[DVD]zelfgemaakte selecteerbare ondertitel toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Ik heb een DVD (Engels gesproken) met Engels, Spaans en Franse ondertiteling.
Mijn tante zou deze dvd ook graag hebben maar zij heeft NL ondertiteling nodig.
Helaas bestaat er van deze film geen versie met NL ondertiteling.

Graag zou ik van deze DVD de Engelse ondertiteling willen extraheren en bewerken (vertalen naar het Nederlands) en bewaren als ondertiteling. Deze NL ondertiteling zou ofwel de Spaanse ondertiteling moeten vervangen of gewoon toegevoegd worden aan de DVD-ondertitel opties.

Ik heb reeds hier, google, doom9 en sectie.be bezocht en daar vond ik een hoop software en vele tutorials maar geen enkele die mijn specifiek probleem kan verhelpen.

Ik vat even mijn bedoeling nog es samen:

1. Van een bestaande DVD een ondertitleling extraheren met de juiste software en manueel vertalen en bewaren. (Ik gebruik DVDDecrypter om de DVD naar de HD te rippen.)
2. Deze nieuwe ondertiteling toevoegen aan de DVD. Deze nieuwe mag een bestaande ondertiteling overschijven of gewoon toegevoegd worden aan de lijst van selecteerbare ondertitels. --> whatever's easiest.
3. Alles terug in een werkende DVD bakken, met behoud van alle originele menu's, hoofdstukken, ondertitels+ de nieuwe ondertitel.

Kan iemand mij een goeie procedure en software voorstellen voor stappen 1 t.e.m. 3?

Mijn dank is groot.

Mind the gap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hiero Dus ?

Knopje subtitels en op Doom9 staat het ook hoor maar ja have fun

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Stap 1 is niet zo moeilijk, daar heb je tooltjes voor, zoals Subrip enzo.

Echter, stap 2 vraagt veel bewerking en vooral tijd. ;)

Zover ik weet moet je de sub die je geripped hebt en vertaald, die je dus weer in de bestaande DVD wilt bakken, middels omslachtige re-author tools doen, (DVD Maestro bijvoorbeeld) dus eigenlijk de hele DVD re-authoren. Ik geloof dat hier nog geen "gesimplificeerde" ik-wil-alleen-maar-een-sub-vervangen-niet de-hele-DVD-opnieuw-doen tools voor zijn. :)

Probleem is dat de subs in het filmmateriaal zijn opgenomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een divx of een xvid ofzo, waar je klaar bent met het aanwijzen van een .sub of .srt bestand in je speler. :)

Daarna kun je de output van de ge-reauthorde DVD weer gewoon fikken met Nero, of Clone DVD ofzo. (Stap 3)

[edit]

Hm, ik zie dat je in ieder geval niet meer de hele zooi hoeft te re-authoren op het "subtitles" stukje op de site die ShadowBumble geeft, dat scheelt alweer. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-07-2005 17:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
@ShadowBumble : De programma's SubRip en Maestro SBT had ik inderdaad ook al gedownload maar deze tutorial lijkt me tot nu toe de meest interessante. Bedankt!

@GaMeOvEr: Bedankt voor de info. Het is dus blijkbaar moeilijker dan ik dacht. :/

Nu heb ik toch al wat meer info en kan ik aan de slag. Ik ga beginnen met een testje m.b.v. de tutorial van ShadowBumble.

Mind the gap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:42:
Zover ik weet moet je de sub die je geripped hebt en vertaald, die je dus weer in de bestaande DVD wilt bakken, middels omslachtige re-author tools doen, (DVD Maestro bijvoorbeeld) dus eigenlijk de hele DVD re-authoren. Ik geloof dat hier nog geen "gesimplificeerde"
beetje spelen met subtitle workshop en ulead dvd workshop kan wonderen doen ....
dvd als bron gebruiken in ulead, ondertitel toevoegen, ondertitel aan het menu toevoegen en branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=5910 of gebruik deze tutorial, werkt ook perfect

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1