Toon posts:

Ventilatoren uitzetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn compu's s'nachts aan laten staan echter, de ventilatoren maken nogal wat lawaai.
Nu zou ik de kasten kunnen gaan isoleren, maar heb geen idee hoe dat efficient zou kunnen. Dus dacht ik eraan om de toerentallen omlaag te brengen van zowel de voedingsfan als die van de CPU.
De ene compu is een P120 (oud beestje maar moet wel nog wel ff blijven draaien, al is het maar om koetjes te laten grazen :) )
De ander een PII 350 met Asus ATX MOBO.

Bij de eerste zou ik een NTC en potmeter combinatie voor zowel de CPU als de voeding willen gebruiken. Het enigste probleem is dan hoe je zo'n ding moet afstellen (hoe heet mag de voeding, cq de processor worden?)

Voor de P2 zou ik het liefste softwarematig iets proberen, In de bios worden al verschillende temperaturen weergegeven, kan ik deze vanuit windows niet bijregelen?

Iemand ervaring met geluidsreductie van ventilatoren / computers in algemeen ???

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Na een paar dagen ben je gewend aan het geluid van gezellig zoemende fannetjes.

Sterker nog na een maand MOET je je pc aan hebben staan anders wordt het te stil in je kamer, en je krijgt het gevoel dat je iets mist. (serieus)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ook met 2 fans op de CPU, 1 op de AGP-kaart, 1 op de PCI-sloten. 1 op de chipset en 9(1) in je case, inclusief blowhole en sideblowers? Klinkt als een straaljager. } :)

Kben blij dat ik er zelf zo een niet heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het wordt steeds gekker. Misschien later dit jaar maar een laptop als server gaan gebruiken. :)

Verwijderd

Zo'n dingetje met NTC kun je bij de conrad krijgen, 25 piek zelfbouw, 35 kant en klaar. Ik heb het zelf (nog) niet uitgeprobeerd, maar ik wil ook een keer zoiets hebben voor mijn straaljager.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

hmm wordt misschien iets te gek ja. :)

Ik zou aan waterkoeling gaan denken, kun je weer een paaar fans eruit tiefen.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1