Ik ben van plan om morgen een nieuwe notebook aan te schaffen heb er 2 op het oog. Al akkoord bereikt moet zelf nog kiezen.
Zijn allebei 2de hands omdat de nieuwe ervan bijna 2 keer zo duur zijn.
De hp is maar 2 weken gebruikt en 2 maanden oud de sony vaio is iets langer gebruikt.
Maar goed dit zijn de laptops met korte specs;
HP Compaq nw8240 PG818EA:
- Intel pentium M 2.13Ghz
- 1gb ram (max 2gb)
- 80gb
- 15.4" WUXGA (1920x1200)
- ATI mobility fire gl V5000 128mb
- DVD rw
- 2.8kg
- 3 jaar garantie nog
- 4.5uur batterij duur
Sony Vaio S3XP:
- Intel Pentium M 2.0Ghz
- 1gb ram (max 1gb)
- 100gb
- 13.3" X-Black WXGA
- NVIDIA GeForce Go 6200 128mb
- DVD rw
- nog 10 garantie maanden of zo
- weet niet hoe lang de batterij mee gaat maar denk minder ivm x-black
Dit zijn de specs. Ik heb nu een toshiba qosmio F10 centrino 1.7 maar ik vind hem te groot en te zwaar en de fan maakt veel herrie constant. Ik wil echt iets kleins eigenlijk wat zeer stil is maar ik wil ook een hoge resolutie ivm Autocad en Photoshop, dat mis ik nu bij de qosmio met 1280x800.
Ik ga de laptop het meest voor word, excel,iexplorer,mail,autocad,photosop gebruiken (geen games).
Mijn afweging is als volgt wil een kleine laptop omdat ik naar het buitenland ga volgende week om af te studeren dus ga veel reizen enzo. Maar hoe kleiner de laptop des te beperkter je bent met prestaties. De sony is heel mooi en klein maar resolutie te laag denk ik en te speels of niet?
De HP is wel 800gram zwaarder en soberder niet zo "sexy" maar hele goeie resolutie en ik kan gaan tot 2gb ram wat ik ook gelijk wil eigenlijk.
Maar goed ik wacht op jullie adviezen want wil morgen echt 1 van de 2 aanschaffen voordat ze weg zijn. De HP kost 1650euro en de Sony 1500euro.
Over de HP nw8240 is vrij weinig te vinden is vrij exclusief of nieuw ik weet het niet. Ik heb hier wat foto's van de HP nw8240 kijk er ff naar gaaf ding.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84360
Er staat ook nog een review van de HP nw8240 met veel foto's hier: http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84052
Welke van de 2 zou ik moeten nemen? Welk scherm vinden jullie beter? En welke laptop is beter te vertouwen qua stevigheid enzo?
Ik hoop dat jullie me snel want meer kunnen vertellen.
Zijn allebei 2de hands omdat de nieuwe ervan bijna 2 keer zo duur zijn.
De hp is maar 2 weken gebruikt en 2 maanden oud de sony vaio is iets langer gebruikt.
Maar goed dit zijn de laptops met korte specs;
HP Compaq nw8240 PG818EA:
- Intel pentium M 2.13Ghz
- 1gb ram (max 2gb)
- 80gb
- 15.4" WUXGA (1920x1200)
- ATI mobility fire gl V5000 128mb
- DVD rw
- 2.8kg
- 3 jaar garantie nog
- 4.5uur batterij duur
Sony Vaio S3XP:
- Intel Pentium M 2.0Ghz
- 1gb ram (max 1gb)
- 100gb
- 13.3" X-Black WXGA
- NVIDIA GeForce Go 6200 128mb
- DVD rw
- nog 10 garantie maanden of zo
- weet niet hoe lang de batterij mee gaat maar denk minder ivm x-black
Dit zijn de specs. Ik heb nu een toshiba qosmio F10 centrino 1.7 maar ik vind hem te groot en te zwaar en de fan maakt veel herrie constant. Ik wil echt iets kleins eigenlijk wat zeer stil is maar ik wil ook een hoge resolutie ivm Autocad en Photoshop, dat mis ik nu bij de qosmio met 1280x800.
Ik ga de laptop het meest voor word, excel,iexplorer,mail,autocad,photosop gebruiken (geen games).
Mijn afweging is als volgt wil een kleine laptop omdat ik naar het buitenland ga volgende week om af te studeren dus ga veel reizen enzo. Maar hoe kleiner de laptop des te beperkter je bent met prestaties. De sony is heel mooi en klein maar resolutie te laag denk ik en te speels of niet?
De HP is wel 800gram zwaarder en soberder niet zo "sexy" maar hele goeie resolutie en ik kan gaan tot 2gb ram wat ik ook gelijk wil eigenlijk.
Maar goed ik wacht op jullie adviezen want wil morgen echt 1 van de 2 aanschaffen voordat ze weg zijn. De HP kost 1650euro en de Sony 1500euro.
Over de HP nw8240 is vrij weinig te vinden is vrij exclusief of nieuw ik weet het niet. Ik heb hier wat foto's van de HP nw8240 kijk er ff naar gaaf ding.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84360
Er staat ook nog een review van de HP nw8240 met veel foto's hier: http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84052
Welke van de 2 zou ik moeten nemen? Welk scherm vinden jullie beter? En welke laptop is beter te vertouwen qua stevigheid enzo?
Ik hoop dat jullie me snel want meer kunnen vertellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:21 ]