CD-spelers haperen

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Topicstarter
Ik heb een maand geleden bij een stock verkoop van een Dj winkel een 2de-hands dubbele CD-speler gekocht.

Stanton S-650

FOTO

Ik heb deze toen een paar keer getest, met CD-R's en gewone CD's, dit ging allemaal perfect had ik de indruk, maar de laatste tijd begint hij echt zeer lastig te doen!

Ik steek een CD-R erin, en hij blijft maar spinnen, na 10seconden krijg ik dan eindelijk de eindtijd te zien, ik selecteer een liedje, nog eens 5seconden wachten, en ruis op het liedje. Maar als ik de CD er weer uithaal en weer insteek gaat alles perfect, snel, proper,..

Maar tegenwoordig moet ik hem er al 4x uithalen en weer insteken ofzo voor hij deftelijk begint te spelen. Nu probeer ik het met gekochte audio CD's in de winkel, en die worden rapper geladen, maar soms blijft hij nog 5seconden steken als ik op "play" heb gedrukt.

De rechterkant heeft het veel minder dan de linkerkant, maar de linkerkant is er dus blijkbaar zwaar aan toe.

Wat nu te doen? Ik heb geen budget meer dus ik moet het met die cd-spelers doen. Ik dacht aan de lens? Kan ik daar iets aan doen of is de lens gewoon versleten en kan ik binnen een paar maand de cd-spelers wegsmijten?

Maar langs de andere kant, soms lukt het perfect. Cd erin en in een seconde tijd meteen perfect spelen. Dus dan is eigenlijk toch de lens in orde?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 25-07-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Poging 1:
Laatje open en hard/ferm naar binnen blazen, effe 10 sec wachten, nog een keer doen 10 sec wachten en proberen maar.

Poging 2:
Koop een schoonmaak cd in de winkel en laat die 1 keer zijn werk doen.
(ik ben niet echt enthousiast over deze dingen, maar het kan zomaar je probleem oplossen.)

Poging 3:
Dreig met de prullenbak :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Is een nieuwe lens erin zetten geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:21
Maak de lens van de laser met een vochtig, niet nat, wattenstaafje. Om erbij te komen moet je hiervoor de CD speler uit zetten terwijl hij speelt. Dan blijft de laser op een te benaderen plaats staan. Druk voorzichtig van binnenuit de lade open en let erop dat de laserunit dan naar beneden gaat.

Als het schoonmaken niet helpt dan vrees ik voor je laserunit. Je kunt er eventueel een nieuwe in laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 08:12
Ik denk dat het niet aan de lens ligt want die is altijd vuil en niet soms wel en soms niet.
Mij lijkt het onbelans van de cd.
Word de cd wel goed op zijn plaats gehouden door de puk(magneet)?

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48989

Ligt het simpelweg niet aan de kwaliteit van de CD-r's?

Van die goedkope spindle CDR's (Silvercircle e.d.) zijn wel niet direct het schoolvoorbeeld van kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

@Cognos:
Ook audio CD's uit de winkel hebben hier last van...

Maak inderdaad eerst een keer voorzichtig de lens schoon. Ik heb ook wel eens gelezen dat vochtig maken van een wattenstaafje met je speeksel een goede uitwerking heeft (dit is echt waar, bron http://www.hifi.nl).

Met lenscleaners heb ik geen goede ervaringen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Topicstarter
Zoals nu gaat het perfect. Er steken al 2 CD-R's in, ik druk op power, en springt aan, laad in een seconde tijd de 2 cd's en ik kan meteen met alle 2 perfect draaien.

Maar voor hetzelfde geld haal ik er nu één uit, steek ik hem er weer in en blijft hij weer haperen om zot van te worden.

Ik zal vanavond die tips eens proberen.
Pagina: 1