Toon posts:

TV-Out Samsung tv welke videokaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even te beginnen met een droevig bericht .. mijn mooie Iiyama 19" monitor is overleden :( .

Ik zal er even bijvertellen dat ik wel al veel tv-out topict ben doorgestruind maar niet gevonden hebt wat ik precies zoek dus hieronder mijn vraag:

Nu zit ik via de tv-out op m'n tv te werken en zoals velen van jullie zullen weten is dit niet optimaal.
Want ik kan de resolutie niet hoger krijgen als 800 * 600 en dit is niet fijn bij het surfen e.d.
Maar buiten dit flikkert het beeld ook nog erg.
Dit geflikker word niet minder / meer bij het aanpassen van de resolutie of bij het gebruik van instellingen van tv-tool.

Mijn tv is de samsung ws-28m066v ( http://www.samsung.com/nl/products/tv/planotv/ws28m066v.asp ).

Mijn videokaart (een oudje ...) is een Geforce 2 Ti (mx 400 uit mijn hoofd).

Nu heb ik eigenlijk 3 vraagjes.
1) Als ik een betere videokaart koop is het dan mogelijk om op een hogere res. (1024*768) te werken, of is dit door de tv beperkt ?
2) Zou het geflikker met een betere videokaart minder worden ? of ligt dit echt aan de s-video aansluiting?
3) Welk soort videokaart zou ik dan aan moeten schaffen ? Ik doe in principe niet veel op de pc. beetje internetten e.d.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 19:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

TV's hebben een resolutie van 720x576 (PAL)
Alle andere signalen worden door je tv-out chip naar deze maat verkleind, duidelijk zal het dus nooit worden. Koop een nieuwe of tweedehands monitor.

[ Voor 7% gewijzigd door W1LL3M op 25-07-2005 17:08 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

• Hogere resoluties zul je niet kunnen draaien. Dit is een beperking van je TV-Out, of je moet een mooie HDTV hebben.
• Ik denk dat de kwaliteit van moderne kaarten zeker beter is dan de oudere Geforce series. Een Ati 9200 (zo rond de 4 tientjes moet je 'm wel voor kunnen krijgen) geeft leuk beeld. Verwacht nog geen wonderen, maar als je weinig gamed dan is dit een goedkoop kaartje. Zo zijn er in die prijsklasse nog veel meer kaarten. Je kunt het uiteraard zo gek maken als je zelf wilt. Wees er in ieder geval zeker van dat er wel een TV-Out op zit ;) Maar zoals gezegd, geen wonderen verwachten, want scherp beeld zul je, zeker in Windows, nooit helemaal krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 25-07-2005 17:09 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 19:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

[quote]BioWEB schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:08:
• Hogere resoluties zul je niet kunnen draaien. Dit is een beperking van je TV-Out, of je moet een mooie HDTV hebben.Dat is een beperking van de TV dus, niet van de TV-out.
• Ik denk dat de kwaliteit van moderne kaarten zeker beter is dan de oudere Geforce series. Een Ati 9200 (zo rond de 4 tientjes moet je 'm wel voor kunnen krijgen) geeft leuk beeld. Verwacht nog geen wonderen, maar als je weinig gamed dan is dit een goedkoop kaartje. Zo zijn er in die prijsklasse nog veel meer kaarten. Je kunt het uiteraard zo gek maken als je zelf wilt. Wees er in ieder geval zeker van dat er wel een TV-Out op zit ;) Maar zoals gezegd, geen wonderen verwachten, want scherp beeld zul je, zeker in Windows, nooit helemaal krijgen.
Voor spellen en films is een tv-out goed genoeg, voor alle andere dingen zal hij toch beter een nieuwe monitor kunnen kopen dan een nieuwe videokaart. Van werken op een TV krijg je alleen maar koppijn.

TS: kijk eens naar een leuke (2ehands) monitor, bijvoorbeeld op http://www.tweakers.net/aanbod

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou gewoon voor 15 euro ergens een 2e hands monitor zoeken. Als je tenminste echt goedkoop wil doen. Je kan ook gewoon een nieuwe kopen voor 100/150 euro. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.
duidelijk.

ga ik maar op zoek naar een nieuwe monitor.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Bij Vicomputer in Den Bosch hebben ze nu 17"crt schermen, voor 75 euro!
Helemaal plat (de beeldbuis dan)

Verwijderd

Animal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:56:
Bij Vicomputer in Den Bosch hebben ze nu 17"crt schermen, voor 75 euro!
Helemaal plat (de beeldbuis dan)
Ik heb nog een bijna nieuwe 19" crt in de kast staan (ook in Den Bosch) ;) Mag ook voor €75 weg. barrykanters@hetnet.nl
Pagina: 1