Alias mogen users dit aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpele vraag, mogen users aliases aanvragen. React kent het nu, en soms zit ik (momenteel bezig met een vba-project ) nog wel eens te twijfelen tussen Office suites en software ( want vba is onderdeel van office ) en programming en webscripting ( want meeste kans over programmeren ).

Vb. topic : [rml][ vba/office97] Externe code includen voor meerdere apps[/rml]

Of is het ongewenst als users een alias aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ongewenst, dat heet overmatig aandacht vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

VBA hoort gewoon in Officesuites en -software; als voor elk VBA-topic een alias gemaakt zou worden in Programming & Webscripting, dan zagen we door alle aliassen de normale topics niet meer. ;) Zo'n alias kun je dus vergeten, hooguit bij hoge uitzondering.

Je kan echter wel via een TR vragen of een mod een alias wil maken. In sommige gevallen kan het wel handig zijn, bijvoorbeeld in topics waarin veel overlap is tussen clientside programmeren (Webdesign & Graphics) en serverside programmeren (Programming & Webscripting). :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
-NMe- schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:05:
Je kan echter wel via een TR vragen of een mod een alias wil maken. In sommige gevallen kan het wel handig zijn, bijvoorbeeld in topics waarin veel overlap is tussen clientside programmeren (Webdesign & Graphics) en serverside programmeren (Programming & Webscripting). :)
Dan is het antwoord op de vraag van de topicstarter 'Ja'? :)
Je mag het gerust aanvragen, maar er zal niet snel een alias aangemaakt worden. Zoiets?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
sdomburg schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:00:
Ongewenst, dat heet overmatig aandacht vragen.
Het gaat me ook puur en alleen om het aanvragen ( en ja, vragen mag altijd, maar het liefste vraag ik niet naar de bekende weg... ) via TR bijvoorbeeld. Het is en blijft altijd de mogelijkheid van de mod om nee te zeggen.

Wegens meerdere reacties even het laatste stukje weggehaald. Maar in ieder geval bedankt, nu weet ik in ieder geval dit ik een TR kan plaatsen voor een alias en dat ik in ieder geval een (kleine) kans maak. Alhoewel het voor dit topic niet opgaat, is het altijd nuttig voor de toekomst.

[ Voor 41% gewijzigd door Gomez12 op 25-07-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cyphax schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:10:
[...]

Dan is het antwoord op de vraag van de topicstarter 'Ja'? :)
Je mag het gerust aanvragen, maar er zal niet snel een alias aangemaakt worden. Zoiets?
nouja, niet per se denk ik. Eigenlijk zijn hier nog geen 'standaard'situaties voor volgens mij :P (of geen policy, hoe je het ook wil noemen).

Mij persoonlijk lijkt het me niet echt wenselijk, aangezien het net als een crosspost feitelijk om meer aandacht vraagt in meerdere fora (alhoewel ik het wezenlijke verschil natuurlijk ook wel snap).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LuNaTiC schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:12:
Mij persoonlijk lijkt het me niet echt wenselijk, aangezien het net als een crosspost feitelijk om meer aandacht vraagt in meerdere fora (alhoewel ik het wezenlijke verschil natuurlijk ook wel snap).
Aliassen zakken af, ook als er in het originele onderwerp nog gereageerd wordt, dus het is vrij eenmalig. Verder vind ik* het aanvragen via TR prima, mits het topic echt een twijfelgeval is. En dat geldt dus bijvoorbeeld niet voor het voorbeeld uit de topicstart. ;)

* = persoonlijke mening, geen gezamelijke crewmening. :P

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 25-07-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

aliassen zijn zinloos, de alias zakt met een noodgang naar onderen in de lijst, ookal wordt er in het topic waarnaartoe gelinked wordt druk gereplied.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik meen me te herinneren dat die insteek bij React 1.9.4 niet meer zal bestaan, of vergis ik me nu? :)

Mocht ik het goed onthouden hebben dan lijkt het me wel handig om het er eens over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Tis een butfunctie, ik zal het niet missen :P
Bijna net zo brak uitgevoerd als de diff-functie to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Eigenlijk heeft het niets met het onderwerp te maken; maar wat is er brak aan de diff-functie? Om nou diff -u op die stukken tekst te doen schiet je ook niet echt mee op, maar twee dingen met de hand vergelijking vond ik in ieder geval wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

moto-moi schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:19:
aliassen zijn zinloos, de alias zakt met een noodgang naar onderen in de lijst, ookal wordt er in het topic waarnaartoe gelinked wordt druk gereplied.
Aliassen zijn zeker niet zinloos imo. Komt nog weleens voor dat hij erg handig gebruikt kan worden in de vorm van een sticky. Ik zie het niet graag verdwijnen :)

Voor users echter is het een niet gebruikte, niet gemiste feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mjah; ik zie het sticky ook niet echt als zinloos eigenlijk; zeker als de stickies niet meer afzakken kunnen ze zeer nuttig zijn (zie bijvoorbeeld het feedbacktopic in Beveiliging & Virussen) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
G33rt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:29:
Eigenlijk heeft het niets met het onderwerp te maken; maar wat is er brak aan de diff-functie? Om nou diff -u op die stukken tekst te doen schiet je ook niet echt mee op, maar twee dingen met de hand vergelijking vond ik in ieder geval wel handig :)
Ik mis de optie om eenvoudig een DIFF terug te plaatsen bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 25-07-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Aliassen hebben alleen nut als sticky, anders ben je 'm binnen een uur kwijt. En in essentie is het gewoon crossposten en daarmee niet toegestaan: VBA hoort gewoon in OFF en dan zijn we snel uitgepraat wat betreft het nut van aliassen of crossposten :P

In heel specifieke gevallen (meetings/contests) kan er een sticky alias aangevraagd worden maar zal de crew daar meestal zelf ook al wel bij stilstaan ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Harm schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:13:
Ik mis de optie om eenvoudig een DIFF terug te plaatsen bijvoorbeeld.
Juistem, en het feit dat een mod overal diff's mag zien slaat ook nergens op, gelukkig is dat in de volgende versie gefix0rds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:49:
Juistem, en het feit dat een mod overal diff's mag zien slaat ook nergens op, gelukkig is dat in de volgende versie gefix0rds.
offtopic:
Dus ik kan straks niet meer in HK-topics weggeëdite filmpjes bekijken? Flauw hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:19:
Dan is het concept van de alias zelf niet zinloos, maar de uitvoering (implementatie( ervan. Tenzij ik iets essentieels over het hoofd zie nu, zou ik zeggen dat een alias gewoon net zoals de originele post omhoog moet gaan als er in het topic een reply komt.

(ben overigens geen voorstander van een algemeen gebruik van aliasses/crossposts, behalve dan voor in uitzonderlijke situaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

-NMe- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Dus ik kan straks niet meer in HK-topics weggeëdite filmpjes bekijken? Flauw hoor. :+
Wat is een diff? Van die <-- --> dingen als een mod heeft ge-edit? Die kan je als gewone gebruiker ook zien als je view doet :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Motrax schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:28:
[...]

Wat is een diff? Van die <-- --> dingen als een mod heeft ge-edit? Die kan je als gewone gebruiker ook zien als je view doet :+
diff is een unix-tool die van 2 (text) bestanden een patchfile kan maken; die beschrijft het verschil tussen A en B. Met die patchfile (die dus enkel de wijzigingen bevat) kan je weer de vorige versies terughalen.

Maw: het is een "posthistory" van je bericht, waarmee we alle vorige versies kunnen bekijken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een diff is dat de verschillende versies van reacties bijgehouden worden. De eerste versie is de initiële reactie, iedere wijziging die je doorvoert wordt als een diff bewaard en daarmee kunnen dus verschillende versies van berichten bekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig zo'n diff, eigenlijk een soort CVS voor geposte messages dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Die diff functie heeft wel een hoog '1984' gehalte, lijkt me goed om die zwaar af te schermen.

Overigens kan ik het punt over het wel of niet mogen aanvragen van een alias niet echt volgen.
Ik mag toch hopelijk zelf wel beslissen wat ik wel en niet vraag :?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

justmental schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:25:
Die diff functie heeft wel een hoog '1984' gehalte, lijkt me goed om die zwaar af te schermen.

Overigens kan ik het punt over het wel of niet mogen aanvragen van een alias niet echt volgen.
Ik mag toch hopelijk zelf wel beslissen wat ik wel en niet vraag :?
Vragen staat altijd vrij he ;)

Het gaat er de topicstarter dan ook meer om of het zin heeft dit aan te vragen. M.a.w. doen wij er wat mee?

offtopic:
overigens slaat de hele naamgeving van de diff functie nergens op. Je krijgt nergens de wijzigingen te zien, alleen de verschillende versies van het bericht :P
In de praktijk is die functie handig om nadat een mod iets illegaals / beledigends / whatever heeft weggemod, toch nog de originele post te kunnen zien als daar later naar verwezn wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door dawuss op 28-07-2005 11:29 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

justmental schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:25:
Het is bijzonder handig om te zien of een wat verhitte reactie op een tussendoor ge-editte post terecht is. Wat je geheim wil houden moet je sowieso niet schrijven en wat je geschreven hebt mag zichtbaar zijn: dat sommigen niet kunnen omgaan met mensen die hun mening herzien of spijt hebben van wat ze schreven is het probleem van sommigen. Om daarvoor diff functies onwenselijk te maken gaat me te ver. Wij zijn geen overheid, waarbij misbruik van gevoelige informatie veel sterker op de loer ligt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewaart de versioning van React eigenlijk ook de previews die je maakt of alleen de echte posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Alleen de echte posts :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 09:30
curry684 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:37:
Aliassen hebben alleen nut als sticky, anders ben je 'm binnen een uur kwijt. En in essentie is het gewoon crossposten en daarmee niet toegestaan: VBA hoort gewoon in OFF en dan zijn we snel uitgepraat wat betreft het nut van aliassen of crossposten :P

In heel specifieke gevallen (meetings/contests) kan er een sticky alias aangevraagd worden maar zal de crew daar meestal zelf ook al wel bij stilstaan ;)
Over het dikgedrukte stukje heb ik eigenlijk mijn twijfels. VBA is toch wel degelijk programmeren en zou derhalve toch in P&W moeten kunnen? Ik heb nu ook een topic aangemaakt in OFF, omdat ik hier had gelezen dat VBA daar moet. Mijn gevoel zegt echter P&W en ik heb ook sterk het gevoel dat er daar meer mensen zitten die met een VBA probleem kunnen helpen dan in OFF. Wat is eigenlijk de reden dat jullie hebben besloten dat ook VBA in OFF moet?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

VBA hoort in Officesuites en -software omdat er veel gewerkt wordt met specifieke Microsoft Office dingen gewerkt wordt. De experts van VBA/Office zitten dus in dat forum, en weten je waarschijnlijk daar beter te helpen. ;)

Signature

Pagina: 1