XML berichten signen voor bonden (NOC*NSF)

Pagina: 1
Acties:

• TheJack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik ben een verenigingadministratie pakket aan het aanpassen (PHP/MySQL), zodat het met behulp van XML berichten (Sporttaal), gegevens kan uitwisselen met een bondsysteem. Hiervoor krijg je een certificaat van het bondsysteem, om berichten te signeren en valideren.

Om dit te kunnen toepassen gaat de support niet verder dan, hier is een Windows DLL en die maakt de signature. Hier heb ik niet veel aan gezien, het systeem op een Linux bak loopt, geschreven in PHP. Ik heb wel de source van de DLL en heb al verscheidene pogingen gedaan, deze te dupliceren in PHP, maar dus geen succes.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij op een of andere manier kan helpen?

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:13

Salandur

Software Engineer

laat het via HTTPS en client certification versturen naar je server, gaat alles al automatisch en hoef je aan jouw kant niet vele te doen.

Je kan ook gewoon de communicatie beveiligen met SSL, hiervoor is waarschijnlijk wel een pakket beschikbaar voor PHP

[ Voor 31% gewijzigd door Salandur op 25-07-2005 15:04 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zult toch echt die DLL moeten porten/zelf bouwen naar Linux dan, zie niet zo snel hoe je dat anders zou moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door mulder op 25-07-2005 15:09 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:07
mail signeren is wel even iets anders dan een beveiligde verbinding via ssl.

Wanneer het om pgp signatures gaat zou je eens op http://www.braverock.com/gpg/ kunnen kijken. Daar staat een plugin (geschreven in PHP) voor SquirrelMail waarmee berichten gesigneerd kunnen worden.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-04 10:49
Of de source geheel porten of uitvoeren op een (remote) windows pctje. Je zou zelfs kunnen proberen het via WINE oid te draaien.

Als de source minder is dan 100 regels code zou je zelfs hier stukken van je code kunnen posten.

[ Voor 29% gewijzigd door barfieldmv op 25-07-2005 18:23 ]

Verwijderd

barfieldmv schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:22:
Als de source minder is dan 100 regels code zou je zelfs hier stukken van je code kunnen posten.
Nou, het lijkt me geen goed idee om klakkeloos lappen code te gaan posten ... als er specifieke stukken zijn waar je niet uitkomt is dat wat anders, maar het is niet de bedoeling dat anderen het werk voor je doen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik neem aan dat er toch ook wel enig commentaar in de code staat en/of dat je meer informatie op kunt vragen wat voor soort signatures het betreft.

Het signen en encrypten van XML gebeurd normaal gesproken met XMLSignature of XMLEncryption waar genoeg implementaties voor beschikbaar zouden moeten zijn.

Doet die DLL alleen de signatures of zit de hele applicatie en communicatie logic ook in die DLL?

• TheJack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Helaas is de beschikbare code slecht gedocumenteerd. In de code is helemaal geen commentaar toegevoegd. De DLL maakt aan de hand van een .pfx file en een XML bericht een certificaat en signature. Dat is alles waar die DLL voor dient.

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 15:07
TheJack schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:59:
Ik ben een verenigingadministratie pakket aan het aanpassen (PHP/MySQL), zodat het met behulp van XML berichten (Sporttaal), gegevens kan uitwisselen met een bondsysteem. Hiervoor krijg je een certificaat van het bondsysteem, om berichten te signeren en valideren.

Om dit te kunnen toepassen gaat de support niet verder dan, hier is een Windows DLL en die maakt de signature.
Met even Googlen kom ik op http://www.sportdigitaal-info.net/. Het lijkt dat daar toch aardig wat over sporttaal staat. Ik zou eerst eens kijken of je op basis van die informatie niet iets kan maken.
Pagina: 1