjes en lijm :S :(

Die is er dus niet af te halen. Dus zal idd naar zo'n 2-pin to 3-pin stukje moeten zoeken, anders kan ik hem helaas niet aansluiten. Vind ik persoonlijk erg slecht van aerocool, om dit niet gewoon met schroefjes vast te maken...

EDIT 2: Kan aan mij liggen, maar ik kan nergens op internet een winkel vinden die adaptertjes van 2-pins naar 3-pins verkopen...
je moet ff solderen / knippen :P het heet casemodding hier :)

voor die RPM: weinig kans dat die fan dat ondersteunt, anders hadden ze dat draadje er wel bij gedaan.

heeft je fancontroller anders net zon dom alarm als die van coolermaster dat ie piept als er een RPM draadje mist ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

ik heb zelf de Jr versie van deze case, en die fan gaat er dus wel degelijk uit hoor.

je moet eerst het frontpaneel afhalen door de clips aan de binnenkant samen te knijpen (tricky, I know, maar het gààt wel)

vervolgens, als je dat paneel eraf hebt, zie je nog een stuk of drie, vier clipjes rond de fan, als je die ook wat lospulkt, komt die "ring" met de rooster aan de voorkant er vanaf.

eens je die ook los hebt, kan je de fan gewoon los schroeven

Verwijderd

oftopic:
ik heb de passive front fan UV oranje gespoten :)
oftopic:

waarom vervang je de front 120 mm fan niet voor een papst zoals ik heb gedaan?
Pagina: 1