Toon posts:

[MCE 2005] Opstarten duurt opeens 70sec ipv 15sec*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst windows XP MCE 2005 geupdate, maar nu is het opstarten ontzettend traag. Voorheen duurde het ongeveer 8 a 14 seconden, maar nu moet ik rond de 60 a 70 seconden wachten voordat windows opgestart is. Ik heb geprobeert de herstel functie, maar die geeft aan dat er geen herstel punten zijn gemaakt. Ik heb spyware gescand, virus gescand, maar geen resultaat. Zou er misschien iets uitgeschakeld zijn, waardoor het opstarten ontzettend traag is. Want zodra ik in windows ben, werkt alles perfect, zonder haperingen. Ik heb ook memtest gedraaid, omdat ik dacht dat het aan het werkgeheugen lag, maar daar lag het ook niet aan. Op google ben ik geen soortgelijk probleem tegengekomen, dus vandaar dat ik het hier vraag. Hopelijk weten jullie de oplossing

Het gaat dus om Windows XP MCE 2005 inclusief alle updates
1 gb werkgeheugen
Pentium 4 3,2 Ghz

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 17:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat was er geupdate? Heb je al eens geprobeerd die patch handmatig terug te draaien? :)

Verwijderd

Heb je microsofts bootvis al geprobeerd

http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP28.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bootvis geprobeerd, en de patches uninstalld, maar het probleem is er nog steeds. Windows start nog steeds niet op zoals het vantevoren was. Heeft iemand nog tips??

Nog iets opgemerkt, ik denk dat het aan het af en aanmelden ligt van windows. Want als ik mezelf afmeld om opnieuw inteloggen, duurt het ook 60 a 70 seconden voordat ik weer in Windows ben. Ik heb net een ander acount aangemaakt, en de oude verwijderd, maar nogs steeds hetzelfde probleem. Zou ik misschien iets moeten uitschakelen of juist aanzetten?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me dan ff een paar screenshots kunnen maken van welke services aanstaan bij systeembeheer-> services en kunnen emailen naar me. Ik zie dat er een heleboel services uitgeschakeld staan ( dat zal me broer wel hebben gedaan, en ontkennen ook nog :) ) MIsschien dat er een service teveel uitgeschakeld is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga met system restore even terug naar een herstelpunt :)

Verwijderd

Controleer even je netwerkinstellingen. Als je niet in een netwerk hangt, kun je even kijken of je de NIC uit kan zetten. Wanneer deze nl. een IP-adres wil krijgen, dan kan dat iedere keer lang duren...
Pagina: 1