Toon posts:

[Drivers] Niet mogelijk ATI Drivers te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Officiele ATI Drivers probeer te installeren krijg ik de volgende error:
"INF Error - Video driver not found"

Wat ik geprobeerd heb:
* Alle alternatieve drivers, alleen Omega installeert goed, alleen zijn de drivers dan niet goed (slechte score, instabiel, ect...)
* Clean install van Windows: M'n vga wordt niet eens als Standaard VGA Kaart gezien, maar als een soort van service...
* Windows XP Prof en Windows XP MCE
* Nieuwe koeler (Zalman actieve koeler, ALCU)
* Allerlaatste Mobo drivers geinstalleerd
* Verschillende versies van ATI geprobeerd

Systeem:
AMD Athlon 64 3500+
1024MB DDR400 Dual
Club3D X800 Pro ViVo @ XT PE (werkte ook niet onder de Pro ViVo) 256MB
Asus A8N-SLI (non-deluxe)
120GB Seagate 7200.7 IDE

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:53 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
misschien iets fout gegaan met je videokaart flashen ?! :X

probeer eens een andere (ati) kaart zou ik zeggen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie nergens dat de TS het BIOS van zijn VGA-kaart heeft geflashed. :)

Als er een mislukte installatie van de drivers op de PC staan, dan kun je deze het best verwijderen met een speciaal programma. (naam kwijt, anders hier maar even tussen kijken http://www.google.nl/sear...0,GGLI:nl&q=uninstall+ati) Daarna gewoon opnieuw proberen lijkt me het meest voor de hand liggend. De installatie van ATI-drivers is normaliter een fluitje van een cent.

Geflashed.... inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 25-07-2005 18:56 ]

ARME AOW’er

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb juist vandaag een asus x850 xt pe ontvangen, en krijg exact deze melding ook?!

heb hiervoor in me systeem een x800 pro vivo @ XT PE biosflash erin gehad, en na deze omwisselen werkte alles perfect met de geinstalleerde cat 5.7, echter gaf atitool me wel maar 8 pipelines aan, terwijl de 3dmark 03 me 13450 gaf, wat wel correct is, meen ik...

Dus ik eens de drivers en daarna een driver cleaner gedraait, en liep er ook tegenaan, zolang ik de drivers van de bijgeleverde asus cd neem, gaat het goed, maar dan nog de oude CP in de CCC van ATI en de 5.7 Cat's eroverheen installeren resulteerd in zelfde error :? :|

kaart in orde, maar updaten van drivers is niet mogelijk blijkbaar, das ook niet de bedoeling......

btw atitool updaten gaf weer 16pipes, alleen jammer dat op me oude een arctic cooling zat, die mooi via atitool te regelen viel, dit niet meer aanwezig, en ook de temp uitlezing ontbreekt, zal ik wel asus crapp voor moeten installeren (wat eventueel een oorzaak is, asus hardware die enkel asus driver verlangt, en een hierboven gestelde biosflash wel een oplossing geeft....)

[ Voor 22% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-07-2005 18:26 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:51:
Club3D X800 Pro ViVo @ XT PE (werkte ook niet onder de Pro ViVo) 256MB
kun je een pro/vivo als een xt-pe laten draaien zonder hem te flashen dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Detonator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:20:
[...]
kun je een pro/vivo als een xt-pe laten draaien zonder hem te flashen dan ?
Hij's geflashed idd...De heb bijna alle uninstall tools al gehad, maar ook dat hielp niet, toen dus maar een reinstall gedaan. Verder had ik het probleem ook al voordat ik de kaart flashte

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:09:
misschien iets fout gegaan met je videokaart flashen ?! :X

probeer eens een andere (ati) kaart zou ik zeggen
Vóór de flash werkte ie ook niet vermeld de TS.

Aangezien je een Sli board hebt, moet je niet ergens in je bios aangeven dat je maar één vga kaart hebt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat doe je met een soort schakelaar op het moederbord...Anders zou de kaart misschien helemaal niet werken.

Verwijderd

Kwam ergens de volgende oplossing tegen bij een soortgelijke foutmelding (INF Error - Video driver not found) :

fire up your Device Manager, remove your "Radeon" entry from underneath the "Display Adapter" listing.

Download a Catalyst driver.

Start your PC up in safe mode (hit F8 at the black screen AFTER your PC POST's, but before you see the Windows XP boot screen), open Device Manager and remove any and all other entries you can find regarding your Radeon.

Uninstall all graphics drivers that you can & any ATI overclocking utilities.

Shut down the PC and cold-boot your machine into Windows XP.

Re-install Catalyst and see if that helps.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:58 ]

Verwijderd

Deze error kreeg ik trouwens iedere keer als ik de ATI driver probeerde eraf te halen en helemaal op te schonen (registry etc) als ik een nieuwe ATI driver wilde installeren. Dit weerhoudt me ervan iedere keer een nieuwe driver erop te mikken, aangezien ik dan Win XP er weer HELEMAAL opnieuw op kan mikken.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:56:
Kwam ergens de volgende oplossing tegen bij een soortgelijke foutmelding (INF Error - Video driver not found) :

fire up your Device Manager, remove your "Radeon" entry from underneath the "Display Adapter" listing.

