Hoe dbx-(Outlook Express) bestanden lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Weet iemand of (en zo ja, hoe) de DBX-bestanden te openen zijn met andere programma's dan Outlook Express.

Momenteel maak ik af en toe een backup van de bestanden maar als ik dan eens een oud bericht nodig heb en terug wil zoeken moet ik de huidige DBX-bestanden backuppen en vervangen en dan met O.E. het bericht opzoeken en dan de hele zaak weer terugdraaien.

Dus...

Verwijderd

zou het volgende lukken?
maak een aparte folder in outlook aan en importeer alleen de folder vna de oude mail hierin.
je zou ook een ander mail programma kun installeren die dit format importeren kan.
Daar zijn er meerdere van. The Bat!, is er eentje, heb ik zelf geprobeerd.
Als je iets tegenkomt waarmee je het bekijken kan, daar zullen wel meer mensen interesse in hebben.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Even een oud draadje omhoogschoppen. Ik heb namelijk dat proggie gebruikt om m'n vern**kte outlook dbx filetjes te extracten. Nu staat er wel dat ie ze geextract heeft (en dat duurt ook ff; hij is echt bezig zeg maar), maar als ik dan naar m'n outputdir ga is die gewoon leeg.
Daar zouden dan toch gewoon al die .eml files moeten staan? Ik snap er de balle van. Heb al andere paths geprobeerd en een beetje in de (paar) opties van dat dbextract.exe lopen rommelen maar het helpt niets.
Ik snap ook niet waar dat woordje "FILE" op slaat (zie scr shot hieronder). Iemand een idee wat dat moet doen, want op die site kan ik daar niks over lezen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.j.n.brederode/dbxextract.bmp
edit:
sorry voor het .bmptje, maar moet nog ff psp oid installen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

^kick^

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

File is alleen bij de desbetreffende optie van belang.
Heb je ook al geprobeerd gebruik te maken van die recover mode?
Staan alle filetypes op zichtbaar (zodat *.emls niet verborgen zijn)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

yep... recover mode ook gedaan. En natuurlijk heb ik show all files aanstaan. (doh).
Toch bedankt. :D

Pagina: 1