Toon posts:

Geheugenuitbreiding, wat past bij m'n huidige geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb op dit moment het volgende geheugen draaien:
Corsair Twinx Dchannel, 2 * 256 MB DDR, 400MHZ, CL222

Er zit dus voor 512 mb geheugen in, echter wil ik dit uitbreiden naar 1gb (of 1500) hangt ervanaf wat het me gaat kosten. Maar door al deze soorten geheugen zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik begrijp wel na wat google werk etc dat ik het beste weer een corsair dual channel erbij kan nemen, maar verder..echt geen idee!!! Hetzelfde type geheugen kan ik bij de shop waar ik altijd koop ook niet vinden (exact dezelfde dus), deze shop is overigens www.informatique.nl
Misschien iemand hier die me een adviesje kan geven !?

Alvast bedankt! ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Pak gewoon twee PC3200 DIMM's of (Twinx) setje van Corsair met dezelfde timings en je bent klaar. Ik zie het probleem niet? Ja, ze zijn er in 'tig verschillende uitvoeringen maar op de Corsair site kun je zo achterhalen welke snelheid en timings bij wat horen (en voor de looks dezelfde heatspreaders als je die er nu ook op hebt zitten): http://www.corsairmicro.com/corsair/xms.html#twinx :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13

KneoK

Not in a million lightyears

Ja, post eerst eens wat meer van je systeem, moederbordtype bijvoorbeeld.

Neem ook de faq, afdeling geheugen even goed door. Ga vervolgens even na op de site van je moederbordfabrikant welk geheugen allemaal compatible is, of je wel 4 * DDR400 kan aansturen of dat het dan wordt teruggeklokt, kortom: ga nog maar even verder GoT'en en Google'en ;) Er is meer dan zat te vinden.

Je hebt nu in ieder geval PC3200 (DDR400) geheugen dat op CAS 2 loopt. Zorg dat je reepjes krijgt met vergelijkbare specs.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 25-07-2005 16:53 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 20:12
En wat nou als de TS maar 3 geheugen banken heeft :P
Is wel leuk als hij er dan 2 reepen bij koopt, heeft hij alleen aan die ene niets ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MewBie op 25-07-2005 17:23 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt er helemaal aan wat voor moederbord je hebt en wat voor merk, type en core van je cpu (bijv AMD Athlon64 met Venice core).