[2003] profiel verwijderen via command prompt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik ben bezig een script te schrijven dat een server opruimt bij een herstart. Hieronder valt o.a. het opruimen van de temp directories, maar ook verwijderen van oude overgebleven profielen. Normaliter gooi je een profiel weg via de computer properties. Het verwijderen van een profiel bestaat uit het verwijderen van de profieldirectory, maar ook de registry wordt opgeschoond.
Nu zou ik dus graag een methode zoeken om via de command prompt bepaalde profielen weg te gooien. Het mooiste zou zijn als aangegeven kan worden dat alle profielen weg mogen, op een paar na (bijv. de local administrator).
Weet iemand of er zoiets mogelijk is? Wellicht via rundll32 calls? Via Google had ik wel delprof.exe gevonden, maar deze kijkt alleen naar profielen van een bepaalde leeftijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 25-07-2005 16:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen :)
Je kan gewoon de profieldirectory van de gebruiker weggooien via de verkenner of commandprompt.
Dus dat kan je gewoon scripten.
Gebruikersspecifieke registerinstellingen staan in ntuser.dat van het gebruikersprofiel. Dus meer hoef je niet te verwijderen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Microkid schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:42:
Ik ben bezig een script te schrijven dat een server opruimt bij een herstart. Hieronder valt o.a. het opruimen van de temp directories, maar ook verwijderen van oude overgebleven profielen. Normaliter gooi je een profiel weg via de computer properties. Het verwijderen van een profiel bestaat uit het verwijderen van de profieldirectory, maar ook de registry wordt opgeschoond.
Nu zou ik dus graag een methode zoeken om via de command prompt bepaalde profielen weg te gooien. Het mooiste zou zijn als aangegeven kan worden dat alle profielen weg mogen, op een paar na (bijv. de local administrator).
Weet iemand of er zoiets mogelijk is? Wellicht via rundll32 calls? Via Google had ik wel delprof.exe gevonden, maar deze kijkt alleen naar profielen van een bepaalde leeftijd.
Wat bedoel je met delprof gooit alleen van een bepaalde leeftijd weg? Het gooit vziw gewoon alle profielen weg die op dat moment niet ingeladen zijn :)

Kan je overigens niet beter gebruik maken van DeleteRoamingCache icm met de Userprofile cleanup service indien nodig? :)