[Webapplicatie] export naar SPSS 10+ bestand mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:56
Een korte vraag, ik weet dat er plenty andere manieren zijn, maar is het mogelijk om vanuit een webapplicatie, geprogrammeerd in ASP of PHP een export naar SPSS bestanden te maken?

Een klant vraag dit maar volgens mij is dat nauwelijks simpelweg te doen.
Ik had al gezegd een excel export te maken maar ze willen echt een SPSS export.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Ik zou zeggen check hoe zo'n spss bestand er uit ziet en probeer een script te schrijven die je database omzet naar zo'n bestand ofzo. Denk niet dat er iets standaards voor te vinden is, heb je zelf al iets geprobeerd om zo'n bestand te krijgen ??

• Urk
Nee, want ik wil puur alleen weten of dat mogelijk is met bijv. een component. Ik denk dat ik niet veel wijzer wordt als ik een SPSS bestand bekijk in een text editor. Dat zal zeker ge-encrypt/gecomprimeerd zijn.

In mijn ogen is het namelijk niet zomaar mogelijk, tenzij je het helemaal zelf bouwt... en daarvoor voor bijv. ASP zelf een component voor schrijft.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf al uitgezocht? Weet je al hoe zo'n bestand in elkaar zit? Heb je al dingen geprobeerd? Wat lukte daar niet mee?

Lees aub P&W FAQ - De "quickstart" eens door zodat je weet wat we eigenlijk van een topicstart verwachten. Die is nu nogal aan de korte kant ;)

Anyway, wij leveren hier een Excel bestand uit met per rij alle antwoorden van één persoon. Dit is dan weer te importeren in SPPS. Na die import zul je toch nog het één en ander moeten instellen om de juiste rapportages eruit te krijgen dus dat lijkt me geen probleem. Maar waarom is dat voor jouw klant wel een probleem?
Nee, want ik wil puur alleen weten of dat mogelijk is met bijv. een component
Vast wel, maar dan zit je hier verkeerd. Hier draait het om het zelf programmeren. Als je een kant en klaar componentje zoekt dan zien we dat als een scriptreust. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests

* Creepy aait NMe! Nu ben ik lekker sneller! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 25-07-2005 16:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan toch gewoon via een commandline applicatie (zie ook system()) SPSS files maken? (Geen idee wat SPSS eigenlijk is, maar als ik even Google zie ik allemaal regeltjes die je op de commandline kan uitvoeren.)

Overigens, wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Wat heb je geprobeerd? Wat lukte daar niet aan? Lees P&W FAQ - De "quickstart" nog eens goed door, want topicstarts als deze kunnen we hier niet zo waarderen. ;)

edit:
Creepy is een voorkruiper. :(

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 25-07-2005 16:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Urk
Creepy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:30:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Weet je al hoe zo'n bestand in elkaar zit? Heb je al dingen geprobeerd? Wat lukte daar niet mee?

Lees aub P&W FAQ - De "quickstart" eens door zodat je weet wat we eigenlijk van een topicstart verwachten. Die is nu nogal aan de korte kant ;)

Anyway, wij leveren hier een Excel bestand uit met per rij alle antwoorden van één persoon. Dit is dan weer te importeren in SPPS. Na die import zul je toch nog het één en ander moeten instellen om de juiste rapportages eruit te krijgen dus dat lijkt me geen probleem. Maar waarom is dat voor jouw klant wel een probleem?
Ja precies, dat zei ik ook al, gewoon een Excel export maken en die weer inlezen in SPSS. Maar dat willen ze niet, ze willen het direct naar SPSS kunnen exporten, in mijn ogen overbodige geldverkwisting en geheel onnodig!
Bovendien weet ik weinig van SPSS.

• wustenveld
Urk schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:29:
Nee, want ik wil puur alleen weten of dat mogelijk is met bijv. een component. Ik denk dat ik niet veel wijzer wordt als ik een SPSS bestand bekijk in een text editor. Dat zal zeker ge-encrypt/gecomprimeerd zijn.

In mijn ogen is het namelijk niet zomaar mogelijk, tenzij je het helemaal zelf bouwt... en daarvoor voor bijv. ASP zelf een component voor schrijft.
Zoiets bedoelde ik ook, zelf een object schrijven die die conversie voor je maakt, een andere manier is er niet. Voor zoekopdrachten naar standaard componenten zit je toch wel verkeerd hier, die site heet hotscripts ;-)

• Urk
Ik begrijp jullie reactie met wat ik zelf al geprobeerd heb, maar daar gaat het juist om, ik ga zelf niks proberen omdat ik eerst wil weten of het mogelijk is ja, de site van SPSS geeft hier verder geen info over hoe ik eventueel SPSS kan benaderen vanuit een webapplicatie. :)

• wustenveld
Urk schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:34:
Ik begrijp jullie reactie met wat ik zelf al geprobeerd heb, maar daar gaat het juist om, ik ga zelf niks proberen omdat ik eerst wil weten of het mogelijk is ja, de site van SPSS geeft hier verder geen info over hoe ik eventueel SPSS kan benaderen vanuit een webapplicatie. :)
Alles is mogelijk 8)

Succes met je probeersels!!

Heb net even snel gekeken, maar SPSS + webapplicaties staat een heel stuk over op hun site http://www.spss.com/webapp/

[ Voor 13% gewijzigd door wustenveld op 25-07-2005 16:38 . Reden: Link naar webapp info toegevoegd ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Urk schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:34:
Ok, in dat geval ga ik kortaf zijn. Ja het kan (bijna alles kan ;) ). We waarderen hier eigen inzet enorm. In dit geval mist dat dus helemaal. Het is hier geen helpdesk waar je ff snel een antwoord kan halen voor je vraag dus ik zet alsnog een slot op je topic.

Mocht je een nieuw topic willen openen met een vraag over daadwerkelijk ontwikkelen van iets, let dan op de eerder genoemde quickstart.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.