Toon posts:

Kingston of A- merk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb dus vorige week A-merk ddr400 geheugen gehaald bij computerland en werk er op dit moment mee.
Opzich werkt het ook heel goed.
En als het goed is draait ie nu op 430 mhz als ik de fsb op 218 zet.
Maar helaas kan ik niet verder met de fsb, dus 219x17 wil niet lukken anders start windows niet op.
Alleen wil ik hem misschien om ruilen voor een Kingston geheugen als het aan me geheugen ligt die niet verder wil gaan.

Zou ik hiermee beter af zijn?

Alvast bedankt,

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Definieer A-merk 8)7
Welk merk is die A-merk reep van jou?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
dat kan, maar het kan ook goed zijn dat je minder ver komt

verder, als je met 1 mhz meer niet meer in windkows komt betwijfel ik sterkt of 218 wel stabiel is.
test het eerst met memtest+ of draai een uurtje prime95 ofzo.

als je persee verder wilt zou ik eerst probeeren het geheugen voltage iets te verhogen BV.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:13

Piggen

Lekker bakkie

Dat Kingston zal waarschijnlijk niet veel verder komen aangezien het geen performance-geheugen is. Als je wilt gaan overclocken, zou ik even verder kijken naar Corsair, Kingston HyperX, OCZ etc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom koop je geen PC3500, Pc3700 of evt nog hoger, dan weet je dat je geheugen niet het probleem gaat vormen.
Of wil je per se een dimmetje dat aan de JEDEC standaard voldoet?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zal is kijken welke merk mijn geheugen is.

Verder draait die 218 gewoon goed , want ik speel er swat 4 mee en heb nog net een 3dmark test gedaan.
En heb met memtest ongeveer een uur gedraaid en geen errors.
Daarom vond ik het raar dat wanneer ik de fsb verhoog naar 219 dat windows dan niet meer opstart.
Is me beetje vaag

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Welk merk zijn de chips die op het reepje zitten? Samsung, Nanya, Infineon, Hynix?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi er staat USI op de geheugen chips.

Oja kan ik gewoon pc3500 of 3700 er in zetten?
Kan een msi neo 875p dit aan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:06:
Hoi er staat USI op de geheugen chips.

Oja kan ik gewoon pc3500 of 3700 er in zetten?
Kan een msi neo 875p dit aan?
Moet je even de compatibility lijst van je mobo erbij pakken en kijken wat hij support en op basis daarvan je dimmetjes kopen. Grote kans overigens dat hoger dan PC3200 niet getest wordt omdat het dus geen standaard dimmetjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kingston KVR400X64C25/512
W942508BH-5 (Winbond) 512MB

Heb even de lijst erbij gepakt , maar USI staat er niet bij wel KINGSTON

zou ik dan betere prestaties met die Kingston halen of hoeft dat niet zo te zijn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:17:
Kingston KVR400X64C25/512
W942508BH-5 (Winbond) 512MB

Heb even de lijst erbij gepakt , maar USI staat er niet bij wel KINGSTON

zou ik dan betere prestaties met die Kingston halen of hoeft dat niet zo te zijn
Betekent dat hij getest is met Kingston. Het enige nadeel van Kingston is dat er vaak niet aangegeven wordt welke chips erop zitten bij de aankoop.

Daarbij heb je het hier over BH-5 geheugen, dat is bijna niet te vinden (en peperduur als je het al vind). Ik zou gewoon de gok nemen op een PC3500 dimmetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ok wil dat zeker overwegen.
Waar kan ik voor een redelijke prijs pc3500 vinden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:24:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/548

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 10:29

psy

Terw_Dan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:22:
[...]

Betekent dat hij getest is met Kingston. Het enige nadeel van Kingston is dat er vaak niet aangegeven wordt welke chips erop zitten bij de aankoop.

Daarbij heb je het hier over BH-5 geheugen, dat is bijna niet te vinden (en peperduur als je het al vind). Ik zou gewoon de gok nemen op een PC3500 dimmetje.
Dat is niet waar, er zijn weer BH-5's in de handel. Check [rml][ OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2[/rml]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:24:
http://www.tweakers.net/p...at2=&Query=pc3500&x=0&y=0

:Y)

(een beetje moeite doen mag ook wel he? ;) )

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

psy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:25:
[...]

Dat is niet waar, er zijn weer BH-5's in de handel. Check [rml][ OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2[/rml]
Ok, dat wist ik niet.
Nouja, handig voor de TS, zulk geheugen is ook best bruikbaar.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 10:29

psy

Ik denk dat veel mensen het niet weten, ik wist tot een week geleden ook niet beter ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het niet handiger eens in een ander forumdeel, Die-Hard Overclocking & Cooling, wat te lezen?

Overclocken is namelijk heel wat meer dan simpel een ander merk geheugen erin plaatsen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt allemaal ik zal is even kijken.
:)

Verwijderd

Das geen excuus om niet ff te zoeken.

Kingston of A-merk? Een koe of een rund? Een VW of een auto? Ik zou eerst maar eens een A-merk winkel gaan zoeken (Computerland sucks)! Als zij je het merk niet eens kunnen noemen zijn het gewoon een stelletje knoeiers, verkopers (en dat is niet als compliment bedoeld).

Ga je maar eens lekker verdiepen in geheugen (kijk ook in Diehard OverClocking). Dan zul je zien dat je óf windbond BH5 óf Samsung TCCD chippies op je rammetje moet hebben. En dat je meestal je voltage redelijk op moet schroeven.
Twinmos speedpremium (BH5 >270 @3.2V strakke timings) zijn wel goede keus als je niet veel te besteden hebt. Anders G-Skill, die gaan door het plafond (TCCD >320MHz @2.85V minder strakke timings).

edit: en nee ik kan niet snel typen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:49 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Ik sluit me geheel aan bij de tips om in DOC te kijken, daar zijn redelij kwat topics over geheugen en overclocken te vinden.

tip: als je coûte que coûte je geheugen sneller wilt laten lopen dan PC3200 snelheid, neem dan een 'overclock DIMM' met een aanduiding als PC3500, 3700, 4000 of zo, dan weet je dat de DIMM iig niet de showstopper zal zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.