Toon posts:

[XP] Dell laptop erg traag na installatie SP2*

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Mijn Engelse vriend hier in Frankrijk heeft de Dell laptop met Windows home. Hij vroeg mij om Sp2 er even op te zetten, zelf heeft hij er weinig verstand van. Dat updaten heb ik al menigmaal gedaan zonder problemen, maar je zal net zien, nu is die Dell enorm traag geworden. Normaal maak ik even tevoren een image maar omdat het bij hem thuis was en de tijd vloog niet, stom natuurlijk. Binnenkort ga ik maar ens op mijn gemak onderzoeken. Maar nu mijn vraag; heeft iemand op voorhand al een idee waar ik zou moeten kijken. Is dit een inmiddels bekend probleem of zo niet te zeggen?
Ik weet, het is wat vaaag allemaal maar misschien kom ik zo wat vlotter op weg.
Oja, ik heb de update files al weg gehaald uit Windows, blijft de herstel functie gewoon intakt dan, zodat ik systeem herstel kan toepassen?

Bedankt vast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er Heb je al contact gehad met Dell? Ik dacht dat er een speciake fix was :P

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? We vinden het fijn als je dat in je topicstart vermeldt, evenals wat details over je specifieke probleem.
Wat is er precies traag? Wat duurt er allemaal langer dan voorheen? Wat heb je allemaal al uit kunnen sluiten? Welk type laptop hebben we het überhaupt over? Allemaal belangrijk om te weten voordat er iets over te zeggen is.

Lees hierover ook Algemene gedragsregels (Netiquette) goed door. Ik zet je OS vooraan in de titel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor de reactie.

Ik heb nog niets gedaan omdat ik de computer van de week hier krijg. Ik weet zelf ook het type (nog) niet.
Ik weet, het is erg vaag maar ik hoopte dat er al wat over te zeggen was, zoals die opmerking over die Dell patch. Is die ergens te downloaden?

Wat er traag is? Alles! Opstarten van progs bijv.
Het opstarten van Outlook duurt bijv. 5 min. Binnehalen van een mail 20 min. (zegt hij).
Ikzelf ben daar weggegaan tijdens het defragmenteren.

Is die Dell patch speciaal voor Sp2?

Verwijderd

Eerst en vooral firewall uitzetten.
Check dan of er spyware aanwezig is (microsoft antispy of xoftspy (betalend))
check even wat er allemaal mee opgestart wordt (msconfig)
Moet de hd niet gedefragmenteerd worden???
Staat de hd niet vol, reinig met een progje zoals "system mechanic" (30day trial)

Kijk een in taakbeheer of er niets draait die teveel bronnen slikt?

Grtjs,

Tommy

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar verder, er was een Celeron patch voor dit probleem bij Dell.

Bedankt allemaal!