Actieve Subwfr. uitgang

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

Ik heb net een JVC Receiver gekocht,
Maar toen ik hem aan het aansluiten was zag ik dat de Subwoofer uitgang 1 tullup stekkertje was, voor een actieve subwoofer dus >_<

Ik heb hier een mooie subwoofer staan, alleen is deze passief. Is het mogellijk deze aan te sluiten op mijn receiver met een versterker ertussen ofzo? Mijn sub. heeft ook een jack-plug ingang, ik weet niet ofdat dit helpt...
Aangezien ik er nog een TV bij heb gekocht, is het geld zon beetje op voor deze student :'(
En blijft er dus vrij weinig over om een fatsoenlijke actieve sub voor te kopen.
Plz Help.

Verwijderd

je kan er volgens mij wel gewoon een versterker tussen zetten hoor
gewoon proberen

[Edit]

Over die jack-plug ingang, ik had ook een subwoofer met zo'n ingang en had die met zo'n kabel
en splittertje aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://www.lg-internet.com/catalog/images/CBL%20RCA%20SPLIT%201M2F.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.markstein.de/files/bild2/00000663.jpg

maar het geluid wat de sub produceerde was erg zwak en heel ruis-achtig

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 19:43 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Een subamp is denk goedkoper, en wat makkelijker af te stellen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Daar moet een amp tussen, je kan evt wat goedkoops 2e hands bij de kringloop halen. Alles voldoet eigenlijk wel, tenzij het een car audio ding is met een hele lage impedantie.

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

Oh jah dit kan zeer makkelijk. De sub uitgang van je jvc uit mono. Vandaar maar 1 stekkertje. Ga niet kloten met splitterkabbeltjes. Hierdoor verlaag je de ingangs impedantie en krijg je zacht en ruisig geluidsbeeld. Tik bij de kringloop een oude versterker op de kop en schaf voor 8,95 (was de prijs bij onze lokale electroboer) een laagdoorlaat filter aan van 120hz. Sluit de subuitgang aan op de ingang van de versterker en sluit de speaker aan op de speakerout van de versterker. Zet wel even het filtertje tussen de speakerout en de subwoofer. Probleem opgelost en voor 25 euro ofzo je subwoofer actief gemaakt

Save Water Drink Beer

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor aansluitingen zitten er op je subwoofer? Volgens mij kun je gewoon je front links en rechts op de subwoofer aansluiten en vandaar uit naar je beide fronts toe. Je hebt de subwoofer dan als passieve sub aangesloten. Moet je nog wel in je reciever aangeven dat je geen sub hebt, de reciever stuurt dan alle bas-signalen naar je fronts.

Oplossing via een extra versterker is wel mooier, waar wel omslachtiger..

[ Voor 1% gewijzigd door Question Mark op 26-07-2005 10:24 . Reden: typo ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Question Mark schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:20:
Wat voor aansluitingen zitten er op je subwoofer? Volgens mij kun je gewoon je front links en rechts op de subwoofer aansluiten en vandaar uit naar je beide fronts toe. Je hebt de subwoofer dan als passieve sub aangesloten. Moet je nog wel in je reciever aangeven dat je geen sub hebt, de reciever stuurt dan alle bas-signalen naar je fronts
dit lijkt mij ook de meest logische setup.

Als dat met je sub niet kan heb je misschien op je JVC versterker 2x2 front uitgangen waar je er nu maar één paar van hebt aangesloten. Sluit de sub aan op links of rechts van het andere paar en kijk of dat een beetje redelijk werkt (zou volgens mij ok moeten zijn aangezien sub altijd maar 1 speaker is moet dit dan via l/r gelijk zijn). Wel in je receiver setup dan aangeven dat lagetonen via je front speakers loopt.

<edit dacht eerst dat je een yamaha receiver had.... 8)7 >

[ Voor 6% gewijzigd door BartNL op 26-07-2005 11:31 ]

• Wootism
  • Niet online
-Maar, mijn front uitgangen zijn per stuk 150 RMS, mijn sub is 300 Watt, may-b een beetje simpel gedacht, maar is het niet zo dat de sub dan het wattage wegtrekt voor de 150 Watt front-speaker ?

-Het idee van die versterker is misschien wel een idee, aangezien er al een laagdoorlaar-filter IN mijn sub zit gebouwd. En aangezien ik hier nog een 250 Watt versterker heb staan komt het mooi uit!

-Een andere optie is het gebruiken van de actieve-woofer van mijn PC-surround setje ??
Ik heb geen idee ofdat deze ook geld als Actieve Sub.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Wootism schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:37:
-Maar, mijn front uitgangen zijn per stuk 150 RMS, mijn sub is 300 Watt, may-b een beetje simpel gedacht, maar is het niet zo dat de sub dan het wattage wegtrekt voor de 150 Watt front-speaker ?
het werkt alleen wanneer je nog een aansluiting over hebt. Je moet NIET twee speakers op één klem zetten omdat je dan je versteker kunt overbelasten (te lage speaker impedantie). Als je nog een aansluiting over hebt maken de wattages niets uit zolang je subwoofer meer aan kan dan wat je versterker uitstuurd.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Je mag nooit twee outputs op elkaar aansluiten, dus ook niet de L en R amp outputs op 1 sub, dan verbindt je dus de twee outputs met elkaar. En dan heb je echt een serieuze kans dat het stuk gaat (en het werkt ook gewoon niet goed).
Losse amp kopen is veel beter, kan je namelijk ook de level mee regelen, dat is echt behoorlijk belangrijk. Je kan evt het passieve filter dat erin zit bypassen omdat de receiver de crossovering al doet. Maar soms klinkt het toch beter om ook in de sub te crossen, dus dat moet je gewoon proberen.
Die sub van dat pc setje kan ook, maar daar zitten over het algemeen wel wat kleine drivertjes in dus misschien dat je dan wat (lineaire) output te kort komt.

• Wootism
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp, moet ik deze plug gebruiken als ik mijn subwoofertje wil gebruiken van mijn Pc-surround setje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/jacktulpvideo.jpg

Maar voor de versterker oplossing kan ik geen plug vinden :?
dan zou ik een enkele Tulp plug naar een dubbele Tulp plug moeten hebben. Heb ook geen idee ofdat deze dingen bestaan.
Pagina: 1