Toon posts:

2 min. voor het hele uur een andere pagina weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik gebruik momenteel de:
<meta http-equiv="refresh" content="55;url=www.url.url/url.url" />.
Nu heb ik alleen een vraag... is het mogelijk dat 2 minuten voor elk hele uur een andere pagina wordt ingestart? Zodat je dus het hele uur de normale pagina ziet, en om bijvoorbeeld 11:58 uur een andere pagina.

Groeten,
Iwan.

Verwijderd

duik eens in
js
Date
location.href

Verwijderd

ja maar niet met html, met een beetje php moet het wel lukken. je leest eerst de tijd uit, kijkt of het aantal minuten groter is dan 58 en laat aan de hand daarvan een andere pagina zien (dmv headers).

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$time = date('s');
if ($time >= 58) {
     header('Refresh: 55; http://www.url.nl/url');
} else {
     header('Refresh: 55; http://www.url.nl/url');
}
?>

dit moet wel helemaal bovenaan je pagina staan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 19:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Duik eens in de wondere wereld van Javascript. Daarmee kan je makkelijk op (client-zijde) tijd checken en op het juiste tijdstip een andere pagina voorschotelen.

Wil je het zekerder weten, dan kan je het middels php controleren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Dit kan je denk ik het beste met PHP doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

$newURL = ''; // dit moet je nog even invullen

$time = time();
$refreshTime = ceil($time / 3600) * 3600 - 120;

if($time >= $refreshTime)
{
    header('Location: '.$newURL);
    exit;
}

$waitTime = $refreshTime - $time;

header('Refresh: '.$waitTime.'; url='.$newURL);

?>

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 22:02 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PHP lijkt me minder geschikt dan JavaScript, als ik aan de andere kan van de wereld woon klopt er geen bal van die refresh time aangezien die gebaseerd is op de servertijd. JavaScript is gebasseerd op de tijd op de client en zal dus ongeacht de tijdzone goed gaan zolang de tijd op de client klopt. Dat laatste is niet echt een probleem meer aangezien Windows XP en hoger automatisch syncen via NTP.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 25-07-2005 22:09 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

AtleX schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:08:
PHP lijkt me minder geschikt dan JavaScript, als ik aan de andere kan van de wereld woon klopt er geen bal van die refresh time aangezien die gebaseerd is op de servertijd. JavaScript is gebasseerd op de tijd op de client en zal dus ongeacht de tijdzone goed gaan zolang de tijd op de client klopt. Dat laatste is niet echt een probleem meer aangezien Windows XP en hoger automatisch syncen via NTP.
Idd werkt het zo met elke tijdzone, maar dit lijkt mij niet van toepassing, aangezien een tijdzone per uur verandert en niet per half uur oid. Het blijft dus overal op de wereld 2 min voor het hele uur, echter in weetikveel pakistan is het dan 17.58 en hier is het dan (not checked ;) ) 13.58 :P

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Verwijderd

op de server kan je wel alleen vervangen bij een request, niet als de pagina openstaat, dat kan met js weer wel, dus hangt er maar net vanaf wat de ts wil

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Kayshin schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:02:
[...]
blijft dus overal op de wereld 2 min voor het hele uur, echter in weetikveel pakistan is het dan 17.58 en hier is het dan (not checked ;) ) 13.58 :P
Er zijn ook 'halve' tijdszones.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 23:53

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Voor je met het technische antwoord komt, moet je weten wat nou eigenlijk de vraag is. (Idd, Hitchhiker's is een enorme bron van wijsheid). Het is op een aantal verschillende manieren op te lossen, maar IwanV, wat wil je eigenlijk precies, en waarom? Klinkt overbodig, maar de oplossing zit meestal niet in de middelen, maar in een frisse blik op het doel.

[ Voor 19% gewijzigd door PowerFlower op 25-07-2005 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou.... ik wilde het intern gaan gebruiken... het hele uur wordt één en dezelfde pagina weergeven en om de minuut wordt deze ge-refresht. Wanneer het script erachter komt dat het de 58e minuut is, dan moet die een pagina laden [waar het 2 minuten voor het hele uur-script niet inzit] waarin een livestream van het Radio 2 nieuws wordt geladen en naar 4 minuten (dus rond 2 minuten over het hele uur) dan wordt de pagina news.php ge-refresht 'naar' <meta http-equiv="refresh" content="55;url=index.php" /> en wordt dat hele uur weer diezelfde pagina weergegeven.

Eigenlijk wil ik in die normale pagina ook nog een tickertape met het actuele nieuws. Een script hoef ik daarvoor niet te hebben maar een website die die service biedt zou ik wel graag willen weten.. dus mijn vraag: weet iemand die?

Groeten,
I.

P.S.: En wat betreft de tijzones, dat maakt voor mij niet uit want de bedoeling is om het intern te gaan gebruiken.

Verwijderd

Middels JavaScript (SetTimeout Date e.d. functies) in combinatie met het XMLHttpRequest object kan je hele mooi dingen maken. Ik weet niet wat de toepassing is voor jou dat de pagina wordt gerefreshed, maar middels het XMLHttpRequest object kan je onderwater (a)synchrone http request en aan de client side de pagina wijzigen met de opgehaalde data...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42

curry684

left part of the evil twins

Kayshin schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:02:
[...]

Idd werkt het zo met elke tijdzone, maar dit lijkt mij niet van toepassing, aangezien een tijdzone per uur verandert en niet per half uur oid. Het blijft dus overal op de wereld 2 min voor het hele uur, echter in weetikveel pakistan is het dan 17.58 en hier is het dan (not checked ;) ) 13.58 :P
Pakistan is wel een heel slecht voorbeeld, bij mijn collega's in Bangalore, India is het namelijk 3.5 uur later dan hier (14:42 atm). Pakistan zou best wel eens ook in een halve tijdzone kunnen vallen ;)

Professionele website nodig?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

volgens mij is er zelfs een "kwart" zone in australie, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ok, nu weer ontopic :)
Pagina: 1