Download a Catalyst driver.

Start your PC up in safe mode (hit F8 at the black screen AFTER your PC POST's, but before you see the Windows XP boot screen), open Device Manager and remove any and all other entries you can find regarding your Radeon.

Uninstall all graphics drivers that you can & any ATI overclocking utilities.

Shut down the PC and cold-boot your machine into Windows XP.

Re-install Catalyst and see if that helps.
Thnx mate, zijn altijd dezelfde die me goede tips geven _/-\o_

loopt perfect met de asus drivers, maar ga dat wss wel proberen, eerst me dagelijke verslaving ff temperen met een potje BF2, jij als FPshooter freak moet toch ook al verkocht zijn!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:56:
Tja, die oplossing gaf ik dus al. :)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:16:
Dit weerhoudt me ervan iedere keer een nieuwe driver erop te mikken, aangezien ik dan Win XP er weer HELEMAAL opnieuw op kan mikken.
En dat kun je dus voorkomen door systeemherstel te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 25-07-2005 21:57 ]

ARME AOW’er

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

bovenstaande tip lukte niet, eerst radeon 850 series en secundary verwijdert in app beheer, daarna opgestart in veilige modus, en deze nógmaals moeten verwijderen, toen drivers verwijdert, na een herstart getracht de cat 5.7 te draaien maar wederom dezelfde melding ..

Nu heb ik van de asus site wat nieuwere drivers, maar nog altijd met CP ipv CCC en toen ik de cat 5.7 van me vorige x800 kaart er nog op had staan, zag ik wel een overdrive tab met daarin een temp uitlezing, die er nu ook niet in zit, ook niet in ATITOOL :'(

Biosflash lijkt me dan de enigste oplossing, stuitte op dit topic nadat ik Mr detonator vertelde van me problemen met me nieuwe kaartje en wees me hierop en heb eigenlijk nie verder gezocht omdat alles wel goed draait en ik het eerst ff testen wil, en om zelfde redenen als TS liever geen DNA of OMEGA's hier... good ol' Cat's preferably 8)7

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18

Bever!

3

omega prefereer ik boven de catalyst, standaard iets betere iq.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik sinds jou tip nu ook ;)

mijn mening was dat je voor fps DNA drivers moest nemen, Cats voor gulden middenweg en de Omega's voor een betere IQ ten koste van enkele fps.....

Echter kan ik door de Omega's mijn Asus x850 xt pe kaart wel installeren, ook heeft deze door de bijgevoegde traytools wel de mogelijkheid om temps uit te lezen, en ook de fan override te gebruiken, zodat ik zelf kan bepalen hoe hard de fan bij bepaalde temps draait... (terwijl dit niet bij ATITOOL mogelijk is, ook niet na het enablen in traytools :? )

Nu moet ik alleen nog ff uitzoeken of er toch een mogelijkheid voor CCC bestaat (hoewel het nietnodig is, omdat het CP ook alle settings heeft) maar ben toch hard aan t denken om het bios te flashen naar een die me wel makkelijk me drivers up to date kan laten houden.. :X

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu mogelijk om de drivers te installeren. Ik heb een ander bios erin gezet, het beeld ziet er niet uit (zelfs niet in het bios van het mobo), maar goed, dat terzijde. Ik heb nu dus de officiele drivers van ATi geïnstalleerd, maar wanneer ik reboot start Windows niet, het bootscherm komt, maar start niet door (blijf een zwart scherm houden)...Wat doe ik nou weer verkeerd |:(

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:30:
Het is nu mogelijk om de drivers te installeren. Ik heb een ander bios erin gezet, het beeld ziet er niet uit (zelfs niet in het bios van het mobo), maar goed, dat terzijde. Ik heb nu dus de officiele drivers van ATi geïnstalleerd, maar wanneer ik reboot start Windows niet, het bootscherm komt, maar start niet door (blijf een zwart scherm houden)...Wat doe ik nou weer verkeerd |:(
ik weet bijna zeker dat dit met de bios van je kaart te maken heeft....

ik zou die kaart eerst eens in een andere pc proberen....als die dan nog niet werkt, zit er niks anders op dan een nieuwe (goeie) bios te flashen....

als het dan nog niet werkt, is de bios-chip van je kaart kapot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude bios trug geflashed en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik krijg nu iets van VGASave als beeldschermadapter. Als ik ATi Drivers installeer krijg ik weer die INF Error...helaas. Hoe krijg ik nou gewoon een standaard vga adapter (zo heet dat tog?) zodat ik teminste redelijk die ATi drivers kan installeren?

• Mr. Detonator
zoals ik al zei....vermoedelijk is de bios-chip van je kaart kaduuk.

enige mogelijkheid is om die kaart in een andere pc te proberen...krijg je daar hetzelfde probleem, dan is vrijwel 100% zeker je chip kapot, 'of er staat de verkeerde bios op, maar aangezien de oude bios erop staat lijkt me dat sterk..

ging het flashen trouwens wel zonder problemen ??
Pagina: 1