Toon posts:

[Access 2002] + [VBA] String naar Klembord kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Access 2002 (VBA) wil ik een stringwaarde naar het klembord kopieren, zodat ik deze waarde in een andere applicatie kan gebruiken.

Dit leek mij niet zo moeilijk dus ben ik wat gaan zoeken oa op GOT en Google, maar tot op heden zonder resultaat (zoekcriteria: VBA,Klembord,kopieren,plakken).

In Excel is het vrij simpel, het kopieren van een waarde en dan met .copy kan ik een waarde kopieren. In Access is het mij echter nog niet gelukt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is eventueel een mogelijkheid om de globale methode te gebruiken. De vraag is alleen of het voor jou bruikbaar is.

code:
1
DoCmd.RunCommand acCmdCopy

Dit werkt overigens alleen voor een veld in een bepaald formulier.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
dmv de setfocus op een txtveld word door bovenstaand commando idd de waarde gekopieerd.
Ik ga proberen dmv een hidden txtveld de door mij gewenste waarde op het klembord te krijgen.
thx voor de hulp!

<edit> sjah dat kan dus niet..De focus op een hidden txtveld zetten..Is kijken hoe ik dit anders kan doen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:48 . Reden: setfocus op hidden forum kan niet in Access... ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
The method I have used to copy custom information to the clipboard is as follows:
  • Create a "dummy" form (which I'll call "frmDummy" here) for use in copy and paste operations, and put a Text Box on the form (which I'll call "txtCopy").
  • Use Visual Basic to gather the information needed from the record or records into a single String variable (which I'll call "strToCopy"), using DAO Dataset methods, or simple Form access if only the current record's information is needed.
  • From Visual Basic, open the dummy form (DoCmd.OpenForm "frmDummy"), and set the Text property of the Text Box to the String variable's contents (Screen.ActiveForm.txtCopy = strToCopy).
  • Call the Text Box's SetFocus method to select the text in the Text Box (Screen.ActiveForm.txtCopy.SetFocus).
  • Use Access's global Copy command to copy the selected text to the clipboard (DoCmd.RunCommand acCmdCopy).

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarbij je dus inderdaad via een form element moet werken ;)
Er zullen overigens wel componenten zijn, al dan niet betaald, die het wel kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 25-07-2005 15:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of als je het echt mooi wilt doen:
een vba-class voor clipboard toegang

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Pagina: 1