Toon posts:

[XP] PCMCIA Compoort adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij nieuwe laptop zonder com-poort, IBM P4 Thinkpad. Helaas is het noodzakelijk om een com-poort te maken voor de speciale uitleesapparatuur die erachter zit voor volvo auto's.
Nu kan het via USB. (USB naar Serial Converter). Maar een computerbedrijf zegt dat USB stroom afgeeft en dus de apparatuur die aan de Seriele poort komt, kapot kan gaan.

Is het ook mogelijk te communiceren via de LPT poort, met een lpt naar com converter? computerbedrijf zegt dat dat niet kan.

Is het daarnaast mogelijk om een PCMCIA kaart te kopen die een COM poort heeft? Zo ja, welk merk en waar verkrijgbaar?

Verwijderd

Waarom zou het een probleem mogen zijn? Een goede serial port zou een beetje spanning moeten verdragen. Als het volvo apparaat niet goed gemaakt is is dat natuurlijk een ander probleem. Usb geeft maar 5V en niet teveel ampères. Vraag gewoon of je een USB2com eens mag testen. Zo enorm duur zijn die niet. Als het aparaat kapot is is het hun probleem 8)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

probleem is neem ik aan dat de Volvo niet stuk mag, niet dat de usb2com niet stuk mag :)

Ik kan me haast niet voorstellen dat zelfs een goedkope converter hiermee problemen kan geven, dan is het in principe gewoon een slecht ontwerp. Een converter van een goed merk moet sowieso geen probleem zijn. Volgens mij zit de voeding bij usb op andere pinnen dan de data, dus ik denk dat het sowieso onzin is.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik zou dat "computerbedrijf" voortaan maar links laten liggen. Jazeker, er staat spanning op een usb poort, maar de usb2com converter zorgt er voor dat op je nieuwe seriele poort alleen maar die signalen staan die er op horen te staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

|:( zonder stroom heb je geen singaal

linkje
Note: Superscript numbers in the graphic correspond to notes on the next couple of pages. In parallel communication, a "high" signal level ranges around 5 volts. A "low" signal level ranges around 0 volts. In serial communication, the "low" range is -3 to 3 volts, the "high" ranges are -15 to -3 and 3 to 15. In the following sections, the conventions "input" and "output" determine what controls the signal. "Input" means the signal is controlling the device; "output" means the device is controlling the signal.
hp bron
novell bron (hoezo copy paste ?)

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 25-07-2005 22:46 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Net even overlegt met de volvo garage, hij wilde de gok gewoon wagen.
Lijkt me niet dat het kapot kan gaan. Ik ga ook een beetje op jullie signalen af.

Daarnaast ook Volvo gebeld, maar de technische man was met vakantie -> GRR, dus niks verder gekomen. Krijg volgende week bericht, maar dat is te laat.

Verwijderd

Topicstarter
hp bron
novell bron (hoezo copy paste ?)
Haha, dat is erg mooi! Toevallig dat je dat bij elkaar vind.
Pagina: 1