Toon posts:

nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen en nou heb ik mijn oog laten vallen op een thunderbird 1 Ghz. Welk moederbord en welke videokaart moet ik hierbij doen. En wat houd socketA precies in. Deze comp. zal vooral gebruikt worden voor games en internet

Verwijderd

Socket A houdt in wat voor slot er op je moederbord moet zitten zodat je daar je processor op aansluit/erin prikt. En de asus a7v is een uitstekend bordje daarvoor. Zeer stabiel, je wordt doodgegooit met driverupdates, dus das ook mooi. Er zijn ook wel een paar reviews over welk mobo je moet hebben, kijk maar effe of je daar wat aan hebt :Y)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
waarom raad iedereen die asus of abit aan? die msi is toch even goed? ik heb het over versie 2. en ook nog goedkoper..

wat is het grote verschil dat die asus 100,- duurder mag maken dan?

okee die abit heeft raid...... maa als je dat niet hoeft.... waarom dan de abit?

Verwijderd

Topicstarter
Maar socketA processors zijn duurder dan normale dan kan ik toch beter een normale kopen en wat is mobo eigenlijk precies

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 13 januari 2001 22:46 schreef mushroom het volgende:
Maar socketA processors zijn duurder dan normale dan kan ik toch beter een normale kopen en wat is mobo eigenlijk precies
Wat is een normale dan???

Socket A is normaal hoor.

Mobo = Moederbord/Motherboard

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had bij de pricewatch maar vier socketA processors gezien en die waren nogal wat duurder dus ik dacht dat er wel iets bijzonders mee was

Verwijderd

Dat zijn dan waarschijnlijk 1ghz+ athlons geweest. Die zijn inderdaad wel duur maar vergelijkbare intels zijn nog stukken duurder en ook nog langzamer.
Een duron 800 is niet zo duur en behoorlijk snel. Dit is ook een socket A processor en kost ong. 300 gulden. Een goed moederbord hiervoor is de Asus A7V. Dit is naar mijn idee het beste socket A moederbord omdat het heel stabiel is en asus hele goede kwaliteit levert.

//edit: moest socket A zijn en niet slot A |:(

Verwijderd

Topicstarter
sorry niet goed gelezen het waren vier slotA processors en niet socketA. Maar ja ik ben ook geen hardware man ik ben een gebruiker. Heeft iemand nog adviesen voor moederborden en videokaarten

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Wat is je budget?

Voor games zou ik een radeon of een GF2 halen. Eventueel zo'n kyro geval, ik weet alleen niet hoe het tot nu toe met de driver support van dat ding zit.

128MB PC133 minimaal. Cas2 of 3 maakt niet veel uit. Het extra geld voor cas2 kun je beter in wat anders gaan steken.

Haal een goede CDROM speler, niets is zo irri als een nieuwe CDROM die inene je oude CD's niet meer leest :(

Ga je overklokken?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon de best prijs/kwaliteit/functionaliteit verhouding, Is het daarom ook nuttig een 64mb videokaart te kopen of gewoon een snelle 32mb. En ik heb geen plannen om te er mee te gaan overclocken

Verwijderd

Beste kwaliteit/prijs verhouding zijn nog steeds :

Duron procesor 750 of 800
Geforce 2 MX kaartje
MSI moederborden

ps. MSI maakt ook geforce 2 MX kaarten en die zijn niet duur, maar over het algemeen geld dat op enige uitzonderingen na alle geforce 2 mx kaarten nagenoeg gelijk presteren dus je kan het beste voor de goedkoopste gaan. Voor drivers gebruik je toch de Nvidia reference drivers dus ben je niet afhankelijk van de fabrikant. verder nog een reepje 128 MB PC133 van een goede fabrikant (hoeft niet erg duur te zijn) en je bent klaar.

Verwijderd

Beste prijs/kwaliteit verhouding is altijd moeilijk te zeggen als je verschillende chips vergelijkt. Alles heeft z'n voor- en nadelen en welke belangrijk zijn is voor iedereen anders. GeForce 2 is een hele goede kaart voor games, maar ook erg duur. De 64MB versie is in verhouding helemaal duur en de bottleneck zit toch in de geheugenbandbreedte en niet in de hoeveelheid. Als je iets minder belang hecht aan 3D-snelheid en iets meer aan beeldkwaliteit en 2D moet je de Matrox G450 nemen. Die is ook een stuk goedkoper, maar voor echte gamers is het niks.

Die socket A processors, waar en wanneer heb je die gezien? Die worden namelijk volgens mij niet meer gemaakt..

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Socket A is nu.
Slot A is verledentijd.
Maar wel allebei met een AMD processor.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

:)

Verwijderd

Ik zou trouwens alleen een asus a7v kopen als je gaat overclocken (oc), want het is zonde van het geld als je dat niet doet. Dan ben je best tevreden met een goedkopere. Let ook op ATA100 poorten enzo (voor snelle HD's enzo). Maar met de asus a7v (met andere mobo's ook, trouwens) kun je je zeer goedkope duron 700 boven die gigaherts! krijgen met een beetje geluk, en dan heb je jezelf heel wat geld bespaart.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je toch niet gaat overclocken kan je dan niet beter een standaard amd mobo nemen?

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
Op zaterdag 13 januari 2001 22:46 schreef slacksoff het volgende:
waarom raad iedereen die asus of abit aan? die msi is toch even goed? ik heb het over versie 2. en ook nog goedkoper..

okee die abit heeft raid...... maa als je dat niet hoeft.... waarom dan de abit?
wat is nog eigenlijk die raid..??

Verwijderd

Koop een MSI K7TPro 2a+. Goedkoop en superstabiel bordje, en als je wilt overclocken kun je ook nog eens overclocken.

Zie www.anandtech.com voor een review van dit bord.

Verwijderd

IK heb een athlon 1 gig op msi k7T pro 2a. Een super stabiel board. Na alle ellende met de Asus a7v ben ik zeer opgelucht. De msi is 100 piek goedkoper. Voor dit prijsverschil heb ik een promise ultra 100 kaartje gekocht. Werkt allemaal super. Als je geheugen koopt kan ik je hyundai aanraden. Er draait hier 256 mb zeer stabiel. Deze reepjes kunnen op 150 mhz lopen.
O bijna vergeten: De msi heeft overclocking in de bios. De dipswitches bij asus zuigen, omdat als je te hoog clockt de standaard voltage van 1,5 volt wordt ingesteld door het asus board. Heel irri. De msi heeft ook leds die je precies vertellen als er een probleem.

• dajuan
Op zaterdag 13 januari 2001 22:46 schreef slacksoff het volgende:

wat is nog eigenlijk die raid..??

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik hoor hier alleen maar Abit Asus en MSI, maar er zijn nog meer zeer goede merken! Neem nou Aopen!

Ik heb zelf de AK33, even bios flashen naar versie 1.09 en je hebt de iedeale PC voor thuisgebruikers!

Via het bios kun je iedere TBird hoger laten lopen. Mijn Tbird 700 draait super stabiel op 800 Mhz.!

Dus wanneer je geen die-hard overclocker bent en toch die 15% extra uit je CPU wil halen! Koop je een AOpen AK33 of natuurlijk de AK72Pro(ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij een heel leuk plankje)!

Verder koop je een 16 of 32 MB kaartje! Ikzelf heb een TNT2Ultra, voor de games van tegenwoordig redelijk goed en het kost bijna nix, als jij een echte gamer bent geef je natuurlijk iets meer uit aan je videoplank!

Een reepje 128MB PC133 geheugen erbij!
Leuk ATA66(AK33) of ATA100(AK72Pro) schijfje erbij! En je hebt een zeer goedkoop systeem met een geweldige performance!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Topicstarter
is het ook beter dat als ik een asus moederbord koop ik er een asus videokaart bijkoop

• dajuan
nee het maakt niet uit welk merk videokaart je er in doet...

en wat is raid nou..:?:?

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Op zondag 14 januari 2001 14:21 schreef Fugazi het volgende:
Na alle ellende met de Asus a7v ben ik zeer opgelucht. O bijna vergeten: De msi heeft overclocking in de bios.

De dipswitches bij asus zuigen, omdat als je te hoog clockt de standaard voltage van 1,5 volt wordt ingesteld door het asus board. Heel irri.
Heb een A7V, Nog nooit probs gehad ermee.... Draait superstabiel. En je hoeft die dipswitches niet eens te gebruieken.. ff bios update en je kan zo o/cen... Voor het o/cen hoeft ie toch geen MSI te halen want wat ie zelf zegt "hij is geen hardware man" dus ik neem aan dat ie niet eens van plan in om te o/cen
Pagina: 1