[VOIP] Speedtouch 190

Pagina: 1
Acties:

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na wat getest te hebben met VOIPbuster en een hun bel-software heb ik besloten om een hardware oplossing te gaan testen. Namelijk de "Speedtouch 190", via mijn favoriete leverancier zo'n apparaat besteld (deze had ze aanvankelijk ook niet op voorraad). En ik denk even instellen en gaan .....

Maar dat instellen blijkt mij vies tegen te vallen, want ik zie de hele SIP-Instelling nergens staan in de web-interface van de Speedtouch 190. Het lijkt erop dat de speedtouch 190 twee verschillende "levels" interface heeft en ik in de verkeerde level zit ..... Als ik met telnet een verbinding maak word er om een user en password gevraagd, welke ik ook al niet heb. Dat schiet dus niet op ...

De handleidingen en de informatie die public op de "Speedtouchsite" staat behandeld het instellen van de SIP-Dienst niet eens. Dus hiermee ben ik ok al niet geholpen. Ook lijkt het erop dat de reset-kop achterop het apparaat niet werkt/uitgezet is/geen functie heeft op het moment.

Heeft er iemand meer documentatie of meer ervaring omtrent het instellen van de "Speedtouch 190" zodat ik deze ingesteld krijg ?

(Een diagnose op het netwerk wees uit dat de box een verbinding probeerd te maken naar 10.0.0.138 op de SIP poort .... maar dat is bij mij geen SIP server)

Murphy was an optimist

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Bel speedtouch anders eens op... (http://www.speedtouch.nl/contacts.html)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net toen ik op het punt stond om toch maar de support te gaan bellen had ik nog een optie bedacht om te testen en die bleek te werken.

Ik zag dat de "security-pagina" van het apparaat de volgende URL had:
http://192.168.1.190/pwset1.htm

Toen bedacht ik opeens dat ik de volgende URL ook kon proberen:
http://192.168.1.190/pwset2.htm

Daar kon ik opeens het Administrator account instellen, nadat ik en het user accoutn en het administrtor account beide van een username en wachtwoord voorzien had kon ik inloggen op de administrator interface van dit apparaat.

Jammer dat dit niet in de user-manual staat ....

Maar ik zoek dus nog steeds de "echte" handleiding van dit apparaat.

Murphy was an optimist

• edokter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 11:36
Hee Harry,

Heb je hem verder nog aan de gang gekregen? Ik heb er ook in op de kop getikt (€39), en zonder jouw ingeving was ik nooit in de instellingen gekomen. Ik heb nu alles ingesteld, maar het ding weigert zich te registreren... de VOIP knippert even en blijft dan uit, en de status is daarna Register Failed.

Ik heb werkelijk alle aansluitmogelijkheden geprobeerd, inclusief de WAN direct aan het modem (krijgt wel netjes een IP), maar het mag allemaal niet baten. Het lijkt erop dat het niet eens pakketjes naar het internet stuurt. Enige tips zijn welkom.

Ik hoop dat er in de toekomst een firmware update uitkomt met meer mogelijkheden, zoals multiple SIP account en een dialplan.

-- Erwin

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Hey mensen!

Mag ik vragen waar jullie die speedtouches vandaan hebben ?>

Bij mij optwerk worden die dingen ook massaal uitgelevered maar is de inkoop toch echt hoger dan de hier genoemde verkoop prijs.

PS: het komt zeer vaak voor dat die dingen gewoon bout zijn. niet aangaan , reg problemen ed.

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

Ik kon er gewoon in komen door eerste een security account aan te maken, dan vervolgens opnieuw inloggen met loginnaam admin en het wachtwoord admin. Echter met de instellingen van voipbuster krijg ik een register fail, terwijl het softwarematig wel lukt. Ik heb de speedtouch 190 achter een speedtouch 510 modem hangen en hier de 4.3.2 firmware versie ingeladen en de user.ini aangepast volgens de site http://www.voip-info.org/...rwarding+Speedtouch+510v4 echter zonder resultaat. Heeft iemand nog een suggestie om mij hiermee verder te helpen?
Pagina: 1