Toon posts:

6800GT in s-presso

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ieders,

Ik wou binnenkort een 6800gt aanschaffen voor mijn lan doos (een luxe xpresso p111 waarvan de media kwaliteiten niet worden benut :) ) Nu is de s-presso een barebone dus heeft deze een 200 watt voeding (trekt wel makkelijk een 9800pro) maar ik weet dus niet of de 6800gt meer stroom vraagt. (Oke logica: hij wordt wel warmer volgens de reviews: dus ook meer stroom lijkt mij wel logisch) Qua temperatuur maak ik me geen zorgen: het ding is 1 en en al koeling

Vraag is:zou de voeding het trekken? (JA 200 watt is weinig, aan de andere kant het is een top voeding.
)
PS heb er een 6800le voor 10 minuten ingehad: deze werkte in windows oke maar kon hem helaas niet uittesten in 3dmark

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 20:28 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dat apparaat heet een s-presso, geen xpresso: wel zo handig als mensen ooit de search gaan gebruiken op zoek naar info over iets soortgelijks :P

[ Voor 17% gewijzigd door 3dfx op 25-07-2005 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:45:
dat apparaat heet een s-presso, geen xpresso: wel zo handig als mensen de search gaan gebruiken :P
Ga het veranderen dankjewel!!!!!

Verwijderd

bij mij gt (leadtek) word minimaal een goede 300w vereist, dus twijfel er erg aan of je voeding dat gaat trekken. Proberen kan je natuurlijk altijd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel typo verbeterd :)

Verwijderd

Topicstarter
voor een ieder die het weten wilt: een 6800gt, dvd, p4 2.8 een WD raptor, audigy, 4 usb apparaten en jawel, het werkt allemaal goed :)

Verwijderd

Mooi zo...ik heb de P-112 en ik zoek ook een videokaart....maar bij mij wordt het de 6200. Hopelijk trek het systeem het allemaal want ik vind em persoonlijk erg warm en de voeding vrij zwak.
In eerdere threads werd gezegt dat de voeding 200W is maar de voeding is echter 220W.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 14:17 ]

Verwijderd

Nou klein kickje.
Kreeg vandaag een krantje van Paradigit in de bus. Ze hebben de Leadtek GeForce 6800LE 128 MB in de aanbieding voor €124,95.
Leek mij wel een leuk kaartje voor mijn MediaCenter (kan ik er ook goed mee gamen). Maar ik heb geen idee of het systeem dat trekt:
Asus S-presso P4 3.0GHz 1GB-ram,200 GB schijf, brander, TV-kaart. Voeding is 220Watt (hierboven zegt iemand dat ie dat makkelijk trekt).
Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Quote: ".... allemaal want ik vind em persoonlijk erg warm "
Inderdaad is de s-presso een warm beestje als deze op de q-fan staat , dan draaien de fans amper en is hij vaak 50graden celcius. Ik heb zelf de fan control uitgezet en met zalman fancontrollers het juiste temp/herrie level gezocht. De voeding fan (kleintje in de voeding zelf, niet de 2 eronder) gaat dan wel een enorme herrie maken en het is handig deze ook ietsjes te dimmen. (zelfde manier als andere fans alleen durven de voeding open te maken: let er wel op dat de stroom uit de condesatoren is anders...)

Quote: "Asus S-presso P4 3.0GHz 1GB-ram,200 GB schijf, brander, TV-kaart. Voeding is 220Watt (hierboven zegt iemand dat ie dat makkelijk trekt).
Iemand een idee?

Ja ikke :P dat het gaat werken maar je moet wel op de temp letten!!

Verwijderd

Ok hij zit erin! Paste net (niet). Even een clipje verbogen waarmee de dvd-speler bevestigd wordt. Toen paste ie net.
De voeding trekt het makkelijk. Heb nog geen problemen gehad.
De temperatuur is wat anders.
Ik heb een Zalman northbridge koeler gekocht. (die niet past i.v.m. bevestiging, ben er mee bezig).
Ondanks dat zijn de temps(idle-stressed):
CPU: 50-55
Case: 45-50
Videokaart: 61-67

Ik ga Q-fan niet uitschakelen...dan lijkt het net of de stofzuiger aan staat. (wat een herrie).

De temperatuur van de kast is vrijwel altijd onder de 60 graden en erg stabiel. Maak me meer druk om de videokaart. Zal is even zoeken wat die max. temperatuur is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 19:39 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:35:
Maak me meer druk om de videokaart.
Nergens voor nodig. Videokaarten worden altijd 50+ graden, wil je een koelere kaart, haal dan een Zalman VF700-Cu koeler. Zo'n koeler haalt er nog eens 10C, misschien 15C vanaf. Dit moet natuurlijk wel passen in zo'n barebone. Je bent één PCI-slot kwijt, als die er in zitten. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Tjah de meeste hitte komt toch van die verdomde Northbridge af. En laat die nou net zowat tegen mijn videokaart aan zitten. Ik moet ff wat van die Zalman Adhesive lijm/pasta kopen en dan de Northbridge vervangen dat scheelt volgens mij wat graadjes in de kast en op mijn videokaart.
Wordt vervolg...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Arctic Silver 5 is beter als die witte Zalman zooi. ;)
Gebruik niet teveel, een 'rijstkorreltje' is genoeg, anders twee als het oppervlak wat groter is, zoals bij die northbridge.

edit:
Adhesive = Lijm

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 26-08-2005 19:52 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Voor de prijs van Artic Zilver !ADHESIVE! kan ik beter een passende (Revoltec) NorthBridge koeler kopen...ben ik goedkoper uit. Maar dat is een ander probleem zie:

ZM-NB47 installatie probleem

Maar toch bedankt.
Pagina: 1