Toon posts:

Advies: Sony Vaio S3xp of HP compaq nw8240?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om morgen een nieuwe notebook aan te schaffen heb er 2 op het oog. Al akkoord bereikt moet zelf nog kiezen.
Zijn allebei 2de hands omdat de nieuwe ervan bijna 2 keer zo duur zijn.
De hp is maar 2 weken gebruikt en 2 maanden oud de sony vaio is iets langer gebruikt.

Maar goed dit zijn de laptops met korte specs;

HP Compaq nw8240 PG818EA:
- Intel pentium M 2.13Ghz
- 1gb ram (max 2gb)
- 80gb
- 15.4" WUXGA (1920x1200)
- ATI mobility fire gl V5000 128mb
- DVD rw
- 2.8kg
- 3 jaar garantie nog
- 4.5uur batterij duur

Sony Vaio S3XP:
- Intel Pentium M 2.0Ghz
- 1gb ram (max 1gb)
- 100gb
- 13.3" X-Black WXGA
- NVIDIA GeForce Go 6200 128mb
- DVD rw
- nog 10 garantie maanden of zo
- weet niet hoe lang de batterij mee gaat maar denk minder ivm x-black

Dit zijn de specs. Ik heb nu een toshiba qosmio F10 centrino 1.7 maar ik vind hem te groot en te zwaar en de fan maakt veel herrie constant. Ik wil echt iets kleins eigenlijk wat zeer stil is maar ik wil ook een hoge resolutie ivm Autocad en Photoshop, dat mis ik nu bij de qosmio met 1280x800.
Ik ga de laptop het meest voor word, excel,iexplorer,mail,autocad,photosop gebruiken (geen games).

Mijn afweging is als volgt wil een kleine laptop omdat ik naar het buitenland ga volgende week om af te studeren dus ga veel reizen enzo. Maar hoe kleiner de laptop des te beperkter je bent met prestaties. De sony is heel mooi en klein maar resolutie te laag denk ik en te speels of niet?
De HP is wel 800gram zwaarder en soberder niet zo "sexy" maar hele goeie resolutie en ik kan gaan tot 2gb ram wat ik ook gelijk wil eigenlijk.

Maar goed ik wacht op jullie adviezen want wil morgen echt 1 van de 2 aanschaffen voordat ze weg zijn. De HP kost 1650euro en de Sony 1500euro.
Over de HP nw8240 is vrij weinig te vinden is vrij exclusief of nieuw ik weet het niet. Ik heb hier wat foto's van de HP nw8240 kijk er ff naar gaaf ding.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84360

Er staat ook nog een review van de HP nw8240 met veel foto's hier: http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=84052

Welke van de 2 zou ik moeten nemen? Welk scherm vinden jullie beter? En welke laptop is beter te vertouwen qua stevigheid enzo?
Ik hoop dat jullie me snel want meer kunnen vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehigh.com/view.php?image_id=01022603

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehigh.com/view.php?image_id=01022602

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehigh.com/view.php?image_id=01022604

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

A: het is een Pentium M, geen Centrino processor
B: afbeeldingen posten doe je tussen IMG en /IMG
C: ik zou voor de HP gaan door de mogelijkheid meer geheugen bij te prikken, grotere scherm en meer garantie.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verder niemand advies?
want ga morgen 1 van de 2 halen anders ben ik te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WXGA is alsnog 1280x800, daar ga je dan dus niet op vooruit met de Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus de hp nw 8240 nemen?
is 1650euro een goeie prijs als hij nieuw tegen de 3000euro zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik heb de S2XP. Lekker licht. Ik heb hiervoor een Aarser TraverMate800 gehad, ook centrino maar toch een kilo zwaarder (2,9kg vs 1,9kg). Dat de Sony een stuk compacter en lichter is ben ik toch meer en meer als voordeel gaan beschouwen.

En dan het scherm.. 15,4" met 1920x1200?? Arg. Ik vond de 1400x1050 op het 15" scherm van de TM800 al te klein om comfortabel te kunnen lezen met normal fonts; het voordeel van die hoger resolutie zie ik niet, eerder het nadeel.

Accuduur zal bij Sony minder lang zijn dan de 4,5 uur, maar het zal niet heel veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1920x1200 zal ik niet gebruiken maar ik wil zeker minimaal op 1440x1050 draaien want draai nu maximaal op 1280x800 en dat vind ik maar niks. Wil eigenlijk op 1680x1050 draaien kijken hoe klein het is dan maar ik kan goed lezen en hou meer van klein dan grote pictogrammen enzo. Nooit gedaan eerlijk gezegd op een 15.4".
En over het gewicht ben ik met je eens heb liever ook iets lichter maar 13.3" met cad en photoshop in vergelijken met de 15.4" is toch minder.

Maar ik sta open voor alle andere opmerkingen want ga morgen voor 11uur 1 van de 2 echt halen. Dus graag als het kan zelf

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:40

Emiel1984

Made in NL

Dammm die van HP ziet er strak uit zeg :9~ , wist niet dat hun ook echte notebooks konden maken. Vertel je persoonlijke ervaring met de notebook aub, mocht je de hp aanschaffen, ben erg beniewd.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah geil ding he ben ook verliefd geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:34:
jah geil ding he ben ook verliefd geworden :)
Hoe ben je op deze notebook uitgekomen, toeval of gerichte keuze ? Ik ga zelf waarschijnlijk er één van asus aanschaffen de V6V of de M6VA. Ik ben zelf namelijk neit echt van het 2ehand aanschaffen van notebooks dus word de prijs meteen een stuk lager tov specificaties. Maar toch, mocht je voor de Sony gaan kan je me dan de site/naam geven van de persoon die dat ding aanbied.. :) Ik hoor t wel van je. Maar ik ben bang dat je zelf al voor die HP gaat :p haha.

Edit: wat is dat voor grafische kaart overigens; de fire gl V5000 is dat een andere naam voor de X600 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 25-07-2005 23:44 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee was wel gericht.
Ik heb de Qosmio F10 voor inkoopsprijs bij winkel van een vriend gekocht. Maar ben niet tevreden over dat ding maakt veel herrie en echt zo een multimedia huis laptop vind ik het.

Toen hebben ze me HP modellen laten zien de Business essential series dus echt professioneel. Ze hadden hem zelf niet maar de HP nw8240 was topmodel maar inkoop was al tegen de 3000euro voor hun.
Maar hij heeft dus gezocht voor me en wist er 1 van 2 maanden oud te vinden die maar 2 weken was gebruikt voor 1650 euro. En ik heb de tijd tot morgen 11uur om een keuze te maken tussen de sony en HP. Hij heeft ze allebei maar hij heeft er ook tig andere mensen voor maar ik ga voor dus daarom vraag ik om ieder zijn menig voor de beste keuze. Maar het wordt denk ik de HP ja vind het echt een strak ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow ja en ik had http://www.notebookforums....php?t=84052&page=1&pp=15
hier veel gelezen erover staat heel veel voor de rest weinig over te vinden
dus daar kan je veel lezen en zien als je interesse heb en als ik hem niet neem laat ik het weten

ik ga er denk ik 1gb ram bij prikken voor 130euro dan heb ik wel wat met 2gb ram of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25
Heb je geen afbeelding van de sony?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staan veel foto;s op het net maar hier heb je een link
http://www.salesrepforums...hment.php?attachmentid=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:50:
ow ja en ik had http://www.notebookforums....php?t=84052&page=1&pp=15
hier veel gelezen erover staat heel veel voor de rest weinig over te vinden
dus daar kan je veel lezen en zien als je interesse heb en als ik hem niet neem laat ik het weten

ik ga er denk ik 1gb ram bij prikken voor 130euro dan heb ik wel wat met 2gb ram of niet?
1 gb is nog zat op dit moement, zelfs als je grafisch werk gaat verrichten heb je nog niet meer nodig. Ik zou maar zo denken; pas kopen als je merkt dat je het wel nodig hebt of als je eraan denkt en de prijzen beginnen drastisch te stijgen zoals met normaal sdram geheugen is gebeurt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:09:
[...]

1 gb is nog zat op dit moement, zelfs als je grafisch werk gaat verrichten heb je nog niet meer nodig. Ik zou maar zo denken; pas kopen als je merkt dat je het wel nodig hebt of als je eraan denkt en de prijzen beginnen te drastisch stijgen zoals met normaal sdram geheugen is gebeurt.
klopt wel maar ik ga over een week naar het buitenland voor een maand of 2-3 dus jah da kan het te laat zijn en daar in Turkije is het duurder en lastiger om er aan te komen beter hier dus
maar 1gb is wel voldoende idd maar 2gb is vet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:12:
[...]

klopt wel maar ik ga over een week naar het buitenland voor een maand of 2-3 dus jah da kan het te laat zijn en daar in Turkije is het duurder en lastiger om er aan te komen beter hier dus
maar 1gb is wel voldoende idd maar 2gb is vet:)
2gb kan leuk zijn, maar 130 euro voor iets wat niet gebruikt word vind persoonlijk zelf zonde/duur/weggegooit geld.. En je kan het aan de buitenlank ook niet zien dus.. :+

Edit:

Overigens ik kijk morgen zelf wel even anders maar de fire gl V5000 is dat een andere naam voor de X600 , vroeg het net al maar voordat die vraag word vergeten :Y) .

[ Voor 19% gewijzigd door Emiel1984 op 26-07-2005 00:47 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:44:
[...]

2gb kan leuk zijn, maar 130 euro voor iets wat niet gebruikt word vind persoonlijk zelf zonde/duur/weggegooit geld.. En je kan het aan de buitenlank ook niet zien dus.. :+

Edit:

Overigens ik kijk morgen zelf wel even anders maar de fire gl V5000 is dat een andere naam voor de X600 , vroeg het net al maar voordat die vraag word vergeten :Y) .
nee de X600 is wat anders als de V5000 emiel zie http://www.ati.com/products/mobile.html

X600 voor normale notebooks V5000 voor workstations dus krachtiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:53:
[...]

nee de X600 is wat anders als de V5000 emiel zie http://www.ati.com/products/mobile.html

X600 voor normale notebooks V5000 voor workstations dus krachtiger
Thks, had het net toch ook maar opgezocht want was erg beniewt :p

Waar ga je overigens de notebook voor gebruiken als ik vragen mag?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor mijn studie
vooral word, excel,outlook,Autocad 2006, architectural desktop 2006, photosop,corel en natuurlijk internet

ik zit nu eigenlijk ook te kijken naar de nieuwe asus modellen de Z70V en de W2VB alleen de merk ken ik niet zo en over de duurzaamheid heb ik mijn twijfels

heb nu al zo een speels ding de Toshiba Qosmio het is allemaal mooi strak leuk en aardig ik vind de prestaties tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:15:
voor mijn studie
vooral word, excel,outlook,Autocad 2006, architectural desktop 2006, photosop,corel en natuurlijk internet

ik zit nu eigenlijk ook te kijken naar de nieuwe asus modellen de Z70V en de W2VB alleen de merk ken ik niet zo en over de duurzaamheid heb ik mijn twijfels

heb nu al zo een speels ding de Toshiba Qosmio het is allemaal mooi strak leuk en aardig ik vind de prestaties tegenvallen
De asus V6 heb ik zelf gezien bij mycom die zag er strak en stevig uit. De behuizing boog niet als je hem aan 1 kant maar vasthield...

De W2VB is meer een multimedia notebook. Hij is leuk maar voor schoolgebruik denk ik net iets te veel gericht op multimedia. Over de Z70V weet ik niet veel te vertellen.

Heb je trouwens de HP kunnen aanschaffen of ...? Ik hoor het wel....

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag de hp goed bekeken en getest maar uiteindelijk niet genomen
reden hiervoor was dat ik het scherm vond tegenvallen niet helder en scherp genoeg, vind mijn huidige toshiba scherm veel beter

dus het wordt niet de hp 8240, vond het veelste duur ook voor uiteindelijk een 2de hands notebook als ik eerlijk moet zijn

ik denk dat ik voor de sony ga maar dan neem ik waarschijnlijk de nieuwe S4 versie
ik heb voorlopig nog geen definitieve keuze gemaakt ik ga nog verder orienteren de asus ga ik nu ff goed bekijken

ik sta nogsteeds open voor adviezen, want wil deze week echt een nieuwe laptop

maar over de asus v6 die heeft 64mb ati X600 en geen breedbeeld toch?
en ik denk toch dat sony met haar x-black een mooier scherm heeft is echt fijn om op te werken vind ik ben het nu gewend van de toshiba Trubrite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:15:
...................

dus het wordt niet de hp 8240, vond het veelste duur ook voor uiteindelijk een 2de hands notebook als ik eerlijk moet zijn.....

ik denk dat ik voor de sony ga maar dan neem ik waarschijnlijk de nieuwe S4 versie
......

ik sta nogsteeds open voor adviezen, want wil deze week echt een nieuwe laptop

maar over de asus v6 die heeft 64mb ati X600 en geen breedbeeld toch?
en ik denk toch dat sony met haar x-black een mooier scherm heeft is echt fijn om op te werken vind ik ben het nu gewend van de toshiba Trubrite
Voor info over de V6V klik hier(idd geen breedbeeld)

De prijs was idd niet laag voor een gebruikte laptop, maar aan de andere kant .. de spec ervan paste wel goed bij je studie.... Jammer dat het scherm tegenviel trouwens.. vaag ook gezien de foto's op die eerste link van je(waarop hij juist zo helder lijkt te zijn).

Ik denk zelf dat het voor mij een M6VA-8003P gaat worden (maar met ander werkgeheugen dan standaard :p (400 Mhz)) zie ook deze link

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1