Toon posts:

Probleem met iMac line-out aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken ben ik de gelukkige bezitter van een iMac G5 (20" model). Super en op wat gewenningsproblemen na, geen enkele klacht. Tot nu toe ...

Wat is het geval. Ik heb de iMac netjes met een S-Video kabel aangesloten op mijn TV en Screen Spanning Doctor doet zijn werk uitstekend. Kan dus mooi films op mijn TV kijken. Nu wil ik het geluid natuurlijk naar mijn versterker sturen. Lijkt simpel: kabeltje aan de line-out et voila. Maar helaas ... zodra ik de plug in de connector op de iMac stop, denkt de Mac dat ik een Digital Out kabel aansluit. Gevolg: geen signaal op de (analoge) kabel naar mijn versterker. Als ik de plug 'houtje-touwtje' los in de aalsuiting hang, dan krijg ik wel geluid (uiteraard mono). Wat me daarnaast nog opvalt is als ik een paar keer achter elkaar de kabel in en uit plug, de Mac (of beter gezegd: OSX) helemaal in de war is en zelfs helemaal geen geluid meer geeft.

Oftewel: HELP!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Als je hem erin gestoken hebt en je gaat naar je geluidsvoorkeuren en je selecteer alsnog de juiste uitgang; werkt het dan wel?

En gebruik je toevallig VLC ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:34:
Als je hem erin gestoken hebt en je gaat naar je geluidsvoorkeuren en je selecteer alsnog de juiste uitgang; werkt het dan wel?
Helaas ... ik zie ook maar één uitgang in het venster met geluidsvoorkeuren. Zodra ik de kabel aansluit verspringt deze na een paar seconden van 'interne speakers' naar 'Digital Out'. Ik kan daar verder niets selecteren
En gebruik je toevallig VLC ?
Yep, hoezo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:55 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:51:
[...]

Helaas ... ik zie ook maar één uitgang in het venster met geluidsvoorkeuren. Zodra ik de kabel aansluit verspringt deze na een paar seconden van 'interne speakers' naar 'Digital Out'. Ik kan daar verder niets selecteren

[...]

Yep, hoezo?
Omdat VLC bij mij ook nogal naar optical line-out sprong ipv de analoge uitgang; pas na het aanpassen van de prefs werkte het zoals het hoort.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 10:52

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik gebruik zelf wel eens een koptelefoon en zie af en toe ook het probleem dat de juiste uitgang niet in de voorkeuren staat. Je kan dan ook niet de juiste selecteren.
De oplossing bij mij. Gewoon een paar keer aan/uit sluiten van de koptelefoon en het werkt.
Vaag.