Toon posts:

nieuwe server

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik ga binnenkort een dedicated server ophangen (waarschijnlijk bij xs4all) van 1u, en het budget voor de server zelf is 800 euro ex btw (maakt 952 euro inc btw).
De server gaat gebruikt worden voor een online web-browser game (een hattrick achtig genre dus). Er zullen dus een hoop database opdrachten moeten worden verwerkt. In de toekomst wil ik zeker overstappen naar meerdere servers zodat ik aparte database- en webservers heb maar dat kan met het huidige budget simpelweg nog niet :) Deze machine is dus bedoelt om zowel web als database server te draaien. En ik denk dat dat wel zal gaan aangezien ik in het begin niet al te veel bezoekers verwacht ;)

Ik vraag jullie allen dus om advies want van server-hardware heb ik zelf niet zoveel kennis. Ik heb wel al een hoop pro-HP replies gelezen in andere posts hier dus ik neem aan dat dat het stabielste/beste merk is? en zo jah welk type server van hun moet ik dan hebben?

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer met al die verschillende soorten servers.plz help me! :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Het scheelt HP heeft een goede website, waar je ook meteen prijzen kan zien.

Wat je waarschijnlijk ook al gevonden had (je immers al gezocht _/-\o_ ) is dat deze vragen juist NIET in PNS thuis horen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Probeer eerst alle eisen op een rijtje te zetten.

Welke software ga je draaien ?
Is 1U zeker ?
Uitbreidbaarheid ?
Nieuw/tweedehands ?
Eventueel reeds beschikbare licenties ?

Zorg dat deze info beschikbaar komt, want ik ben bang dat anders je topic gesloten gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 25-07-2005 13:47 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

het lijkt me idd ook handig te vertellen welk os, webserver en db je wilt gaan gebruiken (het zal wel niet maar voor bijv. mssql in zo'n setup, moet je een processor licentie aanschaffen... 5000 euro per processor).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:26 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

meestal wordt MySQL hiervoor gebruikt (gratis) Maar inderdaad is het handig om met meer informatie over de brug te komen :)

offtopic:
heb tr aangemaakt voor foramove

Verwijderd

Policy - Professional Networking & Servers

Neem die eens goed door. Helaas is dit forum niet zo dat je anderen kan laten denken waar jouw kennis ophoudt. Je kan geholpen worden zolang je zelf laat zien dat je ook actief bezig bent dat je je best doet om hieruit te komen. Dit topic is veel te passief daarvoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.