Toon posts:

[Win ME] installeren op Laptop zonder CD-rom of Diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het Verhaal:
Ik heb een oude laptop van mijn moeders werk gehad en die wil ik opnieuw gaan installeren.
Nu kom ik op het probleem dat de laptop geen cdrom of diskette drive heeft! (Het is een Toshiba Tecra 8000)

Ik heb aan verschillende dingen gedacht om de laptop te installeren:
• Via netwerk (er zit een pcmia 10mbit netwerkkaart in)
• Via externe of inschuifbare cd-rom (heb ik niet!)
• HD eruit halen en in een externe (laptop) hd case zetten (heb ik wel)

Mij leek het laatste dus het handigst. Maar nu komt het (waarschijnlijke) probleem:
Als ik mijn pc opstart zou hij dus het setup moeten starten, maar mij lijkt het dat dat niet gaat gebeuren, want ik heb dat eerste stuk wizard van het setup niet doorgelopen (met dat hardeschijf partitioneren enz). Dus moet ik in dos een Virtual CDromdrive(programma) hebben met die Windows ME erop!

Mijn Vraag:
Is dit de beste manier om Windows te installeren?
Zo ja, welk programma zal ik dan gebruiken
Zo nee, hoe dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Persoonlijk zou ik je harddisk extern formatteren met een bootable DOS (format hd: /s) en dan een copie van je Windows installatie dir op die harddisk zetten. Vervolgens harddisk terug in je laptop, booten, install starten en heel lang wachten :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:36:
Persoonlijk zou ik je harddisk extern formatteren met een bootable DOS (format hd: /s) en dan een copie van je Windows installatie dir op die harddisk zetten. Vervolgens harddisk terug in je laptop, booten, install starten en heel lang wachten :)
dat werkt dus toch wel gewoon? eerst formateren, dan dir van windows erop pleure en inbouwe + aanzetten! ik ga het proberen :) !!!
bedankt